hirdetés

Nemzeti marketing kell a szállodaiparnak

Magyarországon több szállodát tulajdonolnak lassan a bankok és pénzintézetek, mint az idegenforgalommal foglalkozó cégek - jegyezte meg ironikusan a Danubius Hotels Nyrt. vezérigazgatója. Deák Imre a Gazdasági Rádió Nap vendége című műsorában azt mondta, nem tesz jót a piacnak, hogy a bankok ezen a piacon kényszerből vannak jelen és rövid távon gondolkoznak, az idegenforgalmi vagyontárgyakat pedig előbb-utóbb értékesítenék.

hirdetés

A turizmussal foglalkozó vállalatok viszont ebből élnek, hosszútávra terveznek, ezért komoly problémát okoz, hogy nyomott áraikkal komoly csapást mérnek a piacra. A vezérigazgató szerint a túlkínálat (az arány felborult a kereslet és a kínálat között), a tulajdonosi szemlélet közötti különbségek és az ebből fakadó konfliktusok okozták azt az árháborút, amely az egész szállodapiacra kihatott és kihat még a mai napig is.

Deák Imre úgy vélte, még most is kínálati piac van. Ezért "most lenne szükség egy erős, intenzív és hatékony nemzeti marketingre". Hozzátette: a Magyar Turizmus Zrt. rendelkezik a szükséges szakértelemmel, és nagyon sok pénzt kellene nekik adni, hogy az ágazatot ki tudják vezetni a válságból.

Az idegenforgalomra is ráférne a "rezsicsökkentés", vagyis például az Áfa mértékének a mérséklése, mert a 27 százalékos vendéglátós és 18 százalékos szállodai forgalmi adó nem teszi versenyképessé a szektort  - hangsúlyozta Deák Imre.

A teljes beszélgetést ittmeghallgathatja.

(forrás: Gazdasági Rádió)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

A koronavírus elleni oltás kötelezővé tétele lehet-e a légiközlekedés újraindításának garanciája?

Kiadónk társoldalai