hirdetés
hirdetés

Milliárdokból épül vitorlásközpont Balatonfüreden

Már nem tűnik álomnak, hogy vitorlázás után kerékpárra üljünk, vagy lóra, bejárjuk a tó környékét, majd újra vitorlázzunk a Balatonon. Az aktív turisztikai hálózat fejlesztésére, a Bejárható Magyarország programhoz kapcsolódva a Magyar Vitorlás Szövetség két és félmilliárd forint összértékű beruházásra kapott támogatást – hangzott el az április 12-én Balatonfüreden megtartott sajtótájékoztatón

hirdetés

A programot Révész Máriusz, a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos, Bóka István, Balatonfüred város polgármestere, dr. Kollár Lajos, az MVSz elnöke, valamint Holczhauser András főtitkár mutatta be.

A tájékoztatóján elhangzott, hogy a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében megvalósuló fejlesztéseknek köszönhetően egyre szélesebb körben válik elérhetővé a vitorlázás az aktív turisták számára. A tematikus túralehetőségek mentén létrejövő, összehangolt, gyalogos, kerékpáros, vitorlás, kenus és lovas turisztikai hálózatfejlesztés Európai Uniós forrásokból valósul meg.

Az MVSZ sikeres pályázatának eredményeképpen eszköz- és aktív turisztikai hálózat, valamint Balatonfüred városával együttműködésben, egy balatonfüredi megállópont fejlesztésére kerül sor. Szinte mindegyik beruházás októberben kezdődik, és remélhetően a jövő évi szezonra már elkészülnek.

Az uniós támogatásból a megállóhelyek/kikötők fejlesztésén keresztül a különböző aktív turisztikai lehetőségek (gyalogos, kerékpáros, kenus, lovas, vitorlás) fejődnek. Az aktív turisztikai hálózatok infrastruktúrájának fejlesztése - több más sportági szövetséggel együttműködve – nagy hangsúlyt kap.

„A Bejárható Magyarország Programban összesen 13 milliárd forintot fordítunk az aktív turisztikai hálózatok és intermodális megállóhelyek fejlesztésre. A Magyar Vitorlás Szövetség, mint a vitorlás sportot irányító szervezet, elsősorban az állóvíztestek és kiemelten a Balaton turizmusának fejlesztésében érdekelt. A szövetséggel az együttműködésünk kiváló, a pályázatok megvalósítása remekül halad" – mondta a kormánybiztos.

Révész Máriusz
Révész Máriusz

Elsőként 13 Balaton-parti és öt Balatonon kívüli helyszínen történnek fejlesztések. A kikötők hálózatba kapcsolásával, minősítési rendszerének kialakításával és a kialakítás alatt álló online információs rendszerrel az ország 11 megyéjében lesz elérhető a vitorlázás a turisták számára. Ehhez kapcsolódóan a megfelelő minőségű eszközpark biztosítása és a szükséges biztonsági háttér megteremtésére is sor kerül az eszközbeszerzési és hálózatfejlesztési projekt keretében.

Pályázati forrásból eszközbeszerzésre 525 millió forint, a lehetőségek és a minősítési rendszer népszerűsítésére pedig 80 millió forint fordítható.

Bóka István, Balatonfüred polgármestere a tájékoztatón elmondta, az aktív turizmus az ország legdinamikusabban fejlődő ágazata. Az 1,7 milliárdos balatonfüredi megállópont fejlesztése keretében a város a sportági szakszövetségekkel közösen egy 150 hajó fogadására alkalmas kikötői fejlesztést tervez megvalósítani. A kemping területén épülő kikötő olyan sport- és szabadidős turisztikai létesítmény lesz, amely világ- és európai szintű sportesemények, rendezvények lebonyolítására is alkalmas. A projekthez a város egy közel 1,5 hektáros területtel és 200 millió forint támogatással járul hozzá. A fennmaradó összeget a Magyar Vitorlás Szövetség és a Magyar Kajak-Kenu Szövetség pályázati forrásból biztosítja. Dr. Kollár Lajos, az MVSz elnöke szerint törekednek arra, hogy a kishajókkal is bejárható és kiköthető hely legyen a Balatonon.

A Balatonfüredi Megálló Projektben 140 férőhelyes móló, világítás, ivóvíz-csatakozások, elektromoshajó-töltési lehetőségei, wi-fi kapcsolat és telepített, vagy mobil szennyvíztartály-ürítési lehetőségek is lesznek. Holczhauser András főtitkár szerint 133 tagszervezetükkel egyeztettek már az eszközbeszerzésekről, 200 vitorlás hajót, 24 motorcsónakot, mikrobuszokat és utánfutókat terveztek be.

Jogszabályok módosításra is szükség lesz ahhoz, hogy 10-15 kilométeren belül legyenek kis megállók, amelyek közelében ellátórendszereket kell kialakítani. A tájékoztató utáni kérdésekre válaszolva Révész Máriusz elmondta, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a Balaton körüli kerékpárutak létrehozására, és a meglévők felújítására, de néha a készülő tervekre sokat kell várni. A kerékpárutak pókhálószerű meglétét egységes hálózatra kell váltani, olyanokra, amelyek összekötik és átjárhatóvá teszik az utakat. A megállópontokat egy „horgonyos minősítő” rendszerrel minősítik majd. 

Bódi Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai