Pont itt, pont most - elindultunk!

Nem szokásunk házunk tájáról híreket közölni, de ezt most nem hagyhatjuk ki: két új lapunkat is bemutattuk standunkon, az Utazás Kiállítás szakmai napján.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elsőként Vándor Ágnes, a PPH Media ügyvezetője mondta el, miért döntött úgy a német Südwestdeutsche Medienholding tagjaként szereplő, a hazai piacon független szaklapokat kiadó cégcsoport, hogy teljesen átalakítja turisztikai portfólióját, és elsőként indít egy alapvetően a hazai Horeca- és turisztikai piacra fókuszáló új kiadványt, Pont Itt néven, amelyet már kezükben tarthattak a meghívottak, hiszen a kiállításra jelent meg az első szám. Hamarosan, még idén tavasszal követi ezt egy másik is, Indulj! néven, amely különleges utazási magazin lesz, és a főszerkesztő, Horváth Ágnes elárulta a jelen lévőknek, hogy elsősorban a kommunikációs szektort megcélozva, a Kreatív szaklappal közös célközönséghez eljuttatva, egy formabontó B2C lap lép majd színre szerkesztésében a médiapiacra.

Vágó Ágnes (Pont Itt) azt emelte ki, hogy a hazai gasztronómia, itthoni szállások és belföldi úticélok, magyarországi utazással kapcsolatos élmények állnak az általa szerkesztett lap fókuszában. Majd köszöntötte azoknak a szakmai szervezeteknek a jelenlévő képviselőit, akik röviden bemutatkoztak, és elmondták, miért csatlakoztak az új szakmai lap támogatói közé.

Kálmán István (MABEUSZ)  örömmel számolt be az új szaklap és szövetsége közti sikeres együttműködés kapcsán a turisztikai szektornak szóló közös, két napja lezajlott rendezvényről, amely az instagram rejtelmeibe vezette be a jelentkezőket. Caesar Éva (MISZ) röviden bemutatta hazai idegenvezetőket összefogő szervezetüket, céljaikat, és ugyanezt tette a MIE képviseletében Stumpf Éda is. E két hasonló munkájú tagokat tömörítő szakmai szervezetet különben jó volt egy platformon, egy közös cél érdekében, egy helyen látni. Majd a hazai legdinamikusabb növekedést magáénak tudható szakmai szervezet, a MUISZ képviseletében Békefy Veronika alelnök is bemutatta röviden szövetségüket, azt a szakmai platformot, amely egyébként épp a napokban adta át rangos szakmai elismeréseit. A PGA képviseletében Blazsej Andrea képbe hozta a jelen lévőket, mit is jelent tulajdonképpen a Pannon Gasztroakadémia, milyen cél érdekében léptek szövetségre rangos hazai éttermek, és miért csatlakoztak első szóra Csapody Balázs vezetésével a most induló B2B szaklap egyik mentoraként. Egy szakmai partner, az MSZÉSZ képviselője most nem tarthatott velünk, de szakmailag e jelentős érdekképviseleti szerv is az új lap partnere mind a kiadványban szakmai támogatóként, mind szakmai rendezvény közös szervezése kapcsán.

És miközben koccintáshoz kék bor (!) került a poharakba, ezzel az új lap főszerkesztői, a lapokat és a napi online tartalmat készítő profi szakújságíró csapattal közösen köszöntötte a jelen lévőket. Végezetül bemutatkozott a két lap, valamint a PPH Media teljes portfóliójának turisztikai és Horeca értékesítési területéért felelős új tagja, Lakatos Marianna is, és ezzel véget ért a program hivatalos része. Örömünkre azonban nem széledtek el villámgyorsan a vendégek, hanem még jóideig velünk maradtak egy kellemes, lazulós beszélgetés idejére.

 

 

 

Forrás: Fotó: Bódi Ágnes


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.