Malomkövek, art deco és Ferrari-lakosztály

Ünnepélyes keretek között adták át a hét végén a baranyai kisváros, Siklós első négycsillagos szállodáját, a december vége óta működő Hotel Castellot.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ötezer négyzetméter alapterületű, negyvennégy szobás hotel 1,1 milliárd forintból 319 millió forint uniós támogatás felhasználásával épült fel. A termál fürdővel egyetemben a Siklósi Thermal Kft. üzemelteti, amelyik lassan a város egyik legnagyobb foglalkoztatója lesz, a két létesítményben ugyanis csaknem félszáz helybelinek ad munkát.

Az egykori malom helyén, a termálfürdő tőszomszédságában, a vár alatt található hotel az Aquaplus Kft. beruházásában és a kivitelezésében valósult meg. A kívül, belül impozáns épület különlegessége, az egykori malom köveinek felhasználásával készült középen elhelyezkedő az éttermeket, biliárd és mozi szobát, bárt magában foglaló központi épület, amelyet a hotelszárny szinte körülölel.

A szobákhoz körfolyosó vezet, ahonnan egészen a fogadó szintig belátni a belső teret. A falakat földszinttől az emeletekig, a szobáktól a kiszolgáló helyiségekig a siklósi születésű festőművész Istókovits Kálmán kétszáz festménye és akvarellje díszíti. A földszinten játékokkal felszerelt gyerekbirodalom várja a legkisebbeket, akiknek a körében – főleg a fiúkéban – a legnépszerűbb a Ferrari-lakosztály, ahol e sportautót formázó ágyban tölthetik az éjszakát.

- A szálloda belső tereit az 1920-as és 30-as évek art deco stílusában alakítottuk ki – mondja Füredi Bálint belsőépítész, miközben végigjárjuk az épületet, s megnézünk néhány szobát, s egyedi berendezésű apartmant. – A bútorokat magunk terveztük és készítettük el. Az egymással harmonizáló tapéták, a padlószőnyegek, a textíliák mintáit mi terveztük, s olasz, angol, német cégekkel gyártattuk le. A fürdőszobákat a fekete-piros különleges csempékkel igyekeztünk egyedivé tenni. A bár, az étterem, s a játékszoba is az 1920-as éveket idézi meg, s ehhez illeszkedik a pincérek öltözéke is, ami jelentősen eltért a megszokottól, ugyanis mellény helyett nadrágtartót hordanak.

Közben megérkezik Tamás Miklós, a létesítmény marketing igazgatója, vele folytatjuk utunkat tovább, s ismerkedünk meg a szálloda egyéb rejtett értékeivel, egyebek mellett a földszinten kialakított konferencia-teremmel.

- A szálloda egybeépült a fürdővel, a vendégek az épület elhagyása nélkül vehetik igénybe a szolgáltatásait – mondja. – E mellett a hotel része négy mozgássérültek fogadására alkalmas, valamint négy a nagycsaládosok igényeinek megfelelő összenyitható szoba is. Az épület fűtése és hűtése is egyedülálló, a falba és a padlózatba beépített csöveken keresztül a termálfürdő vízének felhasználásával történik.

Szólt arról is, az első szállóvendégeket december végén fogadták, szilveszterkor pedig tele volt a ház. Az elmúlt hetekben pedig meglepetéssel tapasztalták, hogy a vendégek csaknem negyede a szomszédos országokból – Horvátország, Bosznia, Szerbia - érkezik már most is. Bíznak benne, hogy ez a szám tovább emelkedik majd a márciusban induló tárgyalások, reklámkampány, s a horvát nyelvű weboldalnak köszönhetően. A hazai vendégek meghódítására is nagy figyelmet fordítanak, valamint szeretnék, ha a siklósiak is igénybe vennék a szolgáltatásaikat.

- A szálloda tulajdonosa, György Zoltán kért fel a marketinges feladatok ellátására - idézi fel a kezdeteket Tamás Miklós. - Nem volt könnyű döntés, ugyanis a saját cégemen belül márkák-építésével foglalkozom, a szálloda-marketing számomra teljesen új terület volt. Azonban néhány Siklóson eltöltött nap hamar meggyőzött arról, hogy csak egyetlen döntést hozhatok, elvállalom. Beleszeretettem a városba, annak hangulatába, légkörébe. Nagyon a jó a csapat, a szálloda igazgatójával, Sivó Rolanddal pedig már évek óta együtt dolgozunk.

Mindannyian egyet szeretnénk, hogy a vendégek visszajöjjenek, s folyamatos nőjön a törzsvendégek köre. Ennek feltétele, hogy minél több programot, lehetőséget kínáljunk nekik, nemcsak a környéken, de az egész térségben.

Az ételek minőségéért Bényi Gábor felel, az ő irányítása alá tartozik a konyha és a felszolgálók csapata.

- Elsődleges célként határoztuk meg, hogy az ételeinket a helyben vásárolt alapanyagokból készítjük el – mondja. – A négy évszakos étlapjainkhoz a zöldséget, gyümölcsöt, a félpanziós ellátáshoz a sonkát, szalámit a helyi – siklósi és a környéken, valamint az ormánsági falvakban gazdálkodó - termelőktől szerezzük be. Nyáron egyedi ajánlattal is szélesítjük majd a választékot, attól függően, hogy éppen melyik zöldség, gyümölcs érik, jelenik meg a piacon. A családosokra is gondoltunk, gyermekmenü is része a napi kínálatunknak. Arra is nagy figyelmet fordítunk, hogy a Villány-Siklósi és a Szekszárdi Borvidék borai mellett a választékunkban már termőhelyek borai is jelen legyenek.

A hotel fiatal vezetője, Sivó Roland több mint egy évtizede a szállodaiparral jegyezte el magát. Dolgozott már számos helyen, itthon és külföldön egyaránt, s részese volt több hazai hotel nyitásának is.

- Az elmúlt három esztendőben marketinggel foglalkoztam, az utazzitthon.hu online oldalon, amelynek keretében Tamás Miklóssal több közös munkánk volt. Ő volt, aki felkért a Hotel Castello bevezető kampányának megtervezésére, lebonyolítására. E mellett részt vettem a rendszer kiépítésében és a személyzet betanításában, decemberben pedig az indulásnál is jelen lehettem. Az addig végzett munkám elnyerte a tulajdonos tetszését, s felkért, hogy vállaljam el a szálloda vezetését.


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.