MT Zrt.: sok érdeklődő a szakmai konzultációkon

Szeptember 13-án, rendkívül nagy érdeklődés kísérte azt a szakmai találkozósorozatot, amelynek keretében a Magyar Turizmus Zrt. vezetői 8 turisztikai régióban mutatták be a 2013. évi nemzeti turisztikai marketingmunka tervezetét. A közel 500 szakember részvételével zajlott szakmai konzultációk célja az volt, hogy az MT Zrt. megismerje a szakma szereplőinek javaslatait, véleményét és 2013-ra is olyan nemzeti turisztikai marketingterv mentén végezzék a munkát, amely a turizmusszakmával együttgondolkodva, a szakma szereplőinek szempontjait figyelembe véve készült.

A szakmai találkozók 8 régióban, a következő városokban zajlottak:  Egerben, Poroszlón és Debrecenben Horváth Gergely az MT Zrt. vezérigazgatója tartott előadást a megjelent szakmabelieknek. 

Egerben Hidvéginé Molnár Judit az MT Zrt. Észak-Magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságának (RMI) vezetője, Poroszlón Molnár Anita a Tisza-tavi RMI igazgatója, Debrecenben pedig Katona Ilona az Észak-Alföldi RMI vezetője csatlakozott a vezérigazgatóhoz és tájékoztatta a megjelent érdeklődőket a konkrét regionális tervekről. Zalaegerszegen, Siófokon és Székesfehérvárott Maráczi Gábor az MT Zrt. stratégiai és marketingigazgatója vezette a konzultációkat.

Az MT Zrt. regionális igazgatóságai közül, Zalaegerszegen Tama István a Nyugat-Dunántúli RMI vezetője, Siófokon Benkő Krisztina a Balatoni RMI vezetője, Székesfehérváron pedig Bodrogai László a Közép-Dunántúli RMI vezetője tartotta a régiós prezentációt.

Pécsett és Szegeden Mártonné Máthé Kinga az MT Zrt. belföldi igazgatója adott tájékoztatást a jövő évi marketingtevékenység főbb irányvonalairól. Pécsen Hegyi Zsuzsa a Dél-Dunántúli RMI igazgatója, Szegeden pedig Gulyás Péter a Dél-Alföldi RMI igazgatója beszélt a régió konkrét terveiről.

Az előadásokat valamennyi helyszínen workshopok kísérték az RMI igazgatók vezetésével, remek alkalmat biztosítva a négyszemközti megbeszélésekre.

A prezentációkban elsősorban a belföldi marketingkommunikációs tevékenységre és a hazai turisztikai szolgáltatók csatlakozási lehetőségeire helyezték a hangsúlyt. Kiemelték, hogy továbbra is stratégiai cél Magyarország mint turisztikai márka külföldön történő bevezetése és belföldi (újra)bevezetése, közös kommunikációs keretrendszer alatt.

A társaság belföldi lakossági kommunikációja a tervek szerint jövőre is három szinten zajlik majd:

  1. Az image-kommunikáció, az összetett Magyarország-márkát hívatott megismertetni a lakossággal. A hazai termék- és régiós aktivitást is keretbe foglalja majd a külpiacokon folytatottnak megfelelő image-kommunikáció, mely ugyanazt az összetett Magyarország-márkát hívatott megismertetni és felépíteni itthon is, mint külföldön.
  2. Az országos stratégiai termékkampányok célja a belföldi turizmus ösztönzése. Tervezésükkor meghatározó, hogy az egyes turisztikai termékek az év mely időszakában képesek a legtöbb turista mobilizálására.
  3. A Regionális termékkampányok célja a szolgáltatói ajánlatok népszerűsítése. Az időzített termékkampányok alatt futnak a szolgáltatói ajánlat-csomagokat közvetítő regionális kampányok, szintén szezonalitás alapú időzítéssel. A regionális kampányok feladata az országos kampányok hatására belföldi utazásához információt kereső turista, jellemzően helyi ajánlatokkal (például szálláslehetőségek, programok, szolgáltatások) való ellátása.

Az MT Zrt. 2013-ban az utazás mint élmény és mint az utazáskor elérni kívánt életérzés, hangulat köré kívánja csoportosítani azokat a turisztikai termékeket, amelyek belföldön valós utazási motivációt jelentenek. 4 évszakban 4 hangulatot sugallva tervezik összefűzni a nagyközönség számára a turisztikai termékeket és azokat a régiókat, amelyekben az adott termék domináns. Január-február hónapokban „Harmónia” hívószóval az egészségturizmus szerelmeseit vagy az erre a hangulatra vágyó utazókat invitálják az észak-alföldi, a dél-alföldi és a nyugat-dunántúli régióba. A tavaszi időszakban, a tervek szerint az aktív turizmus áll a kommunikáció középpontjában az „Ébredés” köré csoportosítva a Balaton, Észak-Magyarország és a Tisza-tó természetjáró, kerékpáros, lovas, vízi-, horgász-, és kemping-ajánlatait.

A nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé, „Zsongás”-ra inspirálják és konkrét utazási csomagokkal érik el a budapest-közép-dunavidéki, a balatoni és a közép-dunántúli nyaralásra vágyókat. Ősszel a bor és a gasztronómia áll az üzenetek élén, „ Derű”-s hangulatot árasztó ajánlatokkal népszerűsítik majd a dél-dunántúli, a nyugat-dunántúli és az észak-magyarországi régiókat. Azokban a régiókban, amelyeket az adott évszakban nem kezelnek kiemelten, e-marketing eszközökkel bármely más turisztikai terméket is népszerűsíthetnek, kiszolgálva a klasszikus belföldi termékeken túl érdeklődő kisebb szegmenseket.

2013-ban, a klasszikus médiacsatornák szerepe átalakul. A nemzeti turisztikai marketingszervezet elsődleges marketingkommunikációs felülete a 2012-ben megújuló portálja lesz. Készülnek mobil applikációk is, valamennyi régióra és termékre, valamint az országos mobil oldalakat alkalmassá teszik a már létező, helyi mobil applikációk integrálására is. Az elkövetkezendő években a társaság kommunikációs aktivitása egyre nagyobb hányadát az online eszközökre helyezi át. További kommunikációs eszközök: belföldi és külföldi kiállítások; belföldi kitelepülések különböző fesztiválokra, nagyrendezvényekre; nyomtatott és online kiadványok; média-megjelenések (közterületi, nyomtatott, elektronikus, stb.)

A készülő terv szerint, belföldön az egészségturizmus, a bor és gasztronómia, a kultúra (fesztiválok), a vízparti turizmus, az aktív és ökoturizmus tartozik majd a kiemelt turisztikai termékek közé. Külföldön: Budapest, Balaton, egészségturizmus, hivatásturizmus (MICE), fesztiválok és a nagyrendezvények.

A szakmai együttműködés további kiemelt területei 2013-ban is:

A Tourinform és a TDM koordináció, a Magyar Turizmus Minőségi Díj, a Virágos Magyarországért verseny, az EDEN (Kiváló Európai Desztinációk) projekt, Az év ökoturisztikai létesítménye, a V4 együttműködés, a Légi Marketing együttműködés, továbbá a Contact Center működtetése és a Kutatási tevékenység folytatása.

A Magyar Turizmus Zrt. eredményesnek tartja a szakmai napot, amelynek során az érdeklődőknek lehetőségük nyílt megismerni a következő évi marketingtevékenységre vonatkozó központi és regionális terveket, továbbá véleményükkel, javaslataikkal közvetlenül is hozzájárulhattak egy olyan marketingterv kidolgozásához, amely számos csatlakozási lehetőséget kínál az országban működő turisztikai szolgáltatók számára.

A 2013. évi végleges turisztikai marketingtervet 2012. november végén mutatja be hivatalosan a Magyar Turizmus Zrt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?