Nehéznek tűnhet, de megéri átállni a SZÉP kártyára

A munkáltatók mintegy felénél gondot okozhat az átállás az üdülési csekkről a Széchenyi Pihenőkártyára (SZÉP) – ez derült ki a Cafeteria Trend által az OTP SZÉP kártya szakmai támogatásával végzett felmérésből. Megfelelő szakmai támogatással ugyanakkor az átállás jelentősen egyszerűsíthető.

Mint ismeretes, az üdülési csekk kedvezményes adózása idén október elsejével megszűnt, azt jövőre már nem bocsátják ki. Így a legtöbb munkáltató már idén beépíti a béren kívüli juttatásai közé a júliusban először az OTP által bevezetett SZÉP kártyát.

Fata László, a Cafeteria Trend szakértője elmondta: „Vannak módszerek, amelyekkel az átállás megkönnyíthető, ráadásul a SZÉP kártya pénzügyileg is előnyösebb ma már a munkáltatók számára, mint a korábbi papír alapú rendszer.”

A változást mutatja az is, hogy a szeptemberben végzett lekérdezés során a munkáltatók fele úgy nyilatkozott, nem kíván már papírutalványokat adni üdülési támogatásként az idén.

„Az OTP SZÉP kártya azért is előnyös a munkáltatóknak, mert nincs számukra semmilyen költsége a kibocsátó felé, sőt, jellegénél fogva minimális az adminisztrációs munka. Ráadásul, mint többfunkciós kártya, a jövőben korlátlanul bővíthető az OTP SZÉP kártyával igénybe vehető szolgáltatások köre” – mondta el Róth Lajos, az OTP Pénztárszolgáltató vezérigazgatója.

A SZÉP kártyát Magyarországon először bevezető OTP Pénztárszolgáltató Zrt. vezetője elmondta: az eddig leszerződött munkáltatók dolgozóik körülbelül felének töltöttek már üdülési keretet a kártyájára. Az így elérhetővé vált támogatást a munkavállalók ma már mintegy 1 500 elfogadóhelyen használhatják fel országszerte az OTP SZÉP kártyapartneri hálózatában.

Annak érdekében, hogy minél több elfogadóhelyi partner csatlakozhasson az OTP SZÉP kártya hálózatához, már négy különböző módon is lehetséges a plasztikkártyával fizetni. A korábban is elérhető fizetési módok (POS terminálon, webshopon, vagy az OTP SZÉP kártya weboldalán keresztül történő fizetés) mellett az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. a napokban bevezetett egy új elfogadási lehetőséget, a telefonos autorizációt, így telepített terminál vagy internet-kapcsolat nélkül is lehet a kártyát használni. Ez főleg a falusi turizmus kisebb szálláshelyei számára nyújthat segítséget.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.