Rekordszámú turista érkezett Dubajba 2016-ban

A turisztikai számok négy év alatt 8%-kal nőttek Dubajban, vagyis a város lenyűgöző teljesítményt nyújt: megduplázta a globális átlagot. 

A Dubaji Turisztikai Hivatal (DTCM) nyilvánosságra hozta az éves statisztikáit, melyből kiderül, hogy Dubaj 14,9 millió turistát vonzott 2016-ban, vagyis 5%-os növekedésről beszélhetünk 2015-höz képest. Még ennél is lenyűgözőbb azonban a 8%-os növekedés, amit a város az elmúlt 4 év alatt (2012-2016) ért el - mióta Őfelsége Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, az EAE miniszterelnöke és alelnöke, illetve Dubaj uralkodója életbe léptette a 2020-as stratégiát.

A globális turisztikai növekedés 4% körüli, vagyis Dubaj ezt kétszerezte meg. A Dubaji Turisztikai Hivatal tehát jó úton halad a 2020-as cél felé.

Az emirátus erős teljesítménye nem csak a turisztikai szektornak tesz jót, de az előrelépés meglátszik majd Dubaj GDP-jén is. A turisztikai szektor ugyanis továbbra is rendkívül versenyképes Dubajban, annak ellenére, hogy a három fő célországában (India, Szaúd-Arábia, Nagy-Britannia) is egyedi hanyatlás indult meg, amihez még hozzájönnek a nemzetközi hátráltató tényezők.

Összességében tehát a statisztikák szerint Dubaj a negyedik leglátogatottabb város a világon, és ez a rang is jót tesz a hazai gazdaságnak: Dubaj világelső a turisták által a városban átlagosan elköltött összeg tekintetében.

Dél-Ázsiából – elsősorban Indiából – 13%-os növekedést regisztráltak a piac nehézségei ellenére, ahogy Szaúd-Arábia is a GCC domináns piaca maradt. Egy másik kulcspont Nagy-Britannia, ahol a Brexit után a font több mint 20%-ot esett, de ennek ellenére 5%-kal nőtt a brit turisták száma Dubajban.

2016 fénypontját azonban a 20%-os kínai növekedés jelenti, hiszen 540.000-en látogattak a népes ázsiai országból Dubajba. Az oroszok részéről is 14%-os növekedést regisztráltak. Hozzá kell még tenni, hogy a két ország igazán nagy növekedést elméletben 2017-ben érhet el, hiszen az EAE már lehetővé teszi mindkét ország lakosai számára a megérkezéskor megvásárolható vízumot.

Nyugat-Európa Dubaj látogatóinak második fő forrása, ugyanis a 2016-os turisták 21%-a, nagyjából 3.1 millió utas érkezett ezen régióból. Ez 4%-os éves növekedést jelent. Nagy-Britannia továbbra is a TOP 3 ország egyike, hiszen majdnem 1,25 millió turistát számlálnak Dubajban, míg Németország szintén kényelmesen befért a TOP 10-be 460.000 látogatójával.

Dubaj turisztikai bravúrjai pedig nem csak az emirátusok jövőbe tekintő hosszútávú stratégiájának eredményei. A város nagy hangsúlyt helyez az új látványosságokra és a széles programválasztékra, mind a szórakoztatás, mind a kultúra terén. Emellett persze folyamatosan újabb és újabb szállodákat húznak fel, és már több mint 100.000 szoba foglalható a városban: pontosan 102.845. Ezzel 5%-os növekedést könyvelhettek el.

Amellett, hogy Dubajban számos luxusszálloda nyitott – mint a St. Regis Dubai, a W Dubai, a Westin Al Habtoor-ban, a Palazzo Versace Dubai, és a Jumeirah Al Naseem –, az emirátus már a családokra és a középosztályra is kiemelt figyelmet fordít. Ennek tükrében a három- és négycsillagos hotelek „virágkora” is megkezdődött. A háromcsillagos szállodák szobakapacitása 24%-kal nőtt 2016-ban, míg a négycsillagos szállodák 8%-os növekedést értek el.

A szállás mellett a látványosságok sora is hosszabb lett: IMG Worlds of Adventure, a világ legnagyobb beltéri témaparkja és a Dubai Parks and Resorts, a régió legnagyobb témaparkkomplexuma is nagyon várja az érdeklődőket. Emellett megnyitották a Dubaj Operát, egy világklasszis szórakoztató épületet, ahol a legismertebb nemzetközi előadásokat és produkciókat tekinthetjük meg, illetve a City Walkot, a város legtrendibb új részét.

A témaparkok a jövőben még vonzóbbá tehetik Dubajt a családok számára, míg a kulturális érdeklődőket nem csak a Dubaj Opera várja, de az Etihad Múzeum és a dubaji történelmi negyed fejlesztései is.


Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.