Nincs esély markáns arculat nélkül

A helyi és térségi szintű turisztikai desztinációk arculatépítéséről, marketingkommunikációjáról valamint a desztinációkhoz kapcsolódó kutatási, mérési tevékenységről kezdődött kétnapos konferencia csütörtökön Veszprémben a Gizella Hotelben.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ország minden részéből érkezett kutatók, gyakorlati szakemberek részvételével zajló szakmai tanácskozás az Összefogás Veszprém turizmusáért Európai Uniós pályázat támogatásával jött létre a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. szervezésében.

Mint a program házigazdája, dr. Lőrincz Katalin elmondta, a tematika összeállításával, az előadások, kerekasztal beszélgetések, szekcióülések időrendjének kialakításával is arra törekedtek, hogy a résztvevők a lehető legtöbb gyakorlati tudást gyűjthessék össze.

A konferenciát köszöntő Porga Gyula veszprémi polgármester szerint egy település lehetőségeit keményen meghatározza, hogy milyen markáns arculatot tud kialakítani magáról. Szerinte legtöbb város vezetője mára felismerte ezt, Veszprém is közéjük tartozik. Gondot okoz, hogy ma nincsenek Magyarországon városmarketingre szakosodó cégek. Ezt a piac szűkösségével magyarázzák.

Az arculat alapvető kérdés a turizmusnál is, ami egyértelműen egyik húzóágazat Veszprémben. A meglévő lehetőségek, adottságok kihasználását megfelelő szervezet létrehozásával segítik. A modell megfelelőségét az elmúlt időszak bizonyította, a következő lépés a tartalommal való feltöltés.

A konferencia első részében Mányai Csaba stratégiai tanácsadó az arculatépítés 21. századi eszközeiről és a várható eredményekről, dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének igazgatója a turizmus szolgálatába állított városmarketing lehetőségeiről beszélt, dr. Raffay Ágnes, a Pannon Egyetem docense pedig egy a gyakorlatban is lefolytatott veszprémi vendégkör elemzés, imázs kutatás tapasztalatairól számolt be.

Délután moderált kerekasztal beszélgetésekkel és szekcióülésekkel folytatták a programot Mányai Csaba, Heiszler Zoltán arculattervező, designer, Lőrinc Katalin valamint a Pannon Egyetem két tanárának, Formádi Katalin egyetemi adjunktus és prof. Alan Clark vezetésével.

Pénteken a várossal és a konkrét veszprémi turisztikai fejlesztésekkel ismerkedhetnek a konferencia résztvevői.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.