Minden egy helyen: közös felületet kapott a balatoni közösségi közlekedés

A MÁV, a BAHART és a Balaton mentén járatokat üzemeltető Volán társaságok járatinformációit is közös felületeken teszi elérhetővé a Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft. által indított projekt, amelynek fejlesztését az Alba, a Vértes és a Borsod Volán utastájékoztatási rendszereit is felépítő i-Cell végezte. A rendszer jelenleg tesztüzemben működik.

Idén májusban kezdődött és októberben fejeződött be a balatoni közösségi közlekedés versenyképességének javításában mérföldkőnek számító, a vasúti, az autóbuszos és a balatoni hajós közösségi közlekedés adatait egyetlen utastájékoztatási rendszerben integráló fejlesztés. Az egyes közösségi közlekedési közszolgáltatók már beruháztak különféle intelligens, valós idejű utastájékoztatási rendszerek megvalósításába, erre példa a Volán társaságok vagy a BKK megoldásai. A következő lépés – amely nagymértékben javítani fogja az utazók komfortját, ezzel pedig a hazai közösségi közlekedés szolgáltatási minőségét – ezeknek a rendszereknek az integrálása, amelynek első hazai, most elkészült példáját az i-Cell valósította meg. A Siófoki Önkormányzat, a MÁV és a BAHART konzorciumát képviselő Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft. által indított projekt 377 millió forintos, EU-s támogatású költségvetéssel rendelkezett. A beruházás eredményeként a balatoni utasok pontosan tervezhetik meg utazásaikat, és tájékozódhatnak a különféle járatokról.

A fejlesztés keretében:

• a MÁV területén hét vasútállomáson (Siófok, Balatonföldvár, Balatonboglár, Balatonlelle, Fonyód, Balatonmáriafürdő, Balatonszentgyörgy) összesen 40 db színes, kül- és beltéri, 32-70” méretű LED kijelzőt,

• a Siófoki Önkormányzat területén öt buszmegállóban összesen 6 db 32”-os napelemes, kültéri, színes LED kijelzőt,

• a Balatoni Hajózási Zrt. öt kikötőjében (Siófok, Fonyód, Badacsony, Tihany, Balatonfüred) pedig 6 db kül- és beltéri, 32-50” méretű színes LED kijelzőt szereltek fel.

A kijelzők a helyi és a helyközi Volán járatokat, a MÁV valós idejű adatait és a BAHART menetrendszerinti járatait jelenítik meg. A MÁV, a BAHART és a Volánok adatait összegyűjtő központi egység Fonyódon, a MÁV informatikai helyiségében található.

„A májusban induló fejlesztés modellértékű, hiszen integrálja a balatoni közösségi közlekedésben résztvevő közszolgáltató társaságok járatainak információit. A rendszer három adatbázisból táplálkozik: a MÁV utasinformációs rendszeréből, a Volánok valós idejű utastájékoztatását biztosító transzmodell adattárból és a BAHART járatinformációiból. A már működő utastájékoztatási rendszerek közötti átjárhatóságot az úgynevezett SIRI interfész biztosítja, ez teszi lehetővé, hogy az egymástól független rendszerek integrált szolgáltatást tudjanak nyújtani. A rendszer jelenleg tesztelés alatt áll, végleges átadása október 30-án lesz” – nyilatkozta Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.

Az i-Cell 2013. elején üzemelte be a Borsod Volán 510 buszát kiszolgáló utastájékoztatási rendszert, 2013 őszén a Vértes Volánnál, tavaly pedig az Alba Volán 240 járművével indult el az i-Cell-rendszer.


Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt

Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt 

A BAHART négy új hajóval gazdagodott: a két-két kompot és katamaránt március 28-án, Balatonfüreden, a hajózási szezon kezdetén avatták.
Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.