hirdetés
hirdetés

Nem fogja kitalálni, hol rendezik a világ legnépszerűbb zenei fesztiválját

3500 kilométer hosszú tengerpart, az Atlasz-hegység hófedte csúcsai, történelmi városok, élő hagyományok, kiváló ízek és a világ legnépszerűbb zenei fesztiválja – ezt kínálja a turistáknak a Marokkói Királyság.

hirdetés

A BuddhaBar Hotel nemrégiben megnyílt kiváló libanoni éttermében, a Baalbekben autentikus fogások kíséretében mutatta be a minap az észak-afrikai ország varázslatos látnivalóit a Marokkói Idegenforgalmi Hivatal varsói irodájának vezetője, Khalid Mimi.

Előadása előtt Nouredine Banomar, Marokkó magyarországi nagykövete, illetve Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese köszöntötte az egybegyűlteket. Amint azt a rendezvényen a kelet-európai piacokért, így hazánkért is felelős szakembertől megtudtuk, 3500 kilométer hosszú tenger-, illetve óceánpart várja hazájában a turistákat.

Khalid Mimi és Nouredine Banomar
Khalid Mimi és Nouredine Banomar

Mivel azonban még kevés a klasszikus tengerparti üdülőhely – eddig a parti napfürdőzés előnyeit szinte csak Agadir környékén élvezhették a turisták –, ezért a 2010-ben meghirdetett turizmusstratégiában új tengerparti üdülőhelyek létrehozását tűzték ki célul: egyet a Földközi-tenger, ötöt pedig az Atlanti-óceán partvidékén. Az üdülőövezetek közül három már elkészült, ezek egyike az Agadir közelében fekvő Taghazout, egy másik az algériai határ melletti Saidia.

Bár nagy az igény a tengerparti üdülésre, a nyugat-európai törzsvendégek jelentős része már nem luxusszállodába megy, hanem a hagyományos, helyi szálláshelyeket, a riádokat veszi igénybe – tudtuk meg Khalid Mimitől. A riádok olyan régi, hagyományos stílusú udvarházak, amelyeket később vendégfogadásra alakítottak át. Kapacitásuk néhány ágytól maximum 40 szobáig terjed. Áraikat illetően is sokféle igény kielégítésére alkalmasak: egy személyre már 10 eurótól kezdődnek az árak. A riádok különlegessége még, hogy a helyiek szokásait, ételeit, mindennapjait tapasztalhatjuk meg bennük testközelből, itt az sem szentségtörés, ha benézünk a konyhába, hogyan készül a vacsora.

Az Atlasz-hegyvonulat, fotó: Tola Akindipe
Az Atlasz-hegyvonulat, fotó: Tola Akindipe

Marokkó 710 ezer négyzetkilométeres területén 35 millióan élnek. Évente 10,5 millió turista látogat az észak-afrikai országba, ezzel a világ 25. leglátogatottabb turisztikai desztinációja Marokkó. Az ország szálláshelyein 200 ezer ágy várja a vendégeket, az ágazat adja a nemzeti össztermék 12%-át. Marokkó turisztikai stratégiájában azt a célt tűzték maguk elé, hogy 2020-ra megduplázzák a hozzájuk érkező turisták számát és ezzel a világ top 20 célországa közé kerülnek. A belföldi forgalomban még komolyabb bővülésre számítanak, megháromszoroznák azt.

Az országot 1500 kilométeres autópálya-hálózat szövi át az Atlanti-óceán partjától az algériai határig. 15 nemzetközi repülőtér és 28 kikötő található Marokkóban, Casablanca a legnagyobb nemzetközi gyűjtő-elosztó pont, ahonnan 100 úti célba indulnak légi járatok.

Az ország turisztikai kínálata elképesztően változatos: Agadirban évente 300 napot süt a nap, Marrakesh környékén két hónapon át még síelni is lehet. Fez történelmi városa olyan, mint ahol évszázadokkal ezelőtt megállt az idő. Marrakesh a legjobb globális úti cél díját nyerte el 2015-ben a Trip Advisor szavazóitól. A Marrakesh-i Gnaoua Fesztivál a világ egyik legizgalmasabb, ráadásul jórészt ingyenes világzenei fesztiválja, amelyen négy nap alatt félmillió látogató fordul meg. A rabati Mawazine Fesztivál ellenben a legnépszerűbb zenei eseménysorozat Marokkóban, amely 10 nap alatt 2,5 millió néző vonz évente.

Mawazine Festival / Fotó: Sife Elamine
Mawazine Festival / Fotó: Sife Elamine

A természeti és történelmi látnivalók mellett nagy nemzetközi sport-, kulturális és politikai eseményeknek is rendszeresen otthont ad Marokkó. Ezek közé tartozik például egy női extrémsport-verseny, a Rally Aicha des Gazelles, melynek során a kizárólag női versenyzők GPS nélkül, hagyományos térképek segítségével szelik át az országot. A versenynek nem az a célja, hogy minél gyorsabb legyen valaki, hanem ahogy írják honlapjukon: „miközben a versenyzők elveszítik tájékozódási pontjaikat, felfedezik igazi belső értékeiket”.

Gnaoua Music Festival, fotó: Vince Millett
Gnaoua Music Festival, fotó: Vince Millett

Marokkó vonzó és elérhető egzotikum a magyarok szemében, ennek ellenére egyelőre mégis kevés tour operator programozza, aminek oka részben talán a közvetlen légi összeköttetés hiánya, a charterpiac utóbbi években tapasztalt szűkülése is volt. A Marokkói Nemzeti Turisztikai Hivatal mostani prezentációja lényegében gesztusértékű is: bíznak benne, hogy ez a számukra jelentős potenciállal bíró kelet-európai régió jelentős bővülést produkál majd a következő években.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai