Rekordmegrendelések a párizsi légiszalonon

Az amerikai Boeing és az európai Airbus repülőgépgyártó is elégedetten zárta csütörtökön az 50. párizsi légiszalon szakmai napjait, a nagy regionális konstruktőrök pedig idén rekordmegrendeléseket kaptak.

Az Airbus csütörtökön azt közölte, hogy a négy nap alatt 241 gépre kapott biztos megrendelést 39,3 milliárd dollár értékben. A szándéknyilatkozatokkal együtt az összes szerződés értéke 68,7 milliárd dollárra rúg. Ebben 466 darab A320-as és A320neo típusú gép, valamint A330-asok, A350-esek és a világ legnagyobb utasszállítója, az A380-as szerepel.
A Boeing 38 milliárd dollár értékben kötött szerződéseket, és 22,2 milliárd dollár értékben írt alá szándéknyilatkozatokat. A 60,2 milliárdos összeggel így idén a Boeing valamivel lemaradt az Airbus mögött. Az amerikai gyártó ugyanakkor megerősítette azon szándékát, hogy folytatni kívánja térnyerését a nagy hatótávolságú repülők területén: ennek részeként Párizsban mutatták be a Dreamliner típusú repülőgép nagyobb változatát, a 787-10X-et, amely 320 utast szállítására képes, s amely az Airbus A350-es amerikai riválisának számít.
"A 2013-as szalon nagyon nagy termést hozott a Boeingnek" a gyártó értékelése szerint. John Leahy, az Airbus kereskedelmi igazgatója megerősítette, hogy az elmúlt öt évben a nagy hatótávolságú gépek piacának hetven százalékát az Airbus uralta. Az európai gyártó egyébként próbarepülést tart pénteken a szalon felett a nagyközönség számára. Az Airbus A350 típusú, nagy hatótávolságú, széles törzsű repülőgépének múlt pénteken volt az első tesztrepülése Toulouse-ban. A 12 hónapos tesztfolyamat után, 2014 végén adhatják át az első A350 gépet a Qatar Airways légitársaságnak.
A regionális repülők konstruktőrjei megrendelési rekordokat döntöttek idén. A brazil Embraer Párizsban mutatta be új E2-es jetjeit, amelyek azonnal a szalon sztárjai lettek, s a Skywest légitársaság száz példányt rendelt az új típusból. "A párizsi szalon nagyon jól sikerült az Embraer számára. Bizonyította az Ejetek sikerét. Ez volt az elmúlt tíz év legjobb szalonja" - közölte Paulo Cesar Silvo, a cég elnöke.
A 30-120 férőhelyes repülőgépek piacát 40 százalékban az Embraer uralja a 29 százalékot birtokló kanadai konkurense, a Bombardier mellett, amely idén nem hozta el regionális gépeit a párizsi szalonra.
A légcsavaros gépek piacát továbbra is az ATR-csoport (az európai EADS és az olasz Finmeccanica leányvállalata) vezeti, amelynek szóvivője "minden idők legjobb szalonjának" nevezte az ideit a cég számára. "173 szerződést írtunk alá, amelyből 83 biztos, 4,1 milliárd dolláros értékben, ez rekord" - mondta a szóvivő.
A konstruktőrök elsősorban az ázsiai és a dél-amerikai légi közlekedés ugrásszerű fejlődésének köszönhetik a rekordszámú megrendeléseket. Ezenkívül a régebbi, nagy légitársaságok rendeltek még jelentős számban új gépeket, az Air France-KLM például 25 darab Airbus A350-900-ast 7,2 milliárd dollárért.
Az európai piacon két fapados légitársaság, az Easyjet és a Ryanair mutatott fejlődést a gépvásárlások terén. A brit Easyjet 12 milliárd dollárért 135 darab A320 típusú Airbus repülőgép vásárlásáról írt alá előzetes megállapodást a repülőgépek gyártójával. Az ír Rynair pedig 175 darab Boeing 737-800-re (Next Generation) adott megrendelést 15,6 milliárd dollárért.

Forrás: MTI


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?