Mit tippel, mi lesz a Ryanair új budapesti járata?

Szerdán fény derült a Ryanair 2017-es nyári menetrendjére. És saját szállásfoglalási oldaluk is lesz.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hol vannak már azok az idők, amikor Michael O'Leary a „magyar turizmus megmentőjeként„ besasszézott kék ballonjában, tornacsukájában a Malév vége utáni első, budapesti sajtótájékoztatójára és a járatnyitást megelőző piackutatást firtató kérdésünkre kijelentette: „Megtippeljük, mi fog működni és mi nem. Ha nem működik, azonnal megszüntetjük és nyitunk más járatot”. Majd' öt évvel később egy megfontolt légitársaság marketing igazgatója, Matthias Wenk jelenti be egyetlen teljesen új járat megnyitását.

Az új járat East Midlands repterére közlekedik a nyári menetrend kezdetével heti háromszor. Illetve nyáron is működik majd Nürnberg illetve Berlin. Utóbbiak egész éves működtetésére magyarázat a német piac Budapest iránti kereslete, különösen a szabadidős utazók körében. Más útvonalakon sűríti a menetrendet a légitársaság. Brüsszel-Charleroi heti 9-szer, Milánó-Bergamo naponta, míg Velencétől északra lévő egykori katonai repülőtér Treviso-ra heti 3-ra növeli járatai számát. Ezzel jövőre 23 úticélra heti 118 járat közlekedik majd a Ferihegyről. A budapesti kapacitásbővítéstől az utasok 12 százalékos növekedését várják jövőre, ami akár 2,1 millió is lehet. Szerintük ez 1 600 plusz munkahelyet teremthet, és mintegy 150 millió eurós pluszbevételt az országnak.

További magyarországi útvonalfejlesztést firtató újságírói kérdésre Wenk úgy felelt: „Nem lehet csak úgy kapacitásokat bedobni”. Ennek megfelelően egy esetleges debreceni nyitást is óvatosan kezelnek — derült ki érdeklődésünkre. Wenk elárulta, hogy folynak a tárgyalások a Debrecen Airport és cége közt, de konkrétumokról egyelőre nincs szó.

Ugyanakkor nagy potenciált látnak a magyar utazóközönségben. Valóban van hova fejlődni, ha figyelembe vesszük Horváth Evelin, a Ryanair magyarországi értékesítési és marketing vezetőjének megjegyzését arról, hogy míg az EU-ban egy főre átlagosan 1,7 légi utas jut, addig nálunk ez a szám 1,1. Másik kérdés, hogy az utasszám bővülést a helyiek pénztárcája is bírja-e? Azon mindenesetre érdemes elgondolkodni, hogy a vállalat által az utóbbi években üzleti motivációval utazók, vagy az alapjegyárnál több kényelmet igénylők számára bevezetett Business Plus tarifáért az átlagos 20%-nál Magyarországon nagyságrendekkel kevesebben hajlandók zsebbe nyúlni Wenk elmondása szerint. A — főképp a KKV-szektorból érkező — üzleti utazóknak szánt termék mellett egyéb, a légitársaság „hibridizálódását” alátámasztó lépést fontolgat: tervek szerint a Norwegian — főképp transzatlanti — hosszú távú járataira hordana rá. A mikorról és a mikéntről még folynak az egyeztetések.

Hamarosan debütál az új kabinbelső is a 737-800 gépeken. A csütörtöki sajtóeseményen prezentált kép szerint az egészen visszafogott színkezelésnek köszönhetően jelentősen visszaesik a sárga mennyisége, amit csupán töredékében látunk majd viszont az utaskísérők új uniformisán, melynek hangsúlyos darabja lesz egy sárga ballon.

A külsőséget és belsőségeket megelőzően indul a Ryanair Rooms. A cég szeptember 30-án szakít a booking.com-mal és saját szállásfoglalási platformot hoz létre. De kínálni tervezik a booking árualapját is. A szálláskínálatot a foglalások után maradt big data-nak köszönhetően személyre szabottan böngészhetik jövő héttől az utasok.


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.