Hoz vagy visz a kuponbiznisz?

Érdekes, megosztó írás jelent meg a napokban a vendegszerzo.hu oldalon a szálláshelyi marketingben is dívó új trendről, a kuponos ill. közösségi vásárlói üzletről.

A kuponokat ill. a közösségi vásárlást hirdető cégek óriási - 30-50-70-90%-os - kedvezményekkel vonzzák és gyűjtik maguk köré az érdeklődőket. Tény az, hogy ezzel rengeteg embert megmozgatnak. Csak két aktuális rajongói szám a Facebookon: Kupon Világ 109.857, Bónusz Brigád 193.267 tagot tud magáénak, tájékoztatta a TurizmusOnline-t Nyáry Gusztáv, vendégszerzési tanácsadó.

De kik és milyenek is azok az emberek, akik az ilyen típusú hirdetésekre ugranak? Ők azok, akik hatalmas árkedvezményekre vadásznak, ill. impulzus vásárlásra hajlamosak, vagyis érzelmi alapon mozdulnak rá az ajánlatra, folytatja a szakember.

Az ilyen típusú vevő/vendég három hátrányt jelent a szálláshely számára. Egyrészt őket újra és újra csak árkedvezménnyel lehet foglalásra bírni, vagyis teljes áron soha nem fog foglalni. Másrészt ennek megfelelően a helyben történő költésük gyakorlatilag a nullával lesz egyenlő, csak azt veszik igénybe, ami ingyenes szolgáltatás. Harmadrészt az ilyen vendég hűséges típus ugyan, de nem a szálláshelyhez, hanem az árkedvezményhez. Amennyire könnyű megszerezni őket, olyan könnyen választanak majd mást egy picivel több kedvezményért, véli a szakember.

Összességében tehát az árkedvezményekkel vevőt ígérő weboldalak, közösségi oldalak, utazási portálok, akciós kuponokat értékesítő oldalak nem tudnak többet, mint árkedvezménnyel vevőt szerezni. Radásul ilyen-olyan jutalékért, hirdetési díjakért, netán mindkettőért teszik ezt, ami a szálláshely számára az árkedvezményen kívüli többletköltséget jelent. Érdemes-e ennyire sok költséggel belemenni az árversenybe vagy jobb félgőzzel futni, de több profitot termelni? - teszi fel a kérdést Nyáry Gusztáv, aki szerint az a pénz, amit a vállalkozás az árkedvezményre és az akciós oldalak jutalékára, ill.hirdetési díjára szánna jobban megtérülne, ha saját marketingbe fektetnék be.

Önnek mi a véleménye? Érdemes-e részt venni az ilyen és ehhez hasonló akciókban? Írja meg nekünk!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.