Menedzserek pizsamanadrágban

Az idén 30 éves Aquincum Hotel Budapestbe szól a meghívás, ahol, egy fővárosi szálloda esetében mostanában igencsak megszokott módon, üresen tátongó lobbi fogad. Van bőven hely a recepcióval szemközti bárban is, nem gond találnunk egy nyugodt sarkot vendéglátóinkkal, a hotel menedzsmentjének tagjaival. 

Kiderül, tulajdonképpen ott folytatják most a munkát, ahol 30 évvel ezelőtt, a nyitásra készülődve akkori elődeik kezdték: gyakorlatilag a nulláról kell megtölteni vendégekkel a szállodát. Nem okozunk persze senkinek nagy meglepetést azzal, hogy a covid söpörte el a 2019 telén még közel teltházzal működő vendégszámot, és küldte Csipkerózsika-álomba merülni a Duna-parti négycsillagos hotelt.

 

Változó vendégkör

„Nagyon jó foglaltsági adatokat produkáltunk még a múlt év februárjáig, aztán jött a lezárásokkal a totális visszaesés. Idén átlagosan10 százalékos foglaltságot tudtunk április végéig felmutatni, májusban buborékhotelként üzemeltünk, így abban a hónapban magas foglaltsági számokat hoztunk, és a következő időszak is már kedvezőbb számokat jelez”, mondja a ház francia igazgatója, Philippe Mahuas, aki 2019 nyár végén érkezett a Hotel Aquincum élére, azaz mindössze fél éve volt arra, hogy élvezze a bőséges vendégjárást. Ugyanis mire éppen megismerte új munkahelyét, az itt dolgozó személyzetet, felvette a ház ritmusát, valamint épp befejezték a folyosók és a közösségi terek szőnyegezését – amikor a pandémia első hulláma elérte Magyarországot.

A GM azonban minden nehézség ellenére bizakodó: „Bár az elmúlt évben nem éppen azzal foglalkoztam, amit előre elterveztem – például 20 alkalmazottól kellett megválnunk -, és az itt maradt kollégáimnak is szűkebbre kellett szabnom a munkaidejükkel együtt a fizetésüket, azonban az idei nyárra már könnyebb szívvel gondolok. Hiszen ismét munkaerőt vehetünk fel az üres pozíciókra, és folyamatosan érkeznek a foglalások a nyári hónapokra, a nyakunkon lévő futball EB idején pedig várjuk a szurkoló vendégeket. A corporate utazók körére viszont – amely ennek a háznak egyik fő alappilére volt korábban – még nem nagyon számíthatunk az előrejelzések szerint. Úgy látszik, az üzletemberek nagyon is megszokták, és továbbra is úgy meetingelnek, hogy felül makulátlan ingben, nyakkendőben ülnek a monitor előtt, alul viszont kényelmes pizsamát viselnek, ahogy megszokták már az elmúlt, lassan másfél évnyi home office időszak alatt.”

Monsieur Mahuas-tól azt is megtudom, az előttük álló időszakban mindezen nehézségek ellenére nagy szerepet szánnak az üzleti és wellness turizmus területén, valamint a rendezvényszervezés - azon belül az online és hibrid rendezvények megszervezését is vállalják,  professzionális stúdiókörülmények között.

 

Mindig tudni kell újrakezdeni

Thermal Hotel Aquincum néven nyílt meg a 310 szobás szálloda 1991 májusában, és ezzel nemcsak Budapest akkor még igencsak szűk magasabb kategóriájú ágykapacitása nőtt meg jelentősen, hanem a gyógyászati részlegnek köszönhetően, ahol termálvíz állt rendelkezésre a gyógyulásra érkezőknek, a külföldiek mellett nőtt a hazai vendégek köre.

Mindezt a ház marketingmenedzserétől, Németh-Molnár Évától tudom meg, aki arról is beszámol, annyira kedvelt és közkedveltté vált a Duna-parti hotel, hogy nemsokkal megnyitása után már 60 százalékos töltöttséggel büszkélkedett. A hotelt különben nemcsak a szállóvendégek, hanem hazai körökből kikerülő szórakozásra vágyók is sűrűn látogatták, éjszakai „Iris” bárja például külön fogalom volt a budapesti és a vidékről felutazók körében.

 

A Danubius-szal indult, máltaiak a jelenlegi tulajdonosok

30 év alatt a hotel neve többször is megváltozott a tulajdonosi kör változásának illetve stratégia döntéseinek következtében, teszi hozzá mindehhez a ház értékesítési igazgatója, Arday Diana, aki a változó tulajdonosi körrel is megismertet. A szálloda építését és üzemeltetését a Danubius hotellánc, a svájci Hafina Bau AG, az Állami Fejlesztési Intézet és a Műszertechnika Zrt. kezdte, majd 1996-ban megvásárolta az épületet a Corinthia Hotels, és a nevet Corinthia Aquincum Hotelre változtatta. 2003-ben a máltai tulajdonú Corinthia hotellánc megnyitotta excluzív, 5 csillagos szállodáját a belvárosban Corinthia Grand Hotel Royal néven, 2007-től pedig Duna-parti házukat Aquincum Hotelt Ramada Plaza Budapest néven üzemeltették tovább. Később a tulajdonosok úgy döntöttek, hogy a szálloda eredeti neve erősebb imázzsal rendelkezik, ezért 2012-től ismét szerepel az Aquincum szó a hotel nevében.

 

Akciók a 30 éves születésnap köré építve

Bár az Aquincum esetében nem beszélhetünk újranyitásról, hallom, miközben háznézésre indulva megnézünk néhány szobát. Közben megbeszéljük, hogy a pandémia időszaka alatt, a négyhónapos kényszerszünettől eltekintve, végig nyitva tartottak, azonban a megtervezett születésnapi programfolyam megvalósíthatatlan volt a korlátozások ideje alatt. Igaz, közben az online térben játékra hívták vendégeiket, ennek erdményeként régi fotók, emlékek árasztották el a hotel közösségi oldalait. A legnagyobb születésnapi ajándék pedig az volt, hallom vendéglátóimtól, miközben a termálvízzel teli, vendégeket június 10-tőll fogadó termálrészbe is lelátogatunk. Közben az is kiderül, hogy májusban már nagy foglaltsággal üzemelt a ház, köszönhetően a Budapesten zajló vizes Európa-bajnokságnak, amelynek egyik szállásadó partnereként szerepeltek.

Nyárra, sőt, akár az év végéig a ház vendégei 30 százalékos kedvezménnyel foglalhatnak szállást – a 30-as szám jegyében -, azonkívül lesz retrofagyis kóstoló majd a ház teraszán (30 év előtti árakon), azért, hogy a környéken lakóknak is kedveskedjenek a születésnap okán. A belföldi vendégkörre fókuszálnak idén nyáron a jelentősen kieső külföldről érkezők miatt, meg azért is, hiszen az Aquincum kiváló lokációja, Budapest páratlan szépsége, látnivalói, a Duna közelsége és a város bőséges nyári programajánlata remélhetőleg a fővárosba csalogatja majd a hazánkban más településen élőket.

                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.