Növekszik a szállodák függősége

A HOTREC, az EU tagországainak szálloda, vendéglátó, kávéházi szövetségeinek ernyőszervezete, a Nyugat-Svájci Alkalmazott Tudományok Egyetemével együttműködve ismét elkészítette kétévente megjelenő tanulmányát, az európai szállodai értékesítési piacról. 

Az első, több mint 3400 európai hotel adatain alapuló, eredmények azt mutatják, hogy miközben folyamatosan nő a szállodák függősége az online szobafoglalási portáloktól, addig tovább csökken a közvetlen foglalások aránya. Az Online Travel Agent (OTA) piac legnagyobb szereplője továbbra is a Booking.com, amely tovább növelte erőfölényét 2015-hez képest, és elérte a 66% -os piaci részesedést.

Az online foglalási portálok európai piacának 92%-át három nagy OTA uralja (néhány országban még nagyobb részt is). Míg a két legnagyobb szereplő, a Booking.com és az Expedia 66,4%, illetve 16,6%-os piaci részesedést szerzett, addig a harmadik helyen álló HRS visszaesett (9%) az elmúlt két évben. A szállodák saját közvetlen csatornái visszaszorulóban vannak, az ezeken keresztül érkezett foglalások a vendégéjszakák felét teszik ki. Ugyanakkor az OTA-n keresztül történő foglalások aránya 23,1% -ról 26,1% -ra emelkedett.

Az OTA-kkal fenntartott kapcsolatokat illetően a szállodások többsége (50%) úgy érzi, hogy az OTA-k nyomást gyakorolnak annak érdekében, hogy a hotelek olyan szerződési feltételeket is elfogadjanak (pl. lemondási feltételek, különleges kedvezmények), melyeket a szállodák önként nem kínálnának. A kis és független szállodák még inkább kényszerítve érzik magukat, mint a nagy szállodák vagy szállodaláncok.

Az OTA-kkal összefüggő vitákkal kapcsolatban a szállodák 70% -a (10 szállodából 6) úgy véli, hogy nem születik tisztességes és megfelelő megoldás ilyen esetekben. Ismételten elmondható, hogy a kis, önálló szállodák számára nagyobb problémát jelent a vitarendezés, mint a nagyobb hotelek vagy hotelláncok esetében.

"Tanulmányunk előzetes eredményei azt mutatják, hogy az online közvetítő portálok egyre inkább átveszik a szállodák értékesítése feletti kontrollt, a szállodák saját közvetlen értékesítése visszaszorulóban van, ami csökkenti a hotelek mozgásterét." - mondta Markus Luthe, a HOTREC Distribution Task Force munkacsoportjának elnöke. "Fontos lenne, hogy megmaradjon minden szálloda piaci szabadsága, hogy képes legyen szolgáltatásainak értékesítése során saját feltételeit érvényesíteni, és rendelkezhessen szellemi tulajdonjogaival (mint pl. márkanév)" - tette hozzá.


Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.