MegSZÉPült az MKB is

Tudósítónktól - Kedden a bank központjában sajtótájékoztatón adta át Erdei Tamás elnök-vezérigazgató az MKB által kibocsátott első Széchenyi Pihenő Kártyákat. A másodikként piacra lépő szolgáltató négyszáz elfogadóhellyel indít.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Erdei Tamás a jelenlévőknek elmondta, hogy az MKB Bank korábban is az innovatív pénzintézetek közé tartozónak vallotta magát, és biztos abban, hogy egy nagy jövő előtt álló kezdeményezéshez csatlakoznak másodikként Magyarországon.
„Ma még csak a cafeteria rendszer viszonylag szűk szegmenség fedi le a Széchenyi Pihenő Kártyák tevékenysége, de a közeli jövőben ez minden bizonnyal bővülni fog – mondta az elnök-vezérigazgató, hozzátéve, hogy a SZÉP Kártya révén jelentősen bővülhet a bank vállalati kapcsolatrendszere is. Kiemelte, hogy döntő fontosságú a megfelelő számú elfogadóhely alkalmazása, éppen ezért kiemelkedő eredmény, hogy már az első kártyák átadásának napján négyszáz szerződéses partnere van az MKB Banknak.
Lehoczky László, az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. vezetője elmondta, hogy jelenleg a Széchenyi Pihenő Kártyák szabályzata szerint csak ott lehet igény bevenni a szolgáltatásokat, ahol szálláshely szolgáltatást vesz igénybe a kártyatulajdonos, de várhatóan 2012-ben multifunkcionálissá válik és megnyílik a lehetőség a melegkonyhás, illetve rekreációs szolgáltatások irányába is.
„Az elektronikus kártyák bevezetésének fő célja a költségek csökkentése volt, a másfél százalék, plusz áfás díjtétel egyértelműen a papíralapú adminisztráció megszüntetésének köszönhető – mondta Lehoczky László. – Bár a jogszabály meglehetősen szűkmozgásteret ad, a lehetőségeken belül az MKB Bank igyekszik kedvező feltételeket kínálni. Ilyen az 5 éves érvényességi idő és a 12 napon belüli átutalás a szolgáltatók felé.”
Dr. Szöllősi László, helyettes államtitkár hozzátette, hogy a minisztérium sem rövidtávban gondolkodik, és – mint mondta – a SZÉP Kártyák jó lehetőséget fognak nyitni a középtávú fejlesztési célok megvalósításához.
„A szándékunk egyértelmű: megszüntetni a nagyszámú, nehezen áttekinthető, csaknem iparággá változott cafeteria rendszert - mondta a helyettes államtitkár. – Bebizonyítjuk, hogy kisebb tranzakciós költséggel is lehet működni, és hogy a SZÉP Kártya tényleges segítséget tud adni a turizmus és a vendéglátás szereplői számára.”
„Az idei év a felkészülés időszaka – tette hozzá Körtvéllyessy László, a SZÉP Kártya miniszteri biztosa. – Fontos volt, hogy nagyszámú elfogadóhely kerüljön a kártya mögé, mert csatlakozni csak akkor lehet, ha látjuk, mihez csatlakozunk.”
A miniszteri biztos elmondta, hogy biztos abban, hogy 2012 végére elérik az Üdülési Csekk jelenlegi elfogadóhelyeinek számát, ugyanakkor fontosnak tartotta kiemelni, hogy a szeptember 30 előtt vásárolt Üdülési Csekkek jövő év szeptember 30-ig felhasználhatók.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.