Kerékpárosklub: Megcsináljuk magunk!

Miközben a kerékpárral közlekedők száma Budapesten évről évre növekszik, 5 közgyűlési határozat és számtalan ígéret ellenére sem épülnek a beígért kerékpáros létesítmények.

A Margit híd felújítása előtt, 2007-ben végzett forgalomszámlálás alapján a kerékpárral közlekedők kiszolgálására az érvényes műszaki előírás szerint minimum 2,7 méter széles kerékpárút volna szükséges, azóta a közlekedők száma megháromszorozódott és mégsem épül meg semmi. A Magyar Kerékpárosklub Margit hídi felhajtás elnevezésű akciója keretében egy közgyűlési határozatokkal beborított rámpát helyezett el a híd budai oldalán felhívva erre a figyelmet, és felszólítva az illetékeseket a korábbi ígéreteik betartására. 

Az Európai Unió a Margit híd támogatási szerződésében előírta, hogy a hídon mindkét irányba épüljön megfelelő kerékpáros infrastruktúra, még követelményként a kerékpárút hosszát is meghatározta. A város vezetése kezdetektől fogva azon „trükközik”, hogy oldja meg ezt a problémát a szükséges infrastruktúra megépítése nélkül, állítja a Magyar Kerékpárosklub. A Főváros eddig 5 közgyűlési határozatban foglakozott a Margit híd felújítása kapcsán a kerékpáros fejlesztésekkel. A határozatokban közös, hogy mindegyik támogatja a kerékpáros infrastruktúra kialakítását. 

Mi valósul meg mindebből?

A Magyar Kerékpárosklub úgy látja, hogy a város politikai és szakmai vezetése -politikai hovatartozástól függetlenül - nem tartja szükségesnek, hogy a fokozatosan növekvő számú kerékpárral közlekedő - akiket a kerékpáros mozgalmak és szervezetek meggyőztek a kerékpár használatáról - valóban közlekedni is tudjon a városban, látszólag semmi nem valósul meg a korábbi ígéretekből, így a Duna két partja közötti átkelés kalandtúra a kerékpárosok számára.

A korábbi ígéretek alapján az északi oldalon kialakítják a kétirányú kerékpárutat, a szabályokra hivatkozva azonban annak korábbi szélességet a korlát és a lámpa kiépítése miatt 1 méterrel csökkentik, miközben a szabályoktól indokolt esetben - ahogy azt az Árpád híd példája is mutatja - el lehet térni.

A hídon a kerékpárútra fel és lehajtás sincs megoldva, kivéve a budai oldali lehajtónál, de ott is balesetveszélyes formában. A déli oldalon még nem készült el semmi, azaz nincs nyoma egyirányú kerékpárútnak, sem a gyalogosok és kerékpárosok közös közlekedését biztosító gyalog-kerékpárútnak. Az ezekhez kapcsolódó fel és lehajtók sem épültek meg.

A jelenlegi helyzet azt mutatja, hogy a Főváros a határozatok ellenére sem teremti meg a kerékpározás feltételeit a Margit hídon, a Magyar Kerékpárosklub ezt a hiányt kívánja pótolni a kihelyezett szimbolikus rámpával.

László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke az eseményen felhívta a figyelmet arra, hogy a jelenlegi állapotból az látszik, hogy „Budapest vezetése a kerékpárt nem tekinti közlekedési eszköznek. A tétlenségben érvényesül a pártfüggetlenség: a közgyűlése választásokon átívelve hozta meg határozatait arról, hogy a Margit hídon ki kell alakítani a kerékpározás feltételeit, és ugyancsak egységesen, pártoktól függetlenül felejtették el ezek végrehajtását!”

A Magyar Kerékpárosklub eddig csak szakmai javaslataival segítette a döntéshozók munkáját - javaslatokat tett, szakmai tanácsokat adott, és ha kellett, kompromisszumokat kötött - most azonban épít is. A csütörtökön kihelyezte a meg nem épített rámpák egyikét, hogy ezzel is segítse a kerékpáros közlekedést.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?