Már megint a balatoni nyarat temetik

Kellemetlen a kedvezőtlen időjárás a balatoni szálláshelyek számára, de még reménykednek a vénasszonyok nyarában.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rosszkor jött a rossz idő a hazai szállodák számára. Az utóbbi időben egyre inkább a belföldi turizmusra építő hoteleket a háztartások romló anyagi helyzete mellett az is hátrányosan érinti, hogy nehézkesen megy a váltás az üdülési csekkről a SZÉP-kártyára – állítják a Napi Gazdaság Online által megkérdezett szakértők.

A lap megszólaltatta Erdei Jánost a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnökét, aki úgy látja: általában igazak a hazai szállodaforgalomra a lemondások, tervezettnél korábbi hazaindulások. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a belföldi vendégek az akciókra várva sokszor foglalnak utolsó pillanatban. Erdei elmondta: a május és a június a vártnál gyengébbre sikerült, de még bízhatunk a vénasszonyok nyarában. Különösen a Balatonnál, ahol a KSH adatai szerint még az előző év azonos időszakához képest is romlottak a mutatók; 79,9 ezer vendég összesen 246,6 ezer vendégéjszakát töltött el a tónál 2011 májusában.

Erdei elmondta: főképp a wellness-szel nem rendelkező vízparti szállodák, panziók és magánszállások szenvedik meg az idei szezont. Szintén nehezítik a helyzetet a háztartások szükülő anyagi lehetőségei, csökkenő fogyasztásuk, így megdőlhet az utóbbi időkben belföld alapozott stratégia - fejti ki Nagy Jenő, az Annabella és Marina szállodák igazgatója.

Szerinte az elmúlt két hét hűvösre fordult időjárása miatt akár az idei nyár elúszhat. Nagy 10-20 százalékos csökkenést prognosztizálva elmonta: a külföldiek, ha már eljöttek, vagy foglaltak, kitartanak eredeti szándékuk mellett, míg a hazai vendégek inkább módosítanak.

Nagynál némiképp optimistábban nyilatkozott Wossala György, a Ramada Balaton Hotel tulajdonosa. Szerinte nagyjából a tavalyihoz hasonlóan alakul majd a szezon. Ez köszönhető a szállodában tartott rendezvényeknek, konferenciáknak illetve a wellnessrészlegnek. Wossala tapasztalata szerint ritkán mondják le vagy halasztják a foglalást. A Ramadában általában erős az ősz a céges rendezvények miatt is. Mindezek ellenére a tulajdonos szerint idén is alatta maradnak a mutatók a 2008-as mintaévnek.

Erdei szintén hibáztatja az Üdülési Csekk túlságosan gyors kivezetését és a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) a tervezettnél lassabb bevezetését. Nagy Jenő szerint emiatt országosan akár 30%-os viszaesés is várható idén.

A Magyar Turizmus Zrt. ugyanakkor továbbra is bizakodó a balatoni szezont illetően, szerintük az éves szinten prognosztizált 5%-os bővülés tartható - olvasható a cikkben. Erdei János viszont kétésgeinek adott hangot ezzel kapcsolatban.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.