Megvan, mire vágynak idén a magyarok a hazai szállodákban

Legjobban egy tóparti pihenésre, egy új város felfedezésére és egy étteremre vágynak a nyaralást tervezők. A hotelek által nyújtott élmények közül leginkább a svédasztalt, a teljeskörű kiszolgálást, valamint a szabadidős programokat és a szórakozási lehetőségeket várják a válaszadók. A Danubius Hotels május 13-án nyitó vidéki szállodáiban ezekhez az igényekhez igazodott - tájékoztatta lapunkat a szállodavállalat.

Magyarországon a lakosság negyede (27%) üdült rendszeresen szállodában az elmúlt 3 évben, tavaly pedig minden tizedik megkérdezett a járványveszély miatt döntött úgy, hogy a külföldi pihenés helyett egy belföldi hotelt választ a kikapcsolódáshoz. A felmérés szerint jelenleg már a magyarok 43 százaléka tervezi, hogy hazai szállodában üdül a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos korlátozások feloldását követően.

A veszélyhelyzet következtében sokáig nélkülözött szállodai élmények közül leginkább a helyi és nemzetközi fogásokat kínáló svédasztalt várják a magyarok (41%), de nagy arányban hiányolják már a teljeskörű kiszolgálás kényelmét (32%), valamint a hotelek által nyújtott programokat és szórakozási lehetőségeket (30%) is.

Az első idei nyaraláskor legjobban arra vágynak honfitársaink, hogy megpihenjenek egy tóparton (48%), felfedezzenek egy új várost (44%), beüljenek egy étterembe (38%), igénybe vegyenek egy wellness szolgáltatást (38%), valamint együtt koccintsanak a barátokkal (31%).



A válaszadók döntő többsége (83%) elsősorban az interneten néz utána a szabadidős programoknak, de sokan spontán (42%), vagy ismerősök ajánlásai alapján (31%) választanak szabadidős tevékenységet. Minden ötödik nyaraló viszont (18%) a hotel recepcióján is érdeklődik a lehetőségekről.

Az idei nyaralást a magyarok a családdal (43%) vagy a párjukkal kettesben (31%) kívánják eltölteni, viszont alig akadnak olyanok, akik a rég nem látott családtagokkal (2%) pótolnák be az elmaradt üdüléseket. A megkérdezettek ötöde (19%) nem tervez nyaralást az idei évben.



„Mind a tapasztalataink, mind a kutatás azt mutatják, hogy hatalmas az igény a magyar lakosság részéről, hogy végre kimozduljanak otthonról, és újra felszabadultan, kényelmes körülmények között pihenhessenek, ismét belevethessék magukat az életbe. A május 13-án megnyíló vidéki szállodáinkban is ennek megfelelően biztonságos körülmények között, a tőlünk megszokott vendégszeretettel, helyi programokkal, ráadásul igazi bajnoki fogadtatással várjuk vendégeinket” – mondta el Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója.

A Danubius Hotel Bük és Danubius Hotel Marina szállodákba, a nyitás hetén érkezőket díjmentes korai érkezéssel, meglepetés szobai bekészítéssel, a nyitási napon háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázókkal fogadják a szállodákban, közös fotózással és játékkal. A Danubius Hotel Rába továbbra is fogad vendégeket és csatlakozik a májusi kampányhoz – meglepetés bekészítéssel, ingyenes korai érkezéssel, várja vendégeit ebben az időszakban.

A nyitási kampány részletei ITT.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.