Okostelefonos hotel nyílt a pesti Bulinegyednél

Bombaüzlet, és mindössze egy okostelefon kell hozzá. Az meg kinek nincs?

A magyarok is kénytelenek lesznek változtatni nyaralási szokásaikon - elérkezett az északi utak kora?
Mire számíthatnak a magyar turisták Németországban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Czeiszing Miklóssal -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének vezetőjétől!

2024. március 21. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Európában elsőként március 6-án a vendég okostelefonjával vezérelt szálloda nyílt a pesti Bulinegyednél. TMRW (Tomorrow) Hotels applikációval vezérelt négycsillag színvonalú KViHotel 40 szobája a 21. század leginnovatívabb megoldásaival üzemel: saját okostelefonos applikációja segítségével a foglalástól a kicsekkolásig a vendégek kezébe adja az irányítást, mondta el a megnyitón Kató Csaba ötletgazda, informatikai vállalkozó. Aki hozzátette, két év informatikai fejlesztés után nyílhatott meg a korábbi irodaházból teljes átalakítás után Budapest első négycsillagos színvonalú és kizárólag a vendég okostelefonja által vezérelt okoshotelje, amely a legújabb utazási trendek és a jövő elvárásai alapján a holnap utazói számára kínál egyedülálló szállodaélményt. 
Palicz Péter lett a ház igazgatója (korábban az Intercontinental Hotel sajtós-marketingeseként dolgozott), aki hozzátette, a ház, amit vezet mostantól, majdnem teljesen személyzet nélkül működik, szinte minden funkciót a vendég a saját okostelefonja segítségével irányít. Az alkalmazás megvalósulási modellje szabadalmi eljárás alatt van.
A hotel vendégei voltaképpen minden szolgáltatást egyetlen gombnyomással vehetnek igénybe: az alkalmazás segítségével foglalhatnak szobát, majd sorban állás nélkül, akár már érkezés előtt 48 órával bejelentkezhetnek, kiválasztva az emeletet és a szobát. 
 A telefon a Bluetooth kapcsolat révén egyben a szobakulcs is, késő éjszakai érkezés esetén pedig a vendég telefonja nyitja a szálloda főbejáratát is. A szállóvendégek vezérelhetik többek között a hűtést-fűtést, akár az utcáról, vagy bárhonnét távolabbról is beállíthatják előre a szoba kívánt hőfokát az érkezése időpontjára.
 
A vendég az applikáción keresztül fizethet, rendelhet taxit, miközben a fizetési folyamatait is nyomon követi. Ezeken kívül a kijelentkezés is a saját mobilról történik, nem szükséges hozzá sorban állni és a számla rendezése is az applikáció segítségével intézhető. A fizetés bankkártyával történik, a számla a megadott e-mail címre online érkezik. 
A housekeeping munkáját is jelentősen leegyszerűsíti és optimalizálja a speciális alkalmazás: a szobalányok munkarendjét egy előre megírt algoritmus szerint, az okostelefonjukra telepített alkalmazás szervezi, és a rendszer osztja ki számukra a teendőiket. Prioritást kap az a szoba, ahová aznap új vendég érkezik: a távozó vendég kijelentkezésekor pedig ennek a szobának a takarítását helyezi a takarítási lista elejére, és amint elkészül a szoba takarítása, az alkalmazás push-üzenetben értesíti is a szobát elfoglalni készülő és már bejelentkezett szállóvendéget, hogy felmehet a szobába.
 
A szobákban az antracitszürke és sárga, valamint a kék és zöld színkombinációk dominálnak. A 18-36 négyzetméter közötti alapterületű lakóegységeknek három típusa  foglalható:  superior, deluxe, és junior suite. A földszinten található három szoba pedig a belső udvari kertrészre nyíló terasszal is rendelkezik.
 
A vendégek térítésmentesen fogyaszthatnak ízesített ásványvizeket és snackeket a szobai minibárból, minden szoba okos TV-vel felszerelt, az alagsorban reggeliző helyiség van. 
A költséghatékony beruházásnak és üzemeltetésnek köszönhetően a szálloda legfeljebb 15 fős személyzetet foglalkoztat, és a hotel a széles körű digitalizációval a papírfelhasználást gyakorlatilag nullára csökkenti, így nincs szükség házon belül nyomtatási megoldásokra sem.
Kérdésünkre, miszerint mi történik, ha a vendég elveszti, elhagyja a telefonját, vagy ellopják tőle, a menedzsment azt válaszolta, természetesen erre is gondoltak, ezért tartanak a ház bárjában csere- vagy tartalékkészülékeket, amelyeket odaadnak a bajba jutott vendégnek, amennyiben megfelelően igazolja magát. Valamint a nap 24 órájában a virtuális recepciós is rendelkezésre áll, aki mindenben segíti a háborítatlan bejutást a házba, és az ott alvást. 
 
 

 

Forrás: Vendég


Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya?

Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya? 

Utazni, új helyeket megtapasztalni élmény, de vajon élmény lehet-e egy ilyen helyen dolgozni? 
Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett

Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett 

Átadták az Alvásbarát Szálloda idei minősítési díjait az Alvás Világnapja alkalmából a Magyar Tudományos Akadémián.
Újabb hétvége, újabb tűz  egy hotelben

Újabb hétvége, újabb tűz egy hotelben 

Ezúttal egy etyeki szálláshelyen égett a berendezés.
Dübörög a hazai szállás- és vendéglátóhelyeken a kutyabarátság

Dübörög a hazai szállás- és vendéglátóhelyeken a kutyabarátság 

A legfrissebb felmérések szerint Magyarországon jelenleg 3 millió gazdás kutya él, ezzel vezető helyen vagyunk Európában.
Visegrádi szállodatűz: így jutnak kártérítéshez a pórul járt vendégek

Visegrádi szállodatűz: így jutnak kártérítéshez a pórul járt vendégek 

Az igazgató kiemelte, a befizetett előleg nem vész el, szeretnének hiteles vendéglátók maradni.
A jövő ma van – A mesterséges intelligencia a turizmust is segítheti – Az Everguest szenzációs újdonsága

A jövő ma van – A mesterséges intelligencia a turizmust is segítheti – Az Everguest szenzációs újdonsága 

Ki emlékszik már arra, hogy akárcsak két-három éve, még a sci-fi szintjén gondolkodtunk a mesterséges intelligenciáról? Mára nemhogy megbarátkoztunk vele, hanem segítőtársunk lehet.
Történelmi falak: 110 éves a budapesti Astoria

Történelmi falak: 110 éves a budapesti Astoria 

Íme, néhány érdekes tény és  idézetet az elmúlt 110 év történetéből. 
Fél éven belül újranyithat a Hotel Silvanus

Fél éven belül újranyithat a Hotel Silvanus 

Mint ismert, szombaton pusztított borzasztó tűz a Dunakanyar egyik legkedveltebb hotelében.
Európa első nettó zéró kibocsátású hostellánca

Európa első nettó zéró kibocsátású hostellánca 

Meglévő irodai és kiskereskedelmi ingatlanokat alakít át hostelekké az a&o csoport.
Ez a hotel kapta a 'Magyarország vezető luxusszállodája 2024' címet

Ez a hotel kapta a 'Magyarország vezető luxusszállodája 2024' címet 

Március 6-án Berlinben tartották a World Travel Awards 31. díjátadó ceremóniáját, ahol átadták a világ legjobb szállodáinak járó kitüntetéseket.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.