Régiós első a temesvári reptér

Tavaly 1,2 millió utas fordult meg Románia legjelentősebb, vidéki repterén, idén pedig legalább 1,3-1,4 millióra számítanak, s ezzel várhatóan megőrzik országos második helyüket.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Máris több légitársaság jelezte, bővítené járatainak számát, csakhogy a reptér kapacitása véges, a két terminál máris szűkösnek bizonyul.

Az ország nyugati régiójának legjelentősebb légi kikötőjének első terminálja 1964-ben épült, ezt 2002-ben felújították, majd 2004-ben átadták a második, Schengenre (is) szabott részt, ahol, kilenc kapun, óránkénti 800 fős kapacitással a külföldi járatok utasait fogadják.
Temesvár fontos ráhordó reptér volt a Malév számára is, ma már csak az Austrian Airlines gyűjti innen, főleg a tengeren túlra készülő utasokat, mellettük a Tarom, a WizzAir, a Carpatair és a Lufthansa száll le. Az ígéretek szerint június második felében a WizzAir, a zsúfoltság csökkentése érdekében Aradról is indít járatokat Milano-Bergamoba. Az Temesvár-Arad autópálya átadásával a két város közötti távolság „csökkent”, s ha 2013-ra elkészül az Nagylak-Arad sztrádaszakasz is, akkor, például, a szegedieknek is megéri majd Aradról vagy Temesvárról indulni. De azért is népszerű Temesvár, mert az európai célállomásokon kívül van járata Kisinyovba (Moldovai Köztársaság), és az ukrajnai Csernovitzba vagy Lvovba.

A temesvári Traian Vuia reptér hat év alatt megduplázta utasainak számát, 2005-ben még csak 611 705-en ültek itt repülőre, vagy szálltak le, 2010-ben meghaladták az egymilliót, az átlagos növekedési ütem, leszámítva a 2008-2009 recessziós esztendőket, megközelíti vagy meghaladja a 10-15 százalékot.


Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.