hirdetés

Ötlet, siker, kreativitás

Olyan sokan voltak kíváncsiak a hazai vendéglátós és szállodás szakma képviselői közül most ötéves szakmai programunk, a Vendég & Hotel Business Klub új koncepciójára, hogy elegáns februári helyszínünk, az ötcsillagos Corinthia Hotel Budapesten belüli Szamos Marcipán Royal Cukrászda és Kávézó különtermi ülőhelyeinek befogadóképessége kevésnek bizonyult. Ötlet, siker, kreativitás címmel hirdettük meg azt a kerekasztal-beszélgetést, amelynek során a hazai vendéglátós és szállodás szakma elismert képviselői mondták el, milyen új szolgáltatásokkal, ötletekkel lehet sikeressé tenni egy helyet.

hirdetés

A vendéglátók képviseletében dr. Bak Judit, a Szamos Marcipán Kft. PR-menedzsere köszöntötte vendégeinket, és röviden bemutatta cégüket. Kiderült, csokoládéiskolájuk kedvelt csapatépítőtréning-helyszín, nemrégiben üzletet nyitottak Bécsben is, Budapesten pedig olyan hírességek csábultak már el náluk, mint az épp Budapesten járó Harrison Ford vagy a Facebook feltalálója, Mark Zuckerberg.

Új év – új adójogszabályok

Az idei év adóváltozásairól beszélt dr. Schmidt János adószakértő, pénzügyi és jogi tanácsadó, a Schmidt & Szimon Iroda alapítója. A pénzügyi szakember tájékoztatta a szakmai közönséget az újdonságnak számító EKÁER (Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer) szám jelentéséről és használatáról. Hallhattuk a reklámadóval kapcsolatos újdonságokat is, és idei újdonság, hogy az adó bizonyos százalékát már előadó-művészeti szervezet és látványcsapatsport támogatására is felajánlhatja egy-egy vendéglátóegység vagy szálláshely. Végül a szakember figyelmeztette a szakmai közönséget arra, hogy 2015-től az adószám-felfüggesztés és -törlés rendkívül gyorsan megy.

Tematikus szobák, természetes alapanyagok

A németországi központú JAB csoport képviseletében Simon Csaba számolt be az aktuális szállodai textiltrendekről. Manapság népszerűek a panelfüggönyök, a rolók, a különféle feszített technikák, felértékelődött a természetes anyagok (len, gyapjú), valamint számos kiegészítő elem (párnák, ágysálak, lámpák) szerepe. A szakember szerint lényeges, hogy a dizájnban egységes koncepcióra érdemes törekedni: ugyanolyan legyen a függöny, az ágytakaró és a tapéta. Bemutatta a március 15-én átadásra kerülő ARIA Hotel dizájnját, amelyben tematikus szobákat alkottak a zenei stílusok jegyében: klasszikus-, dzsessz-, pop-, áriaszobákat, ahol a különféle témákat más-más karakteres színek testesítik meg.

Süt, főz, mosogat, mindent tud

A világ legrangosabb szakácsversenye, a Bocuse d’Or konyhatechnológiai hátterét a Convotherm 4 csúcstermékek biztosították, amelyek magyarországi forgalmazója a Coninvest Kft. A cég egyik tulajdonosa, Kertész Mirjam mutatta be a sztár kombipárolót. A Convotherm különlegessége, hogy többféle étel is süthető benne párhuzamosan, nagy kapacitású, és a cég igazi szabadalma, hogy a kinyitott sütőajtót be lehet tolni a sütő mellé, így nem akadályozza a forgalmat, és nem okoz sérülést. A high tech rendszer kuriózuma a beépített tisztítórendszer, amelynek segítségével a gép automatikusan elmosogat, és kitisztítja magát az üzem után.

Accent-célok és -sikerek

Az Accent Hotel Management képviseletében Kerek Péter értékesítési és marketingigazgató mutatta be a jelenleg tizenöt szálloda üzemeltetését magára vállaló cégcsoportot. 2005–2006 között számos szállodai projekt valósult meg, különösen vidéken adtak át wellness-szállodákat, azonban az üzemeltetésükhöz nem volt megfelelő szakmai tapasztalat. Így több szálloda működés- és fizetésképtelenné vált. Ehhez jött a projekteket finanszírozó bankok fokozott elvárása, és az Accent ezt a piaci rést kihasználva lépett a szállodai piacra. Rendszerint ők delegálják az új igazgatót, és garantálják a szálloda sikeres működését. A tulajdonossá előlépett bankok számára a legfontosabb: az Accent munkája szakértelmet és garanciát is jelent.

Kreatív kerekasztal: jókor, jó néven, jó időben

Most indult új programunk, a szakmai kerekasztal résztvevői – Bozsik Lili (Robinson étterem), Barna György (Symbol Budapest), Csokay Bence (Ötker, Mazel Tov, Budapest Essentials Fesztivál) és Kerek Péter (Accent) – a következő témákról beszéltek: Ki a célcsoport? Melyek a vendégcsalogató szolgáltatások? Fontos-e a névválasztás? Mitől válik felkapottá egy hely? Többek között elhangzott: a vendégek kiválasztásánál a szegmentáció alapvető, a siker kulcsa a minőség és a személyre szabott vendéglátás, a névválasztás a helyet jellemzi, kapcsolati tőke nélkül nem megy az üzlet, jókor, jó időben kell színre lépni, és a pesti belvárosi helyszín biztos sikerrecept.

Február 2-i programunk megvalósítását segítették: – a Progast professzionális kávés percekkel és kávészünettel – a Spiritus Primus Pálinkafőzde különleges toppárlataival – az osztrák anyacéggel rendelkező, családi alapítású Rauch cég gyümölcsleveivel – az Ice Line cég, Takács László irányításával, ezúttal (marcipán)szív alakú jeges műalkotással – a somlói hegyvidék egyik kiváló borászata, a Tornai Tamás tulajdonos nevével jelzett Tornai Családi Pincészet kiváló fehérbortételeivel – és természetesen a házigazda Szamos Marcipán Kft. az elegáns helyszínnel, a kiváló cateringgel és az édesen csábító desszertjeivel Köszönet szponzorainknak a részvételért!

(forrás: Vendég & Hotel Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Az új szabályokat figyelembe véve változnak-e Önöknél az árak?

Kiadónk társoldalai