Megcsappant a magyarok érdeklődése Amerika iránt

Tavaly 75 millió turista látogatott az Egyesült Államokba, de a tervek szerint öt év múlva mar 100 milliót köszönthetnek az Újvilágban. Az amerikai turisztikai ipar minden marketingeszközt bedob, hogy elérjék a célt.

A biztonsági kockázatok ellenére tavaly majdnem öt százalékkal nőtt az USA-ba irányuló turistaforgalom. A 75 milliós beutazó forgalom közel felét a két szomszédos ország, Kanada es Mexikó tette ki, de 32,5 millióan érkeztek a tengerentúlról. A célok azonban még ennél is merészebbek: 20121-re évente 100 millió turistát szeretnének fogadni – legalábbis ez hangzott el az amerikai turisztikai ipar legfontosabb vásárán New Orleansban. A tegnap megnyílt IPW adatai is elképesztők, mintegy 6000 résztvevő – köztük 1600 külföldi vásárló, turisztikai szakember vesz reszt az eseményen. Az évente más-más helyszínen megrendezett turisztikai vásáron Chris Thompson, a Brand USA vezérigazgatója bejelentette, hogy a külföldi marketingkampányra létrehozott szervezet továbbra is a legfontosabb 14-16 küldőországra fókuszál. Azt tervezik, hogy a legjelentősebb piacokon tovább erősítik az USA pozícióit. A Brand USA Angliától Olaszországig képviseleti magát irodákkal, és online kampányokkal, mega study túrákkal csábítja az utazási irodákat és utasokat amerikai utazásra. A 2021-es cél elérésében azonban mar számolnak Kínával is. A számítások szerint öt év múlva már évi 5 millió turistát fogadnak onnan – többet, mint Japánból (tavaly mar 50 százalékkal nőtt a beutazó kínaiak száma annak ellenére is, hogy a vízumkötelezettség továbbra is fennáll).

A legjelentősebb küldőországok:

1. Nagy-Britannia
2. Japán
3. Kína
4. Brazília
5. Németország
6. Franciaország
7. Dél-Korea
8. Ausztrália
9. India
10. Olaszország

Az idei év különlegessége, hogy a nemzeti parkokkal – is – kampányolnak világszerte. A parkokról készült es az elmúlt hónapban bemutatott IMAX-filmet világszerte több mint 100 IMAX moziban, múzeumban vetítik nagy sikerrel. Az elmúlt hetekben már több mint egymillió jegyet adtak el, jelentős részét külföldön. Bár a tavalyi adatok szerint több mint 300 millióan leptek be a parkokba, ennek csak tizede érkezett külföldről.

Az idei IPW iránt csekély érdeklődést mutatott a hazai turisztikai szakma. A magyar delegációban a korábbi 10-15 iroda helyett mindössze két cég – a Morton’s és a Haris Travel Club – képviseltette magát. Ebben bizonyára szerepet játszik a dollár-forint árfolyama, míg korábban az USA kifejezetten jó ár/érték arányt képviselt, mára ez az előny jórészt eltűnt. A 300 forint körüli dollár árfolyam és a közvetlen budapesti járat hiánya érezhetően csökkentette az USA népszerűségét. A repülőjegyárak sem követik a zuhanó kerozinárakat, így nehéz találni olcsó amerikai repjegyet. Az itteni statisztikák szerint Magyarországról évente 60-70 ezren látogatnak az Egyesült Államokba.


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?