Odafigyelünk a márkánkra!  

Thaiföld egyik legnépszerűbb légitársasága, a Bangkok Airways folyamatosan terjeszkedik. Az indulásakor csak ázsiai járatokat üzemeltető Bangkok Airways (PG) mára Thaiföld vezető légi szállítójává vált, amely tíz külföldi úti célba is üzemeltet járatokat. Jövőre a PG növelni szeretné piaci jelenlétét Kelet-Európában. „Szeretnénk új, érdeklődő utasokat találni Magyarországon” – nyilatkozta Prasert Prasarttong-Osoth  

Hány repülőgépből áll jelenleg a PG flottája?

• 2004 végére 15 repülőgéppel rendelkezünk majd, amelyekkel Thaiföldön belül 7, külföldön pedig 10 úti célra visszük utasainkat. Így összesen 17 desztinációba repülünk jelenleg. Jövőre azt tervezzük, hogy vásárolunk még három repülőgépet, a 18 gépből álló flottával pedig további három várost vonunk be útvonalhálózatunkba.

Úgy tudom, pénzügyi szempontból jó évet zár a társaság.

• Valóban. A légitársaság immár tíz éve folyamatosan nyereségesen működik. Ráadásul az éves eredményünk évről évre 6-8%-kal növekszik, ami ágazati összehasonlításban, azt hiszem, elég jó eredménynek számít.

Manapság a legtöbb légitársaság megpróbál valamelyik nagy globális légi szövetséghez csatlakozni. Terveznek-e önök hasonló lépést, illetve nem akarnak-e önök létrehozni egy vadonatúj szövetséget?

• Nos, világszerte jelenleg 150 légitársasággal működünk együtt sikeresen, mégsem vagyunk tagok egyik légiszövetségben sem. Mi nem csupán néhány légitársasággal akarunk jó viszonyt ápolni, hanem az összessel. Ez a mi stratégiánk.

A Bangkok Airways meglehetősen kicsi légitársaság. Hogyan tudják felvenni a versenyt az olyan fapados vállalatokkal a régióban, mint a Nok Air vagy az Air Asia?

• Tény, hogy rengeteg diszkont-légitársaság működik jelenleg Thaiföldön, így nekünk magunkra kell hogy irányítsuk az ügyfeleink figyelmét. Fel tudjuk venni velük a versenyt szolgáltatásaink körével és magas színvonalával, ráadásul az áraink is versenyképesek – és szerintem ezek komoly indokok ahhoz, hogy valaki mellettünk döntsön...

Egyébként mi a véleménye a diszkont-légitársaságokról?

• Véleményem szerint ők teljesen különböznek tőlünk. A fapados társaságok Thaiföldön külön szövetségbe tömörülnek. Mi azonban mindig rajta tartjuk a szemünket a saját márkánkon, mivel a Bangkok Airways nagyon fontos márkának számít az ügyfeleink túlnyomó többségénél, hiszen nagyon magas színvonalú szolgáltatást nyújtunk számukra, amely a repülőtéri bejelentkezésnél kezdődik és az érkezési kapunál zárul a célállomás repülőterén. A légitársaságunk kicsi, de ismerős márka mindazok számára, akik már utaztak velünk.

Európában milyen tevékenységet végez jelenleg a légitársaság?

• Ezen a kontinensen immár tíz éve működnek marketingállomásaink. Először Párizsban volt az iroda, azután átköltöztünk Frankfurtba. Jövőre pedig Kelet-Európában is szeretnénk megjelenni, az első lépéseket már meg is tettük ennek érdekében.

Mennyire érdeklődnek a régió turistái a Bangkok Airways szolgáltatásai iránt?

• Folyamatosan próbáljuk elérni azokat, akik Thaiföldre akarnak utazni a térségből. Az idén például egyértelműen Anglia volt a legfontosabb piac a számunkra. Közel 800 000 brit turista utazott Thaiföldön az idén a Bangkok Airways járatain. Most keresünk hasonlóan izgatott, érdeklődő turistákat Kelet-Európából, Oroszországból, Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról…

Megtudhatjuk, mivel foglalkozik szabadidejében?
• Természetesen szeretek utazni, hiszen ez is része a munkámnak, de általában szeretek új helyekkel, új emberekkel megismerkedni. Amikor otthon vagyok, golfozni járok.
A szeptember 11-i eseményeket követően a világ legtöbb légitársasága gazdasági problémákkal szembesült. Ön hogyan látja a globális légi közlekedés jövőjét?

• Véleményem szerint az ágazatnak nagyjából még három évre lesz szüksége ahhoz, hogy túl legyen a nehéz időkön. Ez idő alatt a légitársaságoknak sok pénzt kell áldozniuk az utasbiztonságra, mivel csak a biztonságos szállítóknak lesz esélyük a jövőben a túlélésre. Ez lesz a mi fegyverünk is a fapadosokkal vívott harcban, mivel alacsony költségszinten soha nem lehet 100%-osan garantálni az utasok biztonságát. A Bangkok Airways esetében például háromszorosára emelkednek a biztonsági költségek, mert mi nem csupán egy légitársaság vagyunk, hanem saját repülőtereket üzemeltetünk, és 3 városban cateringközponttal is rendelkezünk. Erre a három lábra viszont sokkal stabilabb asztalt lehet építeni…

 

A Mekong régió szállítója

 

Thaiföld első magánlégitársasága, a Bangkok Airways 1986-ban kezdte meg működését belföldi menetrend szerinti járatok üzemeltetésével a főváros és 3 úti cél: Krabi, Korat és Surin között. A légitársaság három évre rá már megnyitotta saját repülőterét a Thaiföldi Öböl egyik legnépszerűbb szigetén, Koh Samuin. Fennállásának 10. jubileumi évében a világörökségi helyszínen, Sukhothaiban is nyitott egy repülőteret, tavaly óta pedig már Traton is saját légikikötővel rendelkezik. Jelenleg 20 útvonalon közlekedik, és már nemcsak a thaiföldi nagyvárosokat és üdülőhelyeket lehet velük megközelíteni, hanem más ázsiai úti célokat is, például Szingapúrt és a Maldív-szigeteket. A társaság terjeszkedési törekvése, hogy minél több világörökségi helyszínre repüljenek a Mekong régióban, így kambodzsai, kínai, burmai és laoszi járataik is vannak. 2005-ben a tervek szerint négy kínai úti céljuk mellé további kettőt nyitnak a császárváros Nanjingba és Hangzouba, mindkettőt Bangkokból repülik. A távlati tervek között szerepel további járatok nyitása egyebek között Kuala Lumpurba, az indonéz Medanba, illetve vietnami és burmai világörökségi helyszínekre. Flottájuk 3 ATR–72-200-asból, 6 ATR–72-500-asból és 4 Boeing–717-200-asból áll. A társaság helyei a világ összes vezető GDS rendszerén keresztül foglalhatók, elektronikusan is állítanak ki jegyeket, és lehetőséget nyújtanak a mobiltelefonos becsekkolásra. 2002-ben a Bangkok Airwayst választották meg a legjobb regionális légitársaságnak.  


Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal, amiről ritkán esik szó

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal, amiről ritkán esik szó 

Bár egész Európában piacvezető a szállodai és kiskereskedői textilpiacon - így Magyarországon is a német alapítású JAB Anstoetz KG, mégis, van néhány olyan téma, amelyről ritkán esik szó a cég kapcsán.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?