Nem csúcsidőszak a karácsony a budapesti szállodákban

A Xellum Kft. által rendelkezésre bocsátott adatok alapján az MSZÉSZ elemzést készített arról, hogyan alakult a szállodák teljesítménye 2011 és 2012 decemberében, a karácsonyi, szilveszteri időszakban, Budapesten és vidéken.

Az elemzésből kiderül, 2012-ben Budapesten és vidéken is javult a szállodák teljesítménye a karácsonyi és a szilveszteri időszakban 2011–hez képest, ami a nagyobb vendégszámnak volt köszönhető. Budapesten 2012 karácsonyán ugyan több volt a vendég a szállodákban, de az átlagos foglaltság így is csak 40% körül alakult. A szobaárak minden kategóriában csökkentek. A MSZÉSZ szerint ez a döntően fapados légitársaságokkal érkező, alacsonyabb költőképességű vendégek részarányának emelkedésére utal.

Karácsonykor a fővárosban 2012-ben az 5* hotelek érték el a legnagyobb javulást a múlt évhez képest, de a bázisnál kb. 17%-kal alacsonyabb – átlagosan kb. 65 € - árakon. Ez nagyjából a 3-4*-os hotelek éves árszínvonalának felel meg.

A karácsonyi időszakban vidéken 45% körüli - a 4* kategóriában 60%, a 3*-osban kb. 30% - foglaltsággal működtek a szállodák. A vidéki hotelekben elért átlag 13.039 Ft bruttó átlag szobaár kb. 20%-kal magasabb a fővárosban elért 11.281 Ft-nál.

A szilveszteri időszakban Budapesten 2012-ben közel telt házzal – átlagosan 90% fölötti kihasználtsággal - üzemeltek a hotelek. Az ezekben elért átlag 19.840 Ft bruttó szobaár 8%-kal elmarad a bázistól. Az 5 * kategóriában 29.247 Ft (kb. 100 €), a 4*-ban 17.608 Ft (kb. 60 €) volt az átlag. Az előbbi az éves átlagtól kb. 20%-kal elmarad, az utóbbi azt kb. 20%-kal meghaladja.

Vidéken a szilveszteri időszakban a kereslet kevésbé erős, mint a fővárosban. A szállodákban átlagosan 60% körül, a 4* kategóriában közel 80% volt a foglaltság 2012-ben. Budapesttel ellentétben itt a szoba árakat sikerült emelni, bár a vendégkör zöme ezekben a hotelekben hazai. Feltűnő, hogy a vidéki hotelekben a 2012 szilveszteri időszakban a 4* kategóriában elért 26.746 Ft átlagos szobaár kb. 50%-kal magasabb a budapestieknél realizált 17.608 Ft–nál.

Vidéken karácsonykor és szilveszterkor is az volt tapasztalható, hogy a 3*-os szállodák iránt csökkent, a 4* iránt nőtt a kereslet. Mindkét ünnep idején negatívan hatott a szállodai árakra, hogy a HUF/EURO árfolyam 2012-ben mint egy 6%-kal erősebb volt a 2011-esnél.

A teljes elemzés elérhető a MSZÉSZ honlapján >>>


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.