Négy fürdőnk is kapott európai tanúsítványt

Az Európai Fürdőszövetség (ESPA) EuropeSpa MED minőségbiztosítási védjegyét vehette át négy magyarországi gyógyfürdő képviselője pénteken a Vas megyei Bükfürdőn.

A több mint 1500 európai gyógyfürdőt és gyógyhelyet tömörítő szervezet tanúsítványát a megfelelő auditálás után a budapesti Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda, a Hévízi Tófürdő és a hozzá tartozó szálloda, a mezőkövesdi Zsóry Gyógy- és Strandfürdő, valamint a Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum kapta meg.


Joachim Lieber, az ESPA tiszteletbeli főtitkára az elismerő oklevél átadása előtt azt hangsúlyozta: a tanúsítvány azt jelzi, hogy a vendégek azt a magas európai minőséget kapják, legyen szó gyógyászatról, szálláshely kínálatról, gasztronómiáról, higiéniáról, vagy éppen fürdőszolgáltatásokról, amelyet a saját országukban már megszoktak. Hozzáfűzte: a magyarországi fürdők nemcsak újra megjelentek az európai fürdők térképén, de egyre jelentősebb szerepet töltenek be a kínálatában.


Szavai szerint a magyarországi gyógyfürdők és élményfürdők elismerésre méltó fejlődésen mentek át, ennek köszönhetően nő a vendégforgalom, a vendégek többsége pedig az Európai Unió országaiból érkezik. Felhívta a figyelmet arra, hogy a minősítés megszerzésével a munka nem ért véget, a minőség megtartása érdekében a fürdőkben folyamatos fejlesztésekre van szükség.
   

Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség egészségturizmusért felelős igazgatója az ünnepségen úgy fogalmazott: az, hogy egyszerre négy magyar gyógyfürdő vehette át az ESPA tanúsítványát, a hazai egészségturizmus számára elismerést jelent. Hozzátette: a minősítésben részesített hazai szolgáltatókat a tanúsítvány hozzásegítheti ahhoz, hogy kínálatukkal az eddiginél is eredményesebben jelenjenek meg az európai piacon.
    

Boros László, a Büki Gyógyfürdő Zrt. igazgatója az MTI-nek elmondta:  a büki gyógyfürdőben nem állnak le a fejlesztések, egy hónap múlva megkezdik az új főbejárat építését, ősszel pedig nekilátnak a legrégebbi medence, a Szent Kelemen medence teljes felújításának, karácsony és újév után pedig megújulnak az öltözők is. Boros László elmondta azt is: a büki gyógyfürdő 2016-ban 890 ezer vendéget fogadott, a fürdőt üzemeltető társaság árbevétele meghaladta az 1,9 milliárd forintot. Az idén hasonló vendégszám mellett bevételüket 2 milliárd forint körül tervezik, de továbbra is reménykednek abban, hogy a folyamatos fejlesztések hatására 2-3 éven belül a vendégek száma eléri majd az egymilliót.

Forrás: Vendég & Hotel/MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?