Rekordszámú belföldi turista érkezett Hévízre tavaly

50 országból közel 230.000 vendég több mint 1.076.000 éjszakát töltött el 2016-ban Hévízen. Ezek a fő számok, de merüljünk el a részletekben! Honnan jöttek, meddig maradtak és mit kerestek a fürdővendégek?

Papp Gábortól, Hévíz polgármesterétől megtudtuk, hogy tavaly összesen 1.076.754 vendégéjszakát regisztráltak a befizetett idegenforgalmi adó alapján a fürdővárosban. Ez 45.056 éjszakával (4,3%-kal) több a 2015-ben mért adatoknál. A KSH adatai alapján 1.056.072 éjszakát töltöttek a vendégek kereskedelmi szálláshelyeken (hotelekben, panziókban és kempingekben), ami a kategóriában 14,3%-os növekedést jelent egy év leforgása alatt. Az önkormányzati adóbevallások szerint magánszálláshelyeken 121.661 éjszakát töltöttek a vendégek. A magánszálláshelyek forgalma már 2015-ben is nőtt 29%-kal és ez a pozitív trend tovább erősödött 2016-ban is, 22%-os növekedéssel.

A 2015-ben tapasztalható orosz forgalom csökkenésére gyorsan reagáltak a szolgáltatók, összhangban a városmarketinggel, így többek között ennek is az eredménye a 2016-os növekedés, ami már a 2014-es forgalmi adatokat is felülmúlja.

Hogyan alakult át a vendégkör Hévízen?

Horváth Orsolya, a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. igazgatója elmondta, hogy a legnagyobb volumenű növekedést a belföldi piacról tapasztalták. Összesen 420.331 belföldi vendégéj volt 2016-ban Hévízen, ami 18,6%-os növekedést jelent. 122.575 vendég érkezett belföldről, új helyi rekordot döntve ezzel. Átlagosan 3,4 éjszakát töltöttek Hévízen, ami jól mutatja, hogy leginkább a wellness- és spaélmények vonzották őket.

Markáns változás volt az osztrák éjszakákban, 17,3%-os növekedéssel (+13.807 vendégéjszaka) átlépte a 93.000 vendégéjt. Emellett nőttek a vendégéjszakaszámok Németországból (+5,2%), Svájcból (+18,5%), Csehországból (+54,8%) és Szlovákiából is (+55,8%). 2016-ban ismét növekedési pályára álltak a keleti piacok, Oroszországból 6,4%-os, Ukrajnából 10,6%-os növekedés volt mérhető.

A leghosszabb tartózkodási idővel a németek (9,74 éj) és az oroszok (9,76 éj) büszkélkedhetnek, akik elsősorban a Hévízi Tradicionális Kúra miatt töltenek el hosszabb időt a városban.

Összességében a vendégéjszakák 39,8%-át teszik ki a magyarok, 60,2%-át a külföldiek.

A top 5 külföldi küldőország rangsora a következő volt 2016-ban:

Az elért eredmények mutatják, hogy a minőségi szolgáltatásokra stabil és fizetőképes a kereslet, valamint hogy a város fejlesztési elképzelései illeszkednek a fogyasztói igényekhez. A vendégek a legfrissebb elemzések szerint már nem minőségkategóriákat keresnek, hanem szolgáltatáscsomagokat és élményeket. Ezt a trendet kihasználva a magánszálláshelyek is sikeresen tudnak piacra lépni és versenybe szállni a vendégek kegyeiért.

Hévíz Város Önkormányzata a TDM Egyesülettel karöltve ebben nyújt segítséget minőségfejlesztési pályázatával, ami kifejezetten a magánszemélyek által üzemeltetett vendégházakra irányul. 2016-ban összesen 95 magánházban valósultak meg fejlesztések, amelyeket a nyári szezonban már a vendégek is élvezhettek. A legkedveltebb fejlesztések a WiFi-kiépítés, a síkképernyős TV-k és a konyhai kisgépek voltak.

2017-ben ismét meghirdették a pályázatot, amelynek beadási határideje 2017. február 28. Már most nagy az érdeklődés a szobakiadók részéről (eddig közel 50 pályázat érkezett be), de a véghajrában várható az igazi dömping.

Bíznak benne, hogy a plusz forrás hatására tovább nő a kereslet a magánszállások iránt és hosszútávon ismét növekedési pályára áll a magánszobakiadás.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?