Nemzeti védjegy a hazai fürdőknek

A Magyar Fürdőszövetség új védjegytábláit már megkapták azok a fürdők, amelyek elsőként minősíttették magukat, szolgáltatásaikat. Szám szerint 21 fürdőlétesítményt összesen 39 kategóriában értékelt a szövetség minősítő szakbizottsága.

Többéves előkészítő munka eredményeképpen született meg az új védjegyrendszer. Öt évet vett igénybe az alapkövetelmények és a pontrendszer kidolgozása, a védjegy lajstromba vétele és a hivatalos eljárás véghezvitele.

A minősítés öt kategóriában (élményfürdő, gyógyfürdő, uszoda, strand, illetve wellness) értékeli a magyarországi létesítményeket. Egy-egy létesítmény tetszés szerinti kategóriákban kérheti a minősíttetést, amelynek során a szállodákhoz hasonlóan 1–5 csillagos besorolás adható.

Minden kategória esetén külön-külön szempontrendszer szerint vizsgálják a szolgáltatások színvonalát, választékát, a működési, műszaki, higiénés feltételeket, a dolgozók szakmai felkészültségét, képzettségét.

Az új védjegy a Nemzetgazdasági Minisztérium gondozása alatt áll, üzemeltetése a Magyar Fürdőszövetség feladata. A minősítés elvégzését nem csupán a szövetség tagjai, hanem az ország bármely fürdője, strandja, uszodája kérheti, amely eleget tesz a feltételeknek.

A fürdők maguk döntenek arról, hogy élnek- e a minősítés lehetőségével vagy sem. Ez természetesen nem kötelező, de jól felépített üzletpolitika esetén számos előnnyel járhat.

Amennyiben egy létesítmény kezdeményezi a tanúsítás folyamatát, először önminősítést kell végeznie a megadott szempontrendszerhez igazodva. A minősítő szakbizottság tagjai ezt követően helyszíni szemlét és ellenőrzést tartanak, ha szükséges, újraértékelést hajtanak végre. Az elkészült helyzetjelentést egy olyan bizottság értékeli, amely az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkársága, a Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Magyar Fürdőszövetség egy-egy delegáltjából áll. Az előterjesztéseket utolsó lépésként a nemzetgazdasági miniszter hagyja jóvá.

A védjegy használatára ötéves szerződést kötnek a felek. A védjegy vissza is vonható, amennyiben az indokolttá válik. Az időszakos felülvizsgálat eredményeképpen akár kategóriaváltás is megvalósulhat.

2015-ben az alábbi fürdők kaptak Fürdők Nemzeti Tanúsító Védjegy minősítést:
Elsőként minősített létesítmények (kategóriák és a megszerzett csillag megjelöléssel)

1. Akácliget Fürdő, Karcag
Strandkategória 4*
2. Gyulai Várfürdő
Élményfürdő-kategória 5*
Strandfürdő-kategória 5*
Gyógyfürdő-kategória 5*
3. Halassy Olivér Uszoda, Budapest
Uszodakategória 4*
4. Hungarospa Gyógyfürdői Zrt., Hajdúszoboszló
Gyógyfürdő-kategória 5*
Strandfürdő-kategória 5*
Uszodakategória 4*
Élményfürdő-kategória 5*
5. Jonathermál Gyógy- és Élményfürdő, Kiskunmajsa
Élményfürdő-kategória 4*
Strandfürdő-kategória 5*
Gyógyfürdő-kategória 3*
6. Kastélypark Fürdő és Üdülőház, Füzesgyarmat
Strandkategória 4*
7. Napfényfürdő Aquapolis, Szeged
Élményfürdő-kategória 5*
Gyógyfürdő-kategória 5*
8. Rudas Gyógyfürdő Budapest Gyógyfürdői Zrt.
Gyógyfürdő-kategória 5*
9. Szent Lukács Gyógyfürdő, Budapest Gyógyfürdői Zrt.
Gyógyfürdő-kategória 5*
10. Tiszaújváros Gyógy-, és Strandfürdő
Gyógyfürdő-kategória 4*
Strandfürdő-kategória 4*
11. V8 Uszoda és Szabadidő Központ, Szentendre
Uszodakategória 5*
12. Aquaticum, Debrecen
Élményfürdő-kategória 5*
Gyógyfürdő-kategória 5*
Medical Wellness kategória 5*
13. Hajdúnánási Gyógyfürdő
Gyógyfürdő-kategória 4*
Strandfürdő-kategória 4*
14. Miskolctapolca Barlangfürdő
Gyógyfürdő-kategória 4*
15. MOM Uszoda és Sportközpont
Uszodakategória 5*
16. Aqua Land Termál- és Élményfürdő, Ráckeve
Élményfürdő-kategória 4*
17. Saliris Resort Spa, Egerszalók
Élményfürdő-kategória 5*
18. Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő
Élményfürdő-kategória 5*
Strandfürdő-kategória 5*
Gyógyfürdő-kategória 5*
Medical wellness kategória 5*
19. Anna Gyógy-, Termál- és Élményfürdő, Szeged
Élményfürdő-kategória 4*
Gyógyfürdő-kategória 4*
20. Zalakarosi Gránit Gyógyfürdő
Élményfürdő-kategória 5*
Gyógyfürdő-kategória 5*
Strandfürdő-kategória 5*
21. Harkányi Gyógyfürdő
Gyógyfürdő kategória 4*


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?