Ott voltunk a balkáni régió legjelentősebb turisztikai vásárán

Belgrádban, az immár 34. alkalommal megrendezett IFT (International Fair of Tourism) vásár keretében népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát a Magyar Turizmus Zrt., február 23-26. között. (Az évről évre egyre nagyobb számú érdeklődőt vonzó kiállításon 2011-ben közel 60.000 látogató ismerhette meg 43 ország több mint 880 kiállítójának kínálatát.)

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tavalyi sikeres szerbiai bemutatkozást követően 2012-ben, a rendezvény legfrekventáltabb részén, 80m2-es területen fogadta az MT Zrt. társkiállítókkal közösen a nagyszámú szerb közönséget és a Magyarország iránt szintén jelentős érdeklődést mutató szakmai partnereket. A korábban számos díjjal elismert, felszín alatti vízkincsünket a figyelem középpontjába állító standon az MT Zrt.-n kívül a Hunguest Hotels Zrt., a Ramada Resort Aquaworld Budapest, Pécsvárad Város Önkormányzata (mely "Mecseki meglepetések: új értékek – régi terek" című pályaművével a 2010/2011-es „Kiváló Európai Desztinációk” magyarországi pályázatának győztese lett), a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft., a Dél-Alföld régió, a Hotel Garden Kft., a Móranet Nonprofit Közhasznú Kft., a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. és a Quality Tours szakemberei személyesen vettek részt. A Jonathermál Zrt. és a Zamárdi Tourinform Iroda és Közösségi Ház pedig prospektusokkal képviseltette kínálatát.

A vásár 5 pavilonjából a legnagyobb és legimpozánsabb 1. csarnok főbejáratánál találhatták meg a látogatók a magyar standot, amelynek arculata rengeteg dicséretet és elismerést kapott az idei évben is, a nagyközönségen túl több média érdeklődését is kiváltotta. Bár a nagyon népszerű magyar fürdőknek, Budapestnek és a Balatonnak nem volt szüksége további közönség-csalogatásra, a standon pálinkát és kolbászt kóstolhattak az odalátogatók.

A turisztikai vásár mellett idén is megrendezték a BeoWine borkiállítást is, ahol a magyar borokat a belgrádi székhelyű Hungarikum Centar népszerűsítette.

Tekintettel arra, hogy a balkáni régióban továbbra is nagy hagyománya van a nyomtatott anyagokból, kiadványokból való tájékozódásnak, így a vásári megjelenés fontos és jó lehetőséget biztosít az utazóközönség megszólítására. A szerb nagyközönség körében az első számú utazási motivációt a magyar fürdők és Budapest jelentik. Előbbiek esetében főként az országhoz közeli régióink, azaz a Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl kínálatát keresik, és többnyire ismerik is. A szerb lakosság számára ezek mint színvonalas és a versenytárs szlovén gyógy- és wellness lehetőségekhez képest kedvezőbb áron elérhető úti célt jelentenek. A mindkét ország területén kifogástalan közlekedési infrastruktúra, a végig autózható autópályák még inkább vonzóvá és könnyen elérhetővé teszik számukra a hétvégi, legjellemzőbben 3 nap 2 éjszakás magyarországi kikapcsolódást. Az említett déli régióink fürdőlehetőségein túl, a vásáron az ország más területein található fürdők, valamint a gyógy- és wellness lehetőségek iránt is érdeklődés volt tapasztalható.

A KSH előzetes statisztikai adatai szerint, a szerb utazók 2011-ben 104.688 vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, 16,3%-kal meghaladva ezzel a 2010-es évi adatokat. Budapest, a töretlen népszerűségének köszönhetően, a regisztrált vendégéjszakák több mint 73%-át tudhatja magáénak, ám a régiók turisztikai kínálata – köszönhetően az attrakciók színvonalának és nem utolsósorban a régiókban zajló hatékony marketingmunkának – is egyre ismertebb és kedveltebb a déli szomszédos ország utazói körében.

Az MT Zrt. tovább folytatja Szerbiában Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítését. Az Utazás kiállításhoz kapcsolódóan a társaság 30 országból mintegy 100 szakmai vásárlót, ún. hosted buyert lát vendégül hazánkban március 1-től. A résztvevők között Szerbia 3 legnagyobb touroperátora is képviselteti magát. A társaság emellett hamarosan egy online kampányt indít, melynek célja a szerb lakosság gyógy- és wellness-turizmus iránti igényének kielégítése, valamint a magyarországi lehetőségek szélesebb körű megismertetése. A kampány keretében a www.visit-hungary.com honlap frissen elkészült szerb nyelvű mutációjára irányítják majd az érdeklődőket, ahol a Magyar Turizmus Zrt. akciós szálláshelyajánlatokkal népszerűsíti az egészségturisztikai kínálatot. A kampányról bővebb tájékoztatást a tomka@itthon.hu e-mail címen lehet kapni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.