Tavaly nőtt az utazási szakma reklámköltése

Jelentősen nőtt tavaly a turisztikai cégek listaáras reklámköltése Magyarországon, volt olyan hirdető, amely három-négyszer többet fordított erre a célra, mint egy évvel korábban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kantar Media friss összesítéséből kiderül, hogy az utazás, turizmus, szálloda szegmens listaáras költése tavaly 24%-kal volt magasabb, mint egy évvel korábban. Ez persze nem feltétlenül jelent ennyivel nagyobb költést, de mindenképpen jelzi a nagyobb piaci aktivitást.

A szegmens első 25 hirdetője összességében 5,3 milliárd forint értékben reklámozott tavaly, míg 2010-ben a tophirdetők listaáras költése csupán 4,3 milliárd forint volt. Akadtak olyan hirdetők a top25-ben, akik egy évvel korábban nem szerepeltek a listán (pl. a szallodak.hu-t üzemeltető Hotelpremio kft., Ukrajna), és olyanok is, amelyek több száz százalékkal növelték költésüket egy év alatt (C-Travel +414%, Osztrák Idegenforgalmi Hivatal +292%, Lufthansa +303%, Zseppelin +361%).

De megduplázta költését a Horvát Idegenforgalmi Közösség is, amely így az élre tört, és 438 millió forintos listaáras költésével toronymagasan a legtöbbet költő turisztikai cég volt tavaly.

A szallas.hu-t üzemeltető hotel Booking Bt. szintén megduplázta költését, így a második helyre ugrott a 2010-es hetedik helyről.

Jellemző furcsaság, hogy hiába növelte 50%-kal(!) költését egyik évről a másikra a Malév, a 2010-es első hely után ez a költés már csak a 3. helyre volt elegendő.

A legnagyobb hirdetők között egyébként a már említett két idegenforgalmi hivatal mellett szerepel még India, számos légitársaság a Lufthansától a Turkish Airlines-on át a Qatar Airwaysig, tour-operátorok (Budavár, Kartago Tours, Anubis Travel, Neckermann), valamint a Budapest Airport.

 

Top 15 hirdető az Utazás, Turizmus, Szálloda szegmensekben

 

2010

2011

Hirdető

Listaáras reklámköltés (ezer Ft) 2010

Listaáras reklámköltés (ezer Ft) 2011*

változás 2011/2010 %

3

1

HORVÁT IDEGENFORGALMI HIVATAL

213 060

438 415

106%

7

2

HOTEL BOOKING BT.

143 450

332 121

132%

1

3

MAGYAR LÉGIKÖZLEKEDÉSI RT.

219 116

328 260

50%

6

4

BUDAVÁR TOURS KFT.

167 037

269 931

62%

5

5

ANUBIS TRAVEL

194 194

228 529

18%

33

6

CONFHOTEL-NET KFT. (C-travel)

42 926

220 445

414%

27

7

LUFTHANSA

49 392

199 056

303%

9

8

KARTAGO TOURS

96 522

172 417

79%

32

9

TÜRKISH AIRLINES

44 107

151 419

243%

11

10

NECKERMANN

85 257

147 912

73%

23

11

MAHART PASSNAVE KFT.

57 601

141 844

146%

-

12

HOTELPREMIO KFT.

0

102 999

-

24

13

BUDAPEST AIRPORT RT.

51 773

91 581

77%

47

14

OSZTRÁK IDEGENFORGALMI IRODA

22 733

89 225

292%

12

15

INDIAI IDEGENFORG.HIVATAL

84 240

86 505

3%

 

Top 5 hirdető a UTAZÁSI IRODA szegmensben 

 

2010

2011

Hirdető

Listaáras reklámköltés (ezer Ft) 2010

Listaáras reklámköltés (ezer Ft) 2011*

változás 2011/2010 %

2

1

HORVÁT IDEGENFORGALMI HIVATAL

213 060

438 415

106%

6

2

HOTEL BOOKING BT.

143 450

332 121

132%

5

3

BUDAVÁR TOURS KFT.

167 037

269 931

62%

4

4

ANUBIS TRAVEL

194 194

228 529

18%

24

5

CONFHOTEL-NET KFT. (C-travel)

42 926

220 445

414%

A legtöbbet hirdető szállodák, légitársaságok adatait, valamint további statisztikákat a cikk végén találnak a letölthető fájlok menüpontban.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.