Marencich-emlékérmet kapott három szakember

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2012 november 22-i Közgyűlésén Marencich emlékéremmel ismerte el dr. Erdei János, Kalla Kálmán és Vránich István kiemelkedő szakmai munkáját.

Alább rövid összefoglalót olvashat a kitüntetett szakemberek életpályájáról:

Dr. Erdei János 43 éve dolgozik a turizmusban, az első 20 évben a Pannonia Hotels szállodaláncnál. Londinerből lett a marketing-értékesítési részlegek vezetője, majd a bécsi Pannonia Hotel International és az üzemeltető társaság első embere. Két évig a Gödöllői Királyi Kastély vezérigazgatója, majd 1996-1997-ben a Magyar Turizmus Zrt. illetve jogelődje első vezérigazgatója. 2006-ig a MT Zrt. ausztriai majd az összes német nyelvterület vezetője, 2007-2009-ig a Rogner Hotel Lotus Therme Hévíz, majd a bükfürdői Radisson SAS Birdland Resort vezérigazgatója. 2009-től az Erdei Turisztikai Tanácsadó és Szolgáltató Kft tulajdonos-ügyvezetője. 2006-ban Pro Tourismo Díjat kapott, 2008-ban az Év Szállodása, 2007-2009 között a Magyar Szállodaszövetség első alelnöke, 2010-2011-ben elnöke, 2012-től tiszteletbeli elnöke. 

Kalla Kálmán az elmúlt évtizedek egyik legismertebb és legsikeresebb konyhafőnöke. Európa és Aranysapka díjas séf. Eigen Egon Oscar díjas mesterszakács tanítványa, munkatársa a Duna Hotelben, majd konyhafőnök helyettes a Duna Intercontinental Szállodában, ugyanott a Bellevue Étterem konyhafőnöke. 1981-től a Forum Hotel Budapest konyhafőnöke, aki a saját maga által megtervezett konyhából tette sikeressé, ismertté és kreatív étteremé a Forum Grillt és a Silhouette Éttermet. Később a washingtoni magyar nagykövetségen Washington egyik sztár séfje volt.
A világhírű szakember Láng György meghívására és vezetése mellett a Gundel Étterem konyhafőnöke lett és tették világhírűvé és elismertté a teljesen felújított Gundelt. A Gundel Étterem újbóli világhírnévre emeléséért a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje kitüntetésben részesült. Sok szakács az ő irányítása és nevelése alól került ki. Szakácskönyvek szerzője.
Konyhafőnökként vezette a tokiói Csárda Éttermet és világ számtalan országában főzött gasztronómiai rendezvényeken. Jelenleg Sümegprágán lévő saját éttermében kápráztatja el vendégeit kulináris tehetségével.

Vránich István 1967-ben kezdett dolgozni a szakmában. Végigjárta a ranglétrát. Dolgozott éttermi üzletvezetőként, a HungarHotels – Pannonia és Lövér Szállodákat, és 20 további vendéglátó üzletet átfogó – önálló egységének, majd a Danubius Hotels Rt. Bio-Sport Hotel igazgatójaként. 1960 óta folyamatosan részt vesz a szakmai oktatásban, ennek keretében többek között beindította a HungarHotels Soproni szakiskolájában a kétszakmás vendéglátós képzést, a Danubius szakmunkásképző iskoláját jelenleg is irányítja. Aktív szerepet vállalt különféle szakmai szervezetekben. Így a Magyar Szállodaszövetség Nyugati régiójának vezetője, a Magyar Szakács- és Cukrász Szövetség, illetve a Soproni Gasztronómiai Társaság alapító tagja. Emellett szerepet vállalt a Regionális Idegenforgalmi Bizottságban, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarában. Sokirányú szakmai tevékenységének elismeréseként a Magyar Szakács- és Cukrász Szövetségtől Aranyjelvény, Aranyplakett, Magyar Gasztronómiáért Érdemérem, Venesz Díj kitüntetésben részesült. Sopron várostól a vendéglátás és idegenforgalom fejlesztésében végzett munkájáért Pro Urbe díjat kapott.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.