Már a Pilsner Urquell sem a régi

Érdekes jelenségnek lehetünk szemtanúi egyes cseh éttermekben és boltokban: a világhírű cseh sört, a Pilsner Urquellt a kereskedők sok esetben Németországból importálják, mivel ott olcsóbban tudnak hozzájutni - adta hírül a Kitekintő.

A Németországból érkező Pilsner Urquell sörök eredetére úgy derült fény, hogy a hátcímkén német felirat található. A Cseh Rádió tudósítása szerint a németországi nagykereskedelmi árak alacsonyabbak a Csehországban tapasztaltaknál, így sok cég a világhírű cseh sör importálása mellett dönt, így csökkentve költségeit és növelve profitját. A pilseni sör csehországi ajánlott fogyasztói ára az utóbbi években folyamatosan emelkedett. Míg 2000-ben egy üveg folyékony kenyér 14,6 cseh koronába (kb. 146 forint) került, egy üveg Pilsnerért ma már 19,9 koronát kell kiadniuk a vásárlóknak. Jirí Marecek, a Pilsner Urquellt előállító Pilseni Sörfőzde szóvivője újságíróknak nyilatkozva elmondta, hogy a gyár nem tud beleszólni a kiskereskedelmi árakba, ők csak javasolni tudják, hogy mennyiért lenne érdemes eladni a terméket. Az általuk ajánlott fogyasztói ár 75 eurócent, ez Csehországban 20 koronát jelent, de Németországban folyamatosan akcióznak a nagykereskedők, így lehetséges az, hogy sok kereskedő az olcsóbb árak miatt újraimportálja a sokak szerint legjobb cseh sört. Ráadásul a németországi ÁFA alacsonyabb a csehországinál, és magánszemélyek 110 liter sört vihetnek be vámmentesen Csehországba minden egyes belépéskor. Ezt a lehetőséget persze sokan ki is használják. A Cseh Statisztikai Hivatal adatai szerint egyedül 2009-ben 62 millió korona értékű Pilsner Urquell sört importáltak Csehországba Németországból a kereskedők. Jirí Marecek szerint azonban csak becsülni lehet az újraimportált sör értékét, a szóvivő annyit tudott mondani, hogy ők 1000 hektoliter mennyiségű üveget kapnak vissza német címkével. Ez az 1000 hektoliter csekély mennyiségnek tűnik az évente Németországban eladott 200 ezer hektoliter Pilsner Urquellhez képest, ugyanakkor a sörgyár cseh és német divíziójának illetékesei károsnak tartják a német kereskedők viselkedését. Szerintük a német nagykereskedők visszaélnek a márkanévvel, és csak arra használják a sört, hogy vásárlókat csalogassanak be boltjaikba. A trendet tekintve a következő esztendő sem kecsegtet semmi jóval. A csehországi ÁFA emelésének következtében a csehek egyik kedvenc söre további egy koronával drágul 2010 januárjától. A sör újraimportálása nem számít illegálisnak Csehországban, de a cseh ismertető címkék hiánya miatt a kereskedők azzal számolhatnak, hogy a Cseh Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Inspekciós Hatóság bírságot szab ki rájuk és meg is tilthatja az így címkézett sörök forgalmazását. (forrás: Kitekintő)

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?