MT Zrt. - Hungexpo a stratégiai együttműködés folytatódik

2010 óta tartó szoros szakmai kapcsolatát újabb stratégiai megállapodás aláírásával erősítette meg a Magyar Turizmus Zrt. és a Hungexpo Zrt. A két vállalat ebben az évben is szorosan együttműködik a belföldi turizmus élénkítése és a hivatásturizmus ösztönzése érdekében.

A belföldi turisztikai régiók idén is a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) standján vonultatják fel Magyarország turisztikai kínálatát a Budapesti Vásárközpontban. Az MT Zrt. szakmai védnöke és legnagyobb kiállítója a most kezdődő Utazás kiállításnak, amely nem csak a legjelentősebb hagyományokkal bíró belföldi utazási rendezvény, hanem Közép-Kelet Európa kiemelt idegenforgalmi szakvására is. A nemzeti turisztikai marketingszervezet nagyszabású megjelenés keretében mutatja be a szakmai és a nagyközönségnek Magyarország turisztikai régióinak újdonságait. Az októberi Business Travel Show – a hivatásturisztikai szakma egyetlen fóruma – a konferenciaturisztikai lehetőségek bemutatására koncentrál. Mind az MT Zrt., mind a Hungexpo Budapesti Vásárközpont célja az, hogy a fővárost kiemelt nemzetközi konferenciahelyszínként pozicionálják a több ezer fős szakmai szövetségi kongresszusok számára. Ennek érdekében közös marketingakciókat és helyszínbejárásokat szerveznek.

A Hungexpo Zrt. Magyarország elismert, jelentős szakmai múlttal rendelkező, Közép-Európában is meghatározó kiállítás- és vásárszervező cége, mely évente 30, nemzetközi mércével is jelentős kiállítást és konferenciát szervez.

Az éves stratégiai együttműködés keretében a turisztikai vásári megjelenések mellett a Hungexpo Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt. közös tanulmányutak és konferenciák szervezésével, valamint a kommunikációs csatornák együttes felhasználásával is segíti egymás munkáját 2013-ban. Ennek keretében például az MT Zrt. részt vesz az Utazás kiállítás Szakmai Bizottságának munkájában, a Business Travel Show-ra pedig 80-100 fős nemzetközi szakmai vásárló (ún. hosted buyer) csoportot hoz és workshop-okat szervez a külképviseleti hálózatának bevonásával.

A kiállítási megjelenések részleteiről külön sajtóanyagban számolt be az MT Zrt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.