Nem érdemes spórolni az utasbiztosításon

Pozitív jel, hogy az utasbiztosítás kiválasztásánál az ügyfelek a díjnál is fontosabbnak értékelik az egészségügyi ellátások és a poggyászkárok megfelelő térítését, ugyanakkor a megfelelő limitösszegeket jelentősen alulbecsülik – derül ki a Genertel ügyfelei körében végzett felmérésből. Rövidebb út esetén a legtöbben egyszerűen a szerencséjükben bíznak, miközben sokan a valóságosnál nagyobb védelmet tulajdonítanak a bankkártya-biztosításnak és az Európai Egészségbiztosítási Kártyának is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A lakosság gazdasági helyzetét hűen tükrözi az a tény, hogy a válaszadók kétharmada eleve nem tervez idén külföldi utazást. Azok közül, akik utazást terveznek, csaknem háromnegyed részben turistaútra, városnéző és tengerparti nyaralás céljából lépik át a határt. Tizenkét százalékuk egy-kétnapos rokonlátogatásra, bevásárlásra indul külföldre, hat százalék üzleti úton jár, míg egy másik hat százalék aktív sportolásra (hegymászás, síelés, búvárkodás) tervezi fordítani kinn tartózkodását.

Szintén a korlátozott anyagi lehetőségekre utal, hogy az utazni szándékozók több mint kétharmada azt válaszolta, hogy a külföldi útra legfeljebb 200 ezer forintot kíván elkölteni a családi kasszából. Mindössze 9 százaléknyian voltak, akik 400 ezer forintnál magasabb összeget jelöltek meg.

Arra a kérdésre, hogy szokott-e utasbiztosítást kötni külföldi utazásai alkalmával, a válaszadók több mint fele igennel válaszolt. A valóságban ennél kedvezőtlenebb a helyzet, utasbiztosítást ugyanis a kiutazóknak alig több mint harmada szokott kötni. Tanulságosak ugyanakkor azoknak az indokai, akik nem kötnek utasbiztosítást. E csoport 63 százaléka úgy érzi, csupán néhány napot tölt a határokon túl, ezért kicsi az esélye, hogy ez idő alatt bármi rossz történne vele. A válaszadók 25 százaléka a bankkártyájához járó utasbiztosítást, míg 12 százalékuk az Európai Egészségbiztosítási Kártyát tartja elegendő védelemnek.

„Akármennyi ideig tervezünk külföldön tartózkodni, a baj általában egy pillanat alatt következik be – figyelmeztet Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. – Ilyenkor pedig egy bonyolultabb műtét ugyanúgy milliókba kerülhet akár a közeli Ausztriában is, mint egy hosszú, több hetes kinn tartózkodás esetén. A bankkártyák mellé kínált utasbiztosításoknak gyakran gyenge pontja az egészségügyi ellátások alacsony térítési limitje, míg az Európai Egészségbiztosítási Kártya alapján csak azokat a szolgáltatásokat kapjuk meg ingyen az adott országban, amelyeket a helyi egészségbiztosítás a saját állampolgároknak is megtérít. Vagyis az utasbiztosítást az esetek többségében nem érdemes megspórolni.”

A választott úti céltól, az utazás módjától, illetve a kint tartózkodás céljától függően azonban eltérő utasbiztosítást célszerű kötni. Nyilvánvaló, hogy egy autós kiránduláshoz felesleges légi balesetre fedezetet nyújtó konstrukciót választani, viszont extrém sportolási céllal olyan módozatban célszerű gondolkodni, amely az ilyen kockázatokra kiemelt összegű térítést nyújt. Számos szempont felmerülhet a mérlegelés során, a felmérés során a Genertel arról is megkérdezte az ügyfeleket, vajon ezek közül melyeket tartja a legfontosabbaknak.

Nem meglepő módon kiemelt fontosságot az egészségügyi ellátások megfelelő térítése kapta, a 6-os skálán 5,4-es átlaggal. Ezt a poggyász- és műszakicikk-biztosítás követi 4,4 ponttal. A másnak okozott károkat fedező felelősségbiztosítás követi 4,3 ponttal, és ugyancsak ekkora súlyt kap átlagosan az utasbiztosítás díjának nagysága is a mérlegelés során. A jogvédelem, jogi tanácsadás csupán 3,5, míg a stornóbiztosítás 3,3 ponttal a mérlegelési szempontok listájának végére került.

Bármennyire is fontosnak tartják azonban az ügyfelek az egészségügyi ellátások megfelelő térítését, a többség egyáltalán nincsen tisztában a megfelelő szintű limitösszegekkel. Arra a kérdésre ugyanis, hogy mekkora minimális összeget tart megfelelőnek az egészségügyi ellátások fedezetére, a válaszadók 61 százaléka 3 millió forint alatti összeget, további 22 százaléka 3-5 millió forint közötti összeget jelölt meg. Csupán 17 százalékuk jelezte, hogy legalább 5 millió forintos limitet tart megfelelő fedezetnek az ilyen jellegű kockázatokra.

„Ezek az elvárt fedezetek jelentősen alulbecsültek. Orvosi költségekre még Európában is célszerű legalább tízmillió forintos fedezettel rendelkeznünk, hiszen a jó utasbiztosításnak a legnagyobb anyagi veszteséget jelentő extrém helyzetekre is védelmet kell nyújtania – tanácsolja Csikós Dániel. – Különösen hegymászáskor vagy súlyosabb közúti baleset során fordulhat elő jó eséllyel helikopteres mentés, aminek költsége szintén millliókban mérhető, de például a mentő-repülőgépes hazaszállítás bármilyen helyzetben felmerülhet, ezért a betegszállítási költségek limitjét is célszerű még Európán belül is 8-10 millió forintra beállítani.”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.