hirdetés
hirdetés

Mi lesz a budapesti taxisokkal?

Bár nyáron már valamelyest javult a helyzetük, most viszont a tavalyi évhez képest ismét brutál visszaesés várható, akárcsak a tavaszi karantén idején.

hirdetés

A budapesti taxisokat a koronavírusnál jobban foglalkoztatja most a válság. Mivel sokuknak kevés a bevétele, a kártyás fizetések pedig nem az ő számlájukon landolnak és időbe telik mire megkapják a részüket, ezért előfordul, hogy kifejezetten kérik: ha lehet készpénzzel fizessen az a kevés utas, aki igényli a szolgáltatást, írja elemző cikkében a növekedes.hu portál.

Tavasszal, amikor a járvány a legjobban pusztított, a többségük nem is vette fel a munkát. Még úgy is hogy több ezer taxi tűnt el a fővárosból, kész mutatvány volt napi egy-két megbízást találni. Bár a helyzet már javult, még mindig csak a töredékük ült volán mögé. Van olyan társaság, amelyiknél a reptéri megbízásokkal csak a korábbi állomány tizede foglalkozik.

pixabay.com
pixabay.com

Mint írja a portál elemző cikke, a taxisok egy része arról panaszkodott, hogy néha a kocsik fenntartását is nehéz megoldani.

Ahogy arról mi is hírt adtunk, Budapesten az egyik piaci szereplő a TaxiPlus a nyáron be is fejezte a működését, helyüket a 6x6 Taxi vette át. A cégek egy része a válságot a profil szélesítésével kezelte. A Bolt ételkiszállító, a Főtaxi csomagküldő szolgáltatást indított.

Azonbanöröm az ürömben, hogy a piac elkezdett tisztulni. A járvány előtt a nagy csomópontokat, így például a Deák teret, vagy a Nyugati és a Keleti pályaudvart még a hiénák uralták. Azokat a taxisokat, akik a bűnözők felségterületére tévedtek néha meg is fenyegették. A sofőrök beszámolói alapján az illegalitásban működők mellett az elsők között tűntek el azok is, akik nem vették elég komolyan a szakmát.

A nehézségek nem egyhamar fognak eltűnni, hisz a határok részleges lezárása miatt most a budapesti turizmus kilátásai rettenetesek.

A Főtaxinál elmondták, hogy a tavaszi pandémiás időszak csúcsán 85 százalékkal zuhant a megrendelőik száma. A turisztikai ágazat visszaesése, a repülőjáratok tömeges törlése különösen érzékenyen érintette őket, hiszen a cégük 2010. óta a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér hivatalos szerződött szállító partnere. A veszélyhelyzetet megelőző évben közel 1 millió fuvart bonyolítottak. A Főtaxi kötelékében dolgozó franchise partnerek száma is közel 25 százalékkal csökkent.

Van olyan taxiscég, amely kimondottan ötcsillagos szállodák vendégeit szállítja a városban, a repülőtérre vagy bárhová, amire igény van, azonban e cég tagjai is a csőd felé sodródnak, hiszen bár gyakorlatilag nulla a társaság tagjainak a bevétele hetek óta, viszont a járulékokat júliustól ismét fizetniük kell.

Minden további részlet: itt.

 

 

(forrás: novekedes.hu, Turizmus Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai