hirdetés
hirdetés

Mi várható 2003-ban?

hirdetés

Nagy Jenő a balatonfüredi Annabella és Marina szállók igazgatója:

„10 százalékos visszaesést realizáltunk az idén a bevételekben és a kihasználtságban egyaránt. Az előrejelzések szerint sajnos a következő évben sem számíthatunk jobb eredményre, 2003 még nem a fellendülés éve. Marketingpolitikánkat az új piacok meghódításának elve határozza meg. Természetesen kiemelt helyen szerepel a belföldi vendégkör, mely nélkül hosszú távon nem létezhetünk, és olyan szomszédos országok megdolgozását tartjuk fontosnak, mint Lengyelország, Csehország és a hatalmas és figyelemreméltó orosz piac. Mindeközben a már jól bevált német vendégkört sem hanyagoljuk el, de nem engedhetjük meg magunknak, hogy csak ezen az „egy lábon álljunk”.

Brilli Klára, a kétpói Almásy Kastély- Hotel szállodavezetője:

„Az ország idegenforgalmát manapság jellemző visszaesés dacára, nagyon sikeres évet zárunk 2002- ben. Harmadik éve vagyunk a piacon, és folyamatosan emelkedik mind az árbevételünk, mind a vendégéjszakáink száma. Számunkra is meglepő, hogy 10 százalékos reálnövekedést könyvelhetünk el ez évben. A jövő évtől ezek alapján 5 százalékos emelkedést remélünk. 2002-es sikereinkhez hozzájárult a régióra eddig nem jellemző konferenciaés rendezvényturizmus fellendülése, és az, hogy az elmaradt olasz vadászokat sikerült amerikai és német vadászvendégekkel pótolni. A jövő évet annak szenteljük, hogy meghonosítsuk a rendezvényszervezés hagyományát az Észak-alföldi régióban. Kétpó 50-60 kilométeres körzetében vállaljuk rendezvények lebonyolítását. A sikerbe vetett hitünket díjnyertes szakácsunk és konyhánk jó hírére alapozzuk.”

Rizk Judit a Hotel Ovit értékesítési szervezője:

„Tavaly nyílt keszthelyi házunk nagy sikerként könyvelheti el, hogy ebben az ínséges balatoni szezonban, közel 80 százalékos kihasználtsággal üzemelt a nyári főszezoni hónapokban. Örülünk annak, hogy egy éve működő szállodánk már törzsvendégkörrel is rendelkezik. Célunk 2003-ban árbevételeink növelése, melyet nem az árképzéssel, hanem a kihasználtság növelésével szeretnénk elérni, mivel üzletpolitikánknak megfelelően baráti árainkat továbbra is tartani kívánjuk.”

Szabó Róbert az Aqualux Cserkeszőlő igazgatója:

„28 százalékkal nőtt tavalyhoz képest a foglaltságunk, ami nem rossz, de hozzá kell tennünk, a 2001-es induló év meglehetősen gyenge volt. Mint ahogy az idei tapasztalatok is mutatják, különös figyelmet kell szentelnünk egyre szélesedő belföldi vendégkörünknek, azon belül is a konferencia és wellness szolgáltatásokat keresőknek. Az előbbi iránti növekvő igények kielégítésére jövő évben komoly kapacitásbővítésbe kezdünk. Wellness hotel lévén pedig a szezonon kívüli időszak minél jobb kihasználására törekszünk 2003-ban.”

Tóth Judit a Magita Hotel és Étterem igazgatója:

„Még csak ez év nyarán nyitottunk, de már elmondhatjuk, a vártnál nagyobb az érdeklődés a házunk iránt. Ez betudható annak is, hogy a környéken egyedülálló a szálláshely kategória, amelybe a Magita is tartozik. Augusztusban a Zempléni Művészeti Napok idején telt házzal üzemeltünk, és szilveszteri ajánlatainkat is pillanatok alatt elkapkodták az irodák és az egyéni vendégek. Nemrég készült el a meetingek, céges tréningek rendezésére kialakított 12 fős tárgyalónk, jövőre felújításra kerül a pinceborozónk és megépül a medence. E fejlesztésekhez nagy reményeket fűzünk a jövő évben.”

Garger Gyöngyi a Hotel Corvinus Bük megbízott szállodavezetője:

„A 2002-es év se nem jobb, se nem rosszabb az előző évekhez képest. Stagnálás tapasztalható nálunk, ami nem rossz eredmény ezekben az ínséges időkben. A jövő évre kidolgoztunk egy új marketingstratégiát, melylyel kapcsolatban nagyon bizakodó a vezetőség. Ennek része, hogy erősen nyitunk belföld felé, a külföldi vendégszám visszaesésének ellensúlyozására.”

Dr. Békefi Veronika a Neckermann Utazás Szolgáltató Kft. igazgatója:

„A Neckermann idei bevétele 9 milliárd forintra rúg, és összesen 54.906 ügyfelet utaztatott. Ebben az évben kedveltek voltak a török, spanyol és görögországi repülős útjaink, de sikereket értünk el az autóbuszos és az egyéni utazások területén is. Hálózatunkat két új irodával bővítettük, így jelenleg országszerte 24 Neckermann irodában állunk az utasok rendelkezésére. Ezt a tendenciát kívánjuk folytatni az elkövetkezendő évben is.”

Szécsényi István a Menthol Utazási Iroda igazgatója:

„Az éves mutatók a várakozásoknak megfelelően alakultak, de elvárásaink az idén kisebbek voltak. Jövőre minimális fejlődésre számítunk, fő desztinációink mellett – mint Törökország, Szicília, a Maldív-szigetek és Srí Lanka – a nyári időszak alatt további célállomásokra is szervezünk majd üdülőprogramokat, 2003/2004 telén pedig újra charterjáratot indítunk Dél-Afrika felé.”

Boros József a Tensi Tours igazgatója:

„Az év eleje siralmasan indult, most viszont annál nagyobb az érdeklődés a sítúrák iránt, főleg Ausztriát keresik, illetve egyre több egyéni utas fordul hozzánk. A nyáron üzemelő charterláncaink mutatói jól alakultak, az utasforgalom mintegy öt-tíz százalékkal emelkedett. Ez több mint húsz százalékos árbevétel növekedést eredményezett, mivel ügyfeleink többsége a drágább, jobb minőségű szálláshelyeket kereste. Az őszszel kicsit szunnyadó foglalási kedv mára nagyon is felélénkült, népszerű a Távol-Kelet, Dél-Amerika és a hideg tájak közül Finnország.”

Hóka Péter a Chemol Travel igazgatója:

„A tavalyi év számunkra nem volt kimagasló az eredmények tekintetében, ehhez képest mindenképp jobb évet várunk jövőre. Az idén tizenöt százalékkal nőtt az árbevételünk, tehát a növekedés megkezdődött. Erőteljesen emelkedett a repülőjegy értékesítés forgalma, és a beutaztatásban is növekedtek a számok. Egyelőre optimistán nézünk a jövőbe, de a nemzetközi politikai helyzet nagyban befolyásolhatja a várakozásokat.”

Földvári András az Aeroviva értékesítési igazgatója:

„Az iroda első 11 havi forgalma 11 százalékkal előzte meg az előző év azonos időszakában mért eredményeket, ennélfogva piaci részesedésünk is növekedett. Az idei UTAZÁS Kiállításon kedvező fogadtatásra talált egzotikus utak sikerén felbuzdulva charterjáratokat indítunk december végétől Thaiföldre. A vállalat továbbra is a viszonteladói tevékenységre koncentrál, s reményeink szerint az idei dinamikus fejlődés a következő évben is töretlen lesz.”

 Rónai András a Kuoni BTI Hungary igazgatóhelyettese:

„Ebben az évben elmaradt a 2002-re tervezett fejlődés, év végi eredményeink nagyjából a tavalyi szinten maradnak. A repülőjegy eladásokra erősen rányomta bélyegét a tavaly szeptemberi terrortámadás, fő tevékenységünk, a vállalati utaztatás területén ugyanez volt tapasztalható. Az egyéni utaztatásban lényegesen nem esett vissza a forgalom, de növekedés sem volt jellemző. A nem túl rózsás 2002- es év után jövőre egyértelmű fellendülésre számítunk.”

Ali Hamrouni a Medina Tours igazgatója:

„Az idei nyár az iroda legjobb szezonja volt, amit a 10 éve sikeresen működő vállalat nagyban köszönhet a mostanra beérett, kiterjedt kapcsolatrendszerének. A szállodákkal, légitársaságokkal, budapesti és vidéki irodákkal és a külföldi partnerekkel való jó viszony révén kedvezőbb árakat és turisztikai csomagokat biztosíthatunk az ügyfelek részére. A tél mindig nehéz időszak, jelenleg átlagos töltéssel üzemelnek a chartergépek szemben a nyári „teltházas” indulásokkal. A cél, hogy teljesítsük a tavalyi forgalmat, vagyis tartsuk a 15 ezres utaslétszámot. A következő év újdonsága egy közvetlenül Djerba szigetén landoló charterjárat lesz, ami várhatóan egész nyáron közlekedik majd.”

Varga Erika a TUI Magyarország marketing igazgatója:

„Ebben az évben célként az 50 ezer fős utaslétszám elérését tűztük ki magunk elé, amit már októberben meg is közelítettünk a 49 ezer utassal. Jövőre már 57 ezres nagyságrendben gondolkodunk, remélem a számok ismét minket igazolnak majd, s nem csak hogy elérjük, de túl is szárnyaljuk a várakozásokat.” ifj. Kenessey Gábor az Eurotours ügyvezető igazgatója: „Az eredmények a várakozásoknak megfelelően alakultak: 40 ezer utassal kalkuláltunk, november végéig 39 200 fő utazott velünk. Jövőre 45-50 ezer turistával számolunk, és mintegy 15-20 százalékos árbevétel-növekedést tervezünk.”

Kurucz János a Vista Utazási Iroda igazgatója:

„Volt már jobb évünk, mint az idei, de igazából nem panaszkodhatunk. Egyelőre legnagyobb gondunk az üzleti utaztatás területén a vállalatok fizetési fegyelmezetlensége, ami nap mint nap problémát okoz. Mindenképpen jobb évet várunk jövőre, amit az utazásszervezés területén végzett fejlesztéseink sikerességére és a kintlévőségek szigorúbb kezelésére alapozunk.”

Simon András a Malév Air Tours igazgatója:

"Összességében az idei év igen sikeres volt: a beutaztatás forgalma elmaradt a vártól, míg a kiutaztatás illetve a corporate üzletág jóval a tervek felett teljesített. A jövő évtől e két üzletág további dinamikus fejlődését várjuk, míg a beutaztatásban a végrehajtott változások kedvező eredményei minden bizonnyal érezhetőek lesznek majd.”

Molnár Anita a Tisza- tavi Regionális Turisztikai Projekt Iroda marketing igazgatója:

„Az országos trendek fényében kitűnőnek ítélem meg ez évi eredményeinket. Vendégforgalmunk 12 százalékkal emelkedett. Régiónk ázsiója különösen a belföldi turisták körében nő rohamosan, 30 százalékuk az idén érkezett első alkalommal hozzánk. Biztos vagyok benne, hogy jövőre nemcsak megtartani, hanem növelni is lehet ezt a népszerűséget. Ebben fontos eszköz lesz a termékfejlesztés soron következő nagy állomása, a poroszlói ökocentrum megvalósítása, mely reményeink szerint nagy vonzerőt jelent majd a régiónak.”

Hidvéginé Molnár Judit az Észak-Magyarországi RMI marketingigazgatója:

„Az országos tendenciához mérten pozitívan értékeljük az idei eredményeinket. Kis mértékben nőtt a turistaérkezések száma a régióban. A belföldi vendégszám nagyszerűen alakult, Budapest és Balaton után hozzánk látogattak a legtöbben. A külföldi vendégek száma ugyan csökkent, de hiszünk benne, hogy az elsősorban belföldet célzó, egyebek közt egészségturisztikai fejlesztések a külföldi küldőpiacok számára is egyre nagyobb vonzerőt jelentenek. Mára belátták a vállalkozók, hogy érdemes beruházni az idegenforgalomban. Örömünkre szolgál, hogy jövőre újabb színvonalas termékeket vihetünk piacra.”

Katona Ilona az Észak-alföldi RMI marketing igazgatója:

„2002 egyik legnagyobb eredményének tartjuk a régió valamennyi turisztikai szereplőjének partneri öszszefogását. 2003-tól azt várjuk, hogy tovább fejlődik a közös tenni akarás az Észak-alföld turizmusáért. Célunk, hogy folytatódjanak a fürdőfejlesztések, javuljanak az ökoturizmus feltételei a Hortobágyon, szépüljenek településeink, és hogy a régió egyetlen kongresszusi központjának megépülésével meghonosítsuk a konferenciaturizmus hagyományait.”

Pap Mária a Dél-alföldi RMI megbízott marketing igazgatója:

„A kereskedelmi szálláshelyek statisztikái alapján a külföldi vendégszámkiesést sikerült pótolnunk a belföldivel, olyannyira, hogy csekély növekedést is realizáltunk. 2002-ben három említésre méltó tendenciával szembesültünk: a lengyelek által eltöltött vendégéjszakák száma 50 százalékkal emelkedett, és kiemelt küldőpiacunkról, Hollandiából több vendég jött ugyan, de rövidebb időre, ez pedig a vendégéjszakák csökkenését eredményezte. Harmadikként pedig a Romániából érkező bevásárlóturisták mellett megjelent egy új vendégkör, amely egyre gyakrabban vesz igénybe kereskedelmi szálláshelyet. Jövőre ezekre a küldőpiacokra fokozottan odafigyelünk a hagyományos németországi, illetve németajkú megjelenések mellett.”

Szalai Emese az MT Rt. Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Irodájának igazgatója:

„Az idei balatoni szezonról festett gyászos képnek ellentmondanak a statisztikák, melyek szerint a külföldi vendégszám a 2001-es évvel megegyezően alakult. Ezenkívül bizakodásra ad okot a kereskedelmi szálláshelyek adatai alapján mért 5-8 százalékos belföldi vendégszám növekedés. A jövő és az azt követő években célunk a magasabb fajlagos költésű vendégkör meghódítása, melyet az infrastruktúra és a szolgáltatások színvonalának emelésével kívánunk elérni. 2003-ban 6 négycsillagos konferencia- és wellness szálló nyílik és egy golfpálya építése kezdődik a régióban.”

Krebs Adrienn a Malév szóvivője:

"A tavaly szeptemberi terrorakciót minden légitársaság megsínylette. Mivel a Malév tengerentúli járatai a teljes kínálat forgalmának a 8 százalékát adják, a társaság viszonylag gyorsan magához tért a váratlan sokk után. Ebben az évben megalakult a Malév Express, ezzel új desztinációk és regionális célállomások is bekerültek a menetrendbe. Az rt. számos akciót dolgozott ki ebben az évben. Az utasok körében osztatlan sikert aratott a legutóbb útjára indított jegyakció, ennek következtében a meghirdetés utáni első három hétben már 3000-rel több utast regisztráltunk a tavalyi év hasonló időszakában mért adatokhoz képest.
A következő évben minden jel szerint valóban visszaáll a szeptember 11-e előtti utazási kedv. Várhatóan további új desztinációk épülnek a Malév menetrendjébe, a követke ző években pedig összesen 18 új, Boeing 737 Next Generation típusú géppel gazdagodik a vállalat flottája. A Malév várhatóan csatlakozik valamely globális légiszövetséghez a KLM és a Northwest légitársaságokkal közösen, illetve a három légicég együttműködése még szorosabb lesz. Jövőre valószínűleg megtörténik a Malév privatizációja is.”

Heinz Götz az Austrian Airlines magyarországi igazgatója:

„Az első tíz hónap eredményei alapján elégedettek lehetünk; novemberig összesen 7,6 millióan utaztak a légitársasággal, ami 2,7 százalékos növekedést jelent a tavalyi adatokhoz képest. A helykihasználtság jelenleg 73,8 százalék, és összesen 127 202 járat közlekedik a világ szinte valamennyi nagyvárosát érintve, ez 1,5 százalékkal több, mint az előző évben. A bevétel ennek megfelelően módosult: a harmadik negyedév az Austrian Airlines legsikeresebb periódusa volt a jegyeladás és a forgalom tekintetében. Az üzemeltetési bevétel év végére várhatóan 35-40 millió euró lesz.”

Tuboly József a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója:

"Légitársaságunk nehéz, de e redményes évet tudhat maga mögött. Az idei év legfontosabb stratégiai intézkedése nemzetközi viszonylatban a nagyszabású költségcsökkentési program, valamint az európai járatrendszer átszervezése, a repülőgép flotta és a kiszolgáló bázis Heathrow repülőtérre történő koncentrációja és a kényszerű, de elkerülhetetlen 10.000 fős létszámleépítés volt. A második üzleti negyedévben az adózás előtti eredmény az egy évvel korábbi 5 millió fontról 245 millió fontra emelkedett. A legfontosabb magyarországi fejlemény az új, rugalmas díjszabás-rendszer bevezetése, és a Budapest-London útvonalon közlekedő, modern Airbus-ok forgalomba állítása."

Kováts-Megyesi Eszter, KLM marketing koordinátor:

„Az idén két számjegyes növekedést értünk el, így a tervek felett teljesített a légitársaság. A további fejlődés egyik záloga a Malévval kötött szerződés, amelynek egyik alappillére a közös üzemeltetésű Budapest- Amszterdam járat. A kooperáció kiterjed további Amszterdamból induló KLM, illetve Budapestről induló Malév járatokra is. A társaság nemrég codeshare megállapodást kötött a Northwest légitársasággal a Budapest – Frankfurt – Detroit útvonalra, amely egyúttal a Malév és a Northwest közötti együttműködést is szorosabbra fonja. Társaságunk non-stop járatokat indít 2003/2004 telén Amszterdamból a dél-afrikai Fokvárosba és Johannesburgba.

Wimal Morapitiye a Jetwing Travel igazgatója:

„Ebben az évben 20 százalékos forgalombővülést regisztráltunk 2001-es eredményeinkhez képest. Nagyobb érdeklődés mutatkozott Sri Lanka és a Maldív-szigetek iránt. Jövőre 25- 30 százalékos emelkedést várunk különös tekintettel az első 2-3 hónapra, hiszen a közvetlen charterindulások és azok reklámhadjáratának köszönhetően a terület még inkább az érdeklődés középpontjába került. Januártól fokozottabb figyelmet szentelünk Indiának.”

Várady Attila a Budget kereskedelmi igazgatója:

„A szeptember 11-ét követő afganisztáni háború hatására a nemzetközi üzleti- és szabadidős utazási kedv egyaránt megtorpant, ami nagy érvágást jelent egy nemzetközi autókölcsönző cég számára. Ez év elején azonban rendeződtek soraink, ugyanis a kiesést sikerült kemény munkával pótolni. Belföldön elsősorban az üzleti szféra, nemzetközi vonatkozásban a piramis jelenlegi csúcsán álló, a tour operátoroknál is nagyobb társaságok, a brókerek megnyerésével értük el ezt. Mindezekhez némi árcsökkenést is társítottunk, hogy tovább növeljük piaci részesedésünket. Az eredmény: átlagban 20 százalékos növekedés a bérleti napok számában. Ez elismerten óriási teljesítmény, mégis félve tekintünk 2003 elébe, hiszen egy esetleges iraki háború az afganisztánihoz hasonlóan ismét alaposan visszavetheti a forgalmat egy időre.

Garami Gergely a Fox Autorent marketing menedzsere:

„A lassan már legendásan gyenge idei évhez képest jó eredményeket értünk el. Ennek egyik oka, hogy 2002-ben cégünk pályafutása során először jelentünk meg aktívan a turisztikai piacon. Célunk, hogy a 2003- as évben még nagyobb szeletet hasítsunk az idegenforgalmi szegmens tortájából, és az új piac meghódításával kedvezőbb pozícióba kerüljünk az autókölcsönzők között egyre éleződő versenyben.”

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai