Növekedés után növekedést várnak

Ofer Kisch-t ez év januárjában nevezték ki a Lufthansa Csoport budapesti székhelyű, 14 országot, köztük hazánkat is magában foglaló közép-európai régiós igazgatóságának élére. A korábban az izraeli igazgatóságot vezető Ofer Kisch irányítja a Lufthansa, az Austrian Airlines, a bmi, a Brussels Airlines és a Swiss International Air Lines regionális értékesítési és marketing tevékenységét.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

- Hogy teljesített az immár Önhöz tartozó közép-európai régió 2010-ben?

Közel 4 millió utassal, 2009-hez képest 9 százalékos növekedés mellett ez a régió az egyik leggyorsabban fejlődő értékesítési területünk.

- Melyik ország vitte a prímet?

Lengyelország, majd Románia és Magyarország; a három ország adja a régió forgalmának harmadát.

- Mekkora a Lufthansa piaci részesedése a magyar légi személyforgalomból?

Általában nem áruljuk el a tényleges piaci részesedésünket, de annyit elmondanék, hogy ez is növekszik, 2010-ban 6 százalékos volt a bővülés.

- Mire számítanak idén illetve középtávon Magyarországon és a régióban?

Növekedést könyvelhettünk a közép-európai országokból és további növekedést várunk. Úgy látjuk, hogy a termékeink és szolgáltatásaink fejlesztésébe fektetett energia megtérül, meg tudjuk győzni az utasokat, hogy minket válasszanak. Ilyen például a kiterjedt útvonalhálózatunk akár a Star Alliance partnerekkel együttműködve. Ebben az évben tovább modernizáljuk a flottánkat; érkeznek még újabb Airbus A380-asok, de megemlíthetném a hosszú távú járatainkon bevezetett, fedélzeti vezeték nélküli internetet és az új első osztályt is, illetve az európai járatokon kialakított új kabint. Utóbbi nem csak teljesen új üléseket jelent, hanem azok ergonomikus kialakításának köszönhetően 8 százalékkal bővül az európai járatok kapacitása. Ez összesen 2000 ülést vagy 12 komplett Airbus A320-as gépet jelent. Ebből a plusz kapacitásból Magyarország a régióval együtt hasznot húz.

- Drágul a légi közlekedés, beszéljünk akár az üzemanyag árának növekedéséről, akár a német kormány által bevezetett ökoadóról. Mennyiben érintheti ez a magyar utazóközönséget?

- Az úgynevezett ökoadó a Németországon kívülről induló utasokra nem vonatkozik, legyen az átszálló vagy point-to-point utas. Azonban nem tudjuk ezt a költségnövekedést olyan mértékben lenyelni, hogy ne alakítsunk emiatt kicsit az összes tarifánkon. De örülünk, hogy továbbra is tudjuk kínálni az igen versenyképes, 99 eurós európai retúrjegyeinket.

- Hogyan teljesített a Lufthansa Italia tavaly, illetve mit várnak a leányvállalattól az idei évben?

A Lufthansa Italia tavaly összesen 1,2 millió utast szállított 17 olasz és európai desztinációra Milánó Malpensa repülőteréről. Az eddig kapott számos pozitív visszajelzésből azt látjuk, hogy jó úton haladunk ahhoz, hogy mi legyünk Észak- Olaszország légitársasága. 2011 nyarán indítjuk Milánóból napi háromszor Cataniát, valamint szezonális jelleggel Cagliarit és Mallorcát.

- Visszatérve Magyarországra, létezik nálunk is szezonális úti cél, melyet Lufthansa repül.

Valóban, 2011-ben Sármellékre repülünk Frankfurtból és Düsseldorfból.

- Várható, hogy esetleg Magyarország második legnagyobb repülőterét, Debrecent összekapcsolják valamelyik németországi repülőtérrel?

Folyamatosan figyeljük a különböző piacokat, a terjeszkedés lehetőségét, de jelenleg nincsenek más magyarországi desztinációra vonatkozóan határozott terveink.

- Tervez-e a Lufthansa további akvizíciókat, akár a mi régiónkban. Felmerültek pletykák, melyek szerint a Lufthansa megvenné a nehézségekkel küzdő szlovén Adria Airways-t.

Nemrég vettük meg az Austrian Airlines-t és a bmi-t. Jelenleg arra koncentrálunk, hogy ezt a két légitársaságot megfelelően integráljuk. A pletykát inkább nem kommentálnák.

- Egyes közel-keleti légitársaságok, úgy tűnik, igen erős versenytárssá válhatnak, illetve már váltak is a nagy európai fuvarozók számára. Miként lehet felvenni velük a versenyt, mit tehet a Lufthansa?

Valóban néhány légitársaság a Perzsa-öböl térségében hatalmas flottát, gigantikus repülőtereket épített. Mégis, a térségen keresztül közlekedő járatok akár komoly kerülőutat jelenthetnek. Ez egyes csatlakozások esetén 40 százalékkal több károsanyag-kibocsátással is járhat jóval hosszabb menetidő mellett. Európának saját csatlakozási lehetőségeire kell hagyatkoznia és küzdeni a tiszta versenyért. A repülés nem tartozik a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályozó keretébe.

A kétoldalú légügyi megállapodások jelentik az egyetlen módját a tiszta és kiegyensúlyozott piaci viszonyok fenntartásának. Ha ezen megállapodások során nem járunk el körültekintően, állások tízezrei veszhetnek el, és Európa elvesztheti saját állandó kapcsolatát a világgal a kontinensen kívüli hub-ok kedvéért. Bízunk benne, hogy a Lufthansa kínálata van annyira vonzó, hogy segít ebben a versenyben. Különösen Magyarországon rendelkezünk hosszú évek óta megbízható szolgáltatás hagyományaival. Ráadásul olyan nagy gyűjtő-elosztó repülőterek közvetlen szomszédságában, mint München, Frankfurt és Düsseldorf.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.