Minek nevezzelek? - Vita az Európa márkáról

Nem lesz könnyű egy mindenki által szívesen látott európai márkát kifejleszteni, amibe belesűrítették mindazt, amit Európa turisztikai desztinációként jelent - derült ki a Máltán november 18-19-én zajló 9. Európa Turizmus Fórumon.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az öreg kontinens lehető legnagyobb láthatóságát biztosítani hivatott Európa márka már létezik az ETC, Európai Turisztikai Bizottság nagyközönségi honlapján, mint az Petra Hedorfer, a 34 országot tömörítő ETC elnöke és a DZT, Német Turisztikai Hivatal igazgatótanácsának elnöke előadásából kiderült. Mi több, Tom Jenkins, az Európai Utazásszervezők ügyvezető igazgatója szerint már több mint 100 éve, amióta a mai, modern értelemben vett turizmus létezik, van Európának turizmus brand-je. Léteznek azok az értékek, termékek, melyek alapján kontinensünket azonosítják, ezek közt kiemelt helyen szerepel a kulturális sokszínüség és magas minőségű szolgáltatás. Persze ezek grafikailag sokáig nem kerültek megkomponálásra, egységesítésre. A Hedorfer által bemutatott honlapon - mellyel az Európán kívüli küldő piacokat kívánják megszólítani. Europe a never-ending journey, Európa, a soha véget nem érő utazás - áll a szlogen a szárnyakat formáló, semleges, mondhatnánk: politkailag korrekt, mégis kifejező logó mellett.

Régiós, nemzeti és európai márka

A Petra Hedorfert követő előadók közül, azonban többen tűntek elégedetlennek a logóval, illetve a megcélzott küldő piacok összetételével. Stefano Zappala, az olaszországi Lazio regionális minisztere úgy vélte: a logónak magában kell foglalni, mindazt, amit a márka jelent - tájakat, embereket, minőséget. Az egységes brand mellett nem szabad megfeledkezni az országos és régiós brand-ekről sem, utóbbiak elsősorban az európaiak megcélzásában bírnak jelentőséggel. „Európai vagyok, de olasz is” - erősítette meg előbbi véleményét Zappala.

Zappala meglátásához igazodott Paolo Rubini, az ENIT Olasz Turisztikai Hivatal vezérigazgatója. Rubini szintén a nemzeti és európai márkák egyidejű meglétére helyezte a hangsúlyt.

Horacio Diaz del Barco, a Turespana, Spanyol Turisztikai Hivatal vezérigazgató-helyettese szerint az egységes európai márka egyfelől erősítheti az európa-tudatot, másfelől azonban zavaró is lehet a kontinens utazói számára, mert az európaiak kisebb egységekhez, régiókhoz szoktak hozzá. Del Barco szerint akár a harmadik országok esetében is sikeresebb megjelenésre számíthatunk, ha a régiók is saját brand-del jelennek meg.

A hallgatóságból felszólalók közül többen, így Niklai Ákos, a Magyar Szállodaszövetség ügyvezető testületi tagja, HOTREC kincstárnok üdvözölték az ETC márkaépítés téren kifejtett tevékenységét, de felhívták a figyelmet a diverzitás megtartásának szükségességére, illetve, hogy a távoli küldő piacok estében ne csak a BRIC-országokra (Brazília, Oroszország, India és Kína) összpontosítsunk, hanem további harmadik országokra is. Ezeket illetve a BRIC-országokat - vélte egy másik hozzászóló - ismerni kell, nem csupán számok formájában, hanem pontosan fel kell térképezni az igényeiket. Talán a márkaépítés szempontjából sem mellékes az felvetés, melyet egy felszólaló a BRIC mozaikszó és tartalmának újragondolására tett. Szerinte BRIC helyett célszerűbb lenne a jövőben BIC-et használni, mivel Oroszország nem távoli piac.

Teremtsük meg az utaztatás méltó kereteit

Tom Jenkins mindenestre figyelmeztetett: mielőtt igazán nekilátnánk „brendelni” gondlkozzon el a szakma azon, hogy 20 éves irányelv szabályozza a szervezett utazás formáit, több uniós országban súlytják különadók az utazásszervezőket, a légitársaságokat. Jenkins úgy véli: a turizmus Európa egyik igen fontos export terméke, az exportot pedig nem szokás megadóztatni. Mindennek a tetejébe pedig itt vannak még a vízumhoz jutás nehézségei, melyek miatt évente mintegy 500 ezer európán kívűli utast veszítünk. (helyszínen járt munkatársunktól)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.