Megdöbbentő és káros

A Magyar Turizmus Zrt. több sajtómegkeresést is kapott az elmúlt napokban azzal kapcsolatban, hogy a társaság szerint milyen hatása lesz a Malév leállásának a Magyarországra irányuló turizmusforgalomra. A megkeresésekre, a turisztikai szakma eddig megjelent nyilatkozataira, valamint az MT Zrt. Légi Marketing Alapját érintő téves sajtóinformációkra reagálva a nemzeti turisztikai marketingfeladatokat ellátó társaság az alábbiakat közli:

A Magyar Turizmus Zrt. megdöbbentőnek és károsnak tartja azokat a szakmai nyilatkozatokat, amelyekben – a Malév leállását követően szinte azonnal – komoly szakmai szervezetek és vezető szakemberek nyilvánítanak konkrét, számokkal is alátámasztott véleményt a Malév leállásának turisztikai hatásairól.

A Magyar Turizmus Zrt. szakértői – az érintett szakmai szervezetek, a Budapest Airport és más szakmai partnerek bevonásával – folyamatosan gyűjtik és elemzik az információkat azzal kapcsolatban, hogy a Malév kiesése milyen hatással lesz a Magyarországra irányuló turizmusforgalomra. A társaság szándékai szerint addig nem nyilatkozik érdemben a témában, amíg a megfelelő adatok és ezek elemzése nem áll rendelkezésére.

A Magyar Turizmus Zrt. évek óta stratégiai partnerségben működött együtt a Malévvel és sajnálatát fejezi ki a nemzeti légitársaság leállásával kapcsolatban. A nemzeti turisztikai marketingszervezet tevékenységének célja azonban továbbra is a magyarországi turizmus iránti kereslet erősítése a beutazó és belföldi turizmus ösztönzésével, melynek során elsődleges szempont az üzleti célok elérése, azaz a vendégéjszakák számának és a turisztikai költésnek a növelése.

Az MT Zrt. ennek megfelelően abban bízik, hogy a turisztikai szempontból fontos küldőpiacokról Magyarország változatlanul elérhető marad, köszönhetően a Malév leállását követően más légitársaságok által bejelentett kapacitásbővítéseknek, járatsűrítéseknek, illetve új járatok indításának, így hosszabb távon nem kell jelentős visszaesésre számítani a Magyarországra irányuló turizmusforgalomban. A légitársaságok és a Budapest Airport között folyamatos az információcsere.

A Magyar Turizmus Zrt. ezúton nyíltan is reagál az ATV 2012. február 6-i, majd 7-i Egyenes Beszéd című műsorában elhangzott valótlan állításra, mely szerint a Magyar Turizmus Zrt. 3 milliárd forinttal támogatta a Ryainair visszatérését Magyarországra.

Az ATV műsorát követően a HVG február 9-i számában is hasonló tartalmú valótlan állítás jelent meg a Magyar Turizmus Zrt. és a Légi Marketing Alap szerepével kapcsolatban: „A Ryanair a HVG értesülése szerint a „mentőakcióért” cserébe 3 milliárd forintot kér az állami Magyar Turizmus Zrt. légimarketing-alapjából.”

A mai napon az Index – témához kapcsolódó - telefonhívására felelve az MT Zrt. türelmet kért, valamint azt is kérte, hogy az Index írásban is küldje meg kérdéseit. A telefonbeszélgetést követő néhány percen belül az Index főoldalán megjelent „Ryanair: Megállapodtunk a reptérrel” című cikkben a következő valótlan tényállítást írják, mielőtt még kérdéseiket az MT Zrt.-hez eljuttatták volna:

„Lapunk szerette volna megtudni a Magyar Turizmus Zrt.-nél, hogy ebben az esetben is ez történt-e, és ha igen, a Ryanair milyen feltételekkel és milyen összeget kap közpénzekből. A magyar turimusmarketing vállalatnál előbb azt mondták: „a Malév-helyzettel kapcsolatban nem kommunikálunk”, később azt, hogy küldjük el kérdéseinket írásban; ezt megtettük.”

Az ATV műsorában elhangzottakkal, valamint a HVG-ben és az Index főoldalán megjelentekkel szemben a valóság az, hogy a Magyar Turizmus Zrt. által újjászervezett – és 2011-ben mindössze 300 millió forintos keretből működtetett – Légi Marketing Alapnak is köszönhetően tavaly rövid időn belül több új – Magyarországra irányuló – légijárat nyitásáról született döntés. Ezek között a Malév korábbi járatai mellett, szerepelnek a Qatar Airways, az American Airlines, a Jet2.com és az airBaltic járatai is. A Légi Marketing Alap létrehozásának és működtetésének célja Magyarország mint turisztikai desztináció jobb megközelíthetőségének a biztosítása. A Légi Marketing Alap felhasználásával a légi közlekedés szereplői, a hazai turisztikai szolgáltatók és az MT Zrt. közös marketingtevékenységet folytatnak a megcélzott küldőpiacokon, a potenciális új járatok mind jobb kihasználtsága és fenntartható, folyamatos üzemeltetése érdekében.

A Légi Marketing Alap működtetésének konstrukciója nem teszi lehetővé közvetlen támogatás nyújtását légitársaságok számára a Magyar Turizmus Zrt. részéről. A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport 2012. január 24-én, a Ryanair-rel tartott közös sajtótájékoztatót követően sajtóközleményt adott ki, amelyben tájékoztatnak arról, hogy „A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport stratégiai együttműködésének keretében visszatér Magyarországra Európa legnagyobb fapados légitársasága a Ryanair. Az elmúlt másfél évben folytatott közös tárgyalások eredményeként a Ryanair öt desztinációból indít újra járatokat Budapestre 2012-ben. A légitársaság döntését nagymértékben elősegítették az MT Zrt. által újjászervezett Légi Marketing Alap kínálta lehetőségek. Az LMA felhasználásával a nemzeti turisztikai marketingszervezet és a légitársaság intenzív, közös marketingtevékenységet folytat Magyarország népszerűsítése érdekében azokon a küldőpiacokon, ahonnan a járatok indulnak.” A közös sajtótájékoztatót követő információk természetesen a január 24-i helyzetet tükrözték, a Malév leállását követő új járatokkal kapcsolatos együttműködésre nem vonatkoztak.

A légitársaságokkal és a Budapest Airporttal folytatott tárgyalások mellett a nemzeti turisztikai marketingszervezet kiemelt feladatának tartja a megfelelő, naprakész információszolgáltatás nyújtását a Malév leállásában közvetlenül érintett turisztikai küldőpiacokon. Ennek keretében a Magyar Turizmus Zrt. külképviseletei tájékoztató anyagokat állítottak össze megfelelő nyelveken arra vonatkozóan, hogy az adott piacot jelenleg milyen légi járatok kötik össze hazánkkal. Ezeket az információkat folyamatosan elérhetővé teszik a nemzeti turisztikai marketingszervezet honlapjain és eljuttatják a külképviseletek média- és szakmai partnereihez is tekintettel arra, hogy a helyzet percről percre változik a légi társaságok és más érintett piaci szereplők bejelentéseinek a függvényében.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?