Nem a kritikán, hanem az ételek minőségén kell felháborodni

Sokan tértek ki a hitükből a Gault&Millau étteremkalauz szegedi halászcsárda értékelője miatt - írja Délmagyar.hu.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzetközi étteremkalauz kritikusai öt szegedi és egy algyői halászcsárdát teszteltek. Ítéletük siralmas képet festett a népszerű csárdák kínálatáról.

A Délmagyar erről szóló cikke szokatlan indulatokat kavart a szegedi halászlé rajongói körében. Lapunk Facebook-oldalán voltak, akik egyetértettek az ítészekkel, míg mások a védelmükbe vették a csárdákat.

Dugják fel!

„Ráfér időnként minden étteremre a kritika, kimozdítja a megszokott rutinból, esetleg újragondolnak dolgokat, ez sosem árt." „Attól, hogy a halászlé szegedi, még nem garancia, hogy finom is lesz. A kritikusok sem azt mondták, hogy maga a szegedi halászlé rossz, hanem amiket kóstoltak, az bizony rossz volt." „Dugják fel a kritikusok a véleményüket! Irigyek, mert a legjobb halászlevet Szegeden és környékén lehet enni!" – fogalmazták meg sarkos véleményüket olvasóink.

„Nem a kritikán,

hanem az ételek minőségén kell felháborodni” – mondta Molnár B. Tamás, a Gault&Millau étteremkalauz főszerkesztője. Megfogalmazása szerint a halászlevek nagy többsége borzasztó. – Ma nincs 4-5 helynél több Magyarországon, ahol tisztességes, finom halászlét készítenek.

„Olyan nem létezik, hogy szegedi halászlé. Ez egy éttermi megoldás. A halászok soha nem főztek ilyen ételt. Lehet persze ebből is jót készíteni, ha frissen főzik, és nem hagyják benne az uszadékot” – magyarázta. A főszerkesztő szerint folyamatosan ingadozik a halászlevek minősége, mivel nagy mennyiségben főzik az alaplét.

Molnár B. elmesélte, hogy a közelmúltban magánemberként tért be Budapesten az egyik jól ismert mesterszakács halászcsárdájába, ahol ehetetlennek tartotta az ételt, és szinte érintetlenül otthagyta.

Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint hol lehet Magyarországon jó halászlevet enni, a Bács-Kiskun megyei Érsekcsanádon található Rév csárdát említette. Az étterem szakácsa a határ másik feléről, Bezdánból érkezett. A csárdában nincs előre fölfőzött lé, kizárólag frissen készül, minden vendégnek külön bográcsban.

Forrás: Délmagyar


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.