Marad a növekedés az orosz piacról

A Malév leállása utáni helyzettel foglalkozó korábbi cikkünkben beszámoltunk az Oroszországi Utazási Irodák Szövetségének (ATOR) aggodalmáról, hogy az orosz utasok a Moszkva-Budapest útvonalon versenytárs nélkül maradt Aeroflot magasabb jegyárai miatt elpártolnak fővárosunkról. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint azonban az orosz vendégéjszakák számában az idei év elején nem volt visszaesés, sőt, jelentős növekedés látszik a tavalyi azonos időszakhoz képest. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ezt a növekedést érzik a piac egyik legjelentősebb orosz beutaztatójánál, a Robinson Toursnál is, ahol az orosz beutazó vendégek száma az idei első 3-4 hónapban szintén dinamikusan nőtt tavalyhoz képest.

"A Malév a Robinson Tours legnagyobb partnere volt, sajnálatos dolog, hogy kiesett" - mondta el lapunknak Jakócs Áron, az utazási iroda ügyvezetője, aki hozzátette, a Robinson Toursnak azonban összességében sikerült az utasigényeket másképpen, kielégítően megoldania.

Újabb piacok nyíltak meg

A tavalyi évben a tavasztól őszig tartó nyári szezonban összesen heti 20 járat járt Budapest és Moszkva között, amiből 11-et az Aeroflot, 9-et a Malév üzemeltetett. Az idei szezonban az orosz légitársaság járatbővítésével 14, azaz napi két járat maradt a viszonylaton, egy esti és egy reggeli. A Malév jellemzően 110-120 fős gépekkel repült a két főváros között. Az Aeroflot viszont nagyobb, konfigurációtól függően akár 50-60-nal több utast szállító gépeket közlekedtet az útvonalon.

„Ha figyelembe vesszük, hogy a Malév utasainak közel 40 százaléka a magyar turizmus szempontjából kevéssé lényeges, átszálló utas volt, a mostani járatszám pedig a több ülés miatt tulajdonképpen szinte heti 15-16 járattal ér fel, a jelenlegi kapacitás pótolja a forgalmat.” – véli Jakócs Áron.

Az ügyvezető szerint a napi reggeli és esti járatokkal új lehetőségek is nyíltak a magyar utazási irodák előtt. Az Aeroflot összehangolt menetrendjének köszönhetően 33 orosz nagyváros és 11 FÁK ország utasai érhetik el könnyebben Budapestet, akik így Moszkvában átszállnak ugyan, de végállomásként Magyarországra érkeznek.

Ha ehhez hozzáadjuk a Bécsen, Prágán keresztül érkező utasokat is, nem meglepő a növekedés, teszi hozzá.

Nemzeti légitársaságunk csődjével Szentpétervár elérése vált nehezebbé, ahova közvetlen járattal nem, csak moszkvai átszállással lehet eljutni. A Robinson Tours a szentpétervári "Fehér éjszakák" programját is az Aeroflottal, moszkvai átszállással oldotta meg. Valamint Ukrajnában Odessza az a desztináció, ahova jelenleg nem indul közvetlen járat.

Rugalmasság az Aeroflottól

Jakócs Áron szerint az olcsóság nem ad éppen pozitív imázst egy országnak, főleg az orosz utasok szemében nem. Szerinte Magyarország turizmusa szempontjából nem hátrány, ha a nagyon olcsó jelző és az olcsó ajánlatokat kereső utasok lemorzsolódnak és a tehetősebb, nagyobb költéssel rendelkező réteg érkezik hazánkba. Példaként említette Prágát, ahol az elmúlt években egy városlátogató csomag fejenként 70-80 euróval drágult, ezzel párhuzamosan pedig jelentősen emelkedett az orosz utasok száma. Az áremelés ellenére a nagyobb igények miatt nőtt az utaslétszám.

Valóban magasabbak az Aeroflot jegyárai, azonban az ügyvezető szerint a légitársaság nem él vissza a kialakult monopolhelyzetével, hanem olyan árakat diktál, amelyek eleve a normálisnak tekinthetők lettek volna. Tapasztalata szerint a légitársaság a partneri és piaci igényekre nagyfokú rugalmassággal reagál.

„Az Aeroflot már régen nem az a légitársaság, ami egykor volt” - hangsúlyozza Jakócs Áron. Az egyik legfiatalabb gépparkkal rendelkezik, fedélzeti kiszolgálása, cateringje európai színvonalú. Nem véletlenül lett 2011-ben Kelet-Európa legjobb légitársasága a Skytrax szerint.


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.