Nagyobb büdzsé jut a kínai kommunikcióra

Az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) jelenlegi – az új magyar alelnök Horváth Gergely (az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese) által kidolgozott – „Think Europe!” szlogent viselő stratégiájának része, hogy az európai kontinens egységes márkaként szerepeljen a megcélzott négy tengerentúli küldőpiac (Kanada, az USA, Kína és Brazília) fogyasztóinak tudatában.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzeti turisztikai szervezeteket tömörítő ETC célja Európa mint turisztikai desztináció népszerűsítése a tengerentúli piacokon.

Egy éves szünet után, május 22-én újra összeült az ETC kínai munkacsoportja (Operation Group China) az ETC brüsszeli vezérigazgatója, Eduardo Santander részvételével. A megbeszélésen a csoport megválasztotta új vezetőjét, valamint megkezdődött az idei évre tervezett programok és események előkészítése is. A csoportvezetői posztot mostantól két éven át a bolgár nagykövetség kereskedelmi tanácsosa, Neli Nanova tölti be.

Magyarországot az MT Zrt. pekingi képviseletvezetője Vértes Róbert képviseli. Pozitív fejlemény, hogy a csoport a korábbinál nagyobb büdzsével rendelkezik idén, illetve az is, hogy a marketingterv részleteit ezentúl Pekingben, a megbeszéléseken résztvevő tagok javaslata alapján dolgozzák ki. A munkacsoport „hagyományos” résztvevőihez (Németország, Svájc, Ausztria, Spanyolország, Belgium és Magyarország), olyan új országok is csatlakoztak, mint Bulgária, Izland, Málta és Finnország.

Kína természetesen az egyik kiemelt célpiaca az ETC által – az Európai Bizottság támogatásával – tavaly meghirdetett „Destination Europe 2020” elnevezésű projektnek, amelynek célja Európa imázsának erősítése és turisztikai célpontjainak népszerűsítése.

Ennek érdekében a teljes európai turizmuságazat bevonásával kívánják meghatározni Európa mint turisztikai desztináció hosszú távú stratégiáját, mely hatással lesz az európai márka kialakítására és mint egységes turisztikai piac promóciójára. A kínai munkacsoport tevékenységének közvetlen célja tovább növelni a földrész vonzerejét a kínai utazók körében. Az idei év kiemelt akciói között szerepel egy új közösségi portál létrehozása, workshop-ok szervezése a kínai szakma számára, valamint újfajta közös megjelenés a kiállításokon. A tagok a jövő héten újra találkoznak, ezúttal már a megszavazott akciók és programok részleteit dolgozzák ki.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.