Erős féléven van túl Észak-Magyarország

Egy friss kutatás szerint - amely az utazási célterületek népszerűségét értékelte - a megkérdezett turisták a Balatonnal azonos százalékban Észak-Magyarországot jelölték meg a legkedveltebb úti célként - tájékoztatta a TurizmusOnline-t Hidvéginé Molnár Judit, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Régiós Marketing Igazgatóságának vezetője.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez alapvetően a régió sokszínűségével és kedvező természeti adottságaival magyarázható - erősítette meg a szakember.

- A fürdők mellett leginkább városlátogatásokon, hegyi-, kerékpáros- és lovastúrákon vesznek részt a vendégek. Megismerhetik négy borvidék legjobb italait és a helyi ételeket is megkóstolhatják az érdeklődők. Egyébként az első félévben - az előzetes adatok szerint, 2011 azonos időszakához képest - szerényebb mértékben, 0,4 százalékkal több vendég fordult meg a szálláshelyeken. Az első négy hónapban közel 164 ezer vendég járt az északi régióban és 346 ezer vendégéjszakát töltött el. A tavalyi hasonló időszakban mért adatokat figyelembevéve több külföldi turista érkezett. Különösen románok, lengyelek, szlovákok és csehek jöttek nagyobb számban. Ez annak is köszönhető, hogy a marketing igazgatóság a térségi és a helyi TDM-ekkel összefogva, valamint az említett országokban tevékenykedő külképviseleteket bevonva roadshow-kat tartott Észak-Magyarország turisztikai értékeinek bemutatására és népszerűsítésére.

Hidvéginé Molnár Judit arra is utalt, hogy tudatosabb tervezéssel léptek fel a piacokon, melyet a második félévben is folytatnak. Azt tapasztalták, hogy az egyes országokból érkezett turista csoportok meghatározott célpontokat kerestek fel. Így például a lengyelek és a románok főleg Eger-, valamint Tokaj-Zemplén-Miskolc térségét kedvelik. Nógrádban viszont főleg a Világörökség részéhez tartozó Hollókő, valamint az ipolytarnóci "ősvilági Pompei" megismerése a fő cél. A jövőben viszont szeretnék még jobban ráirányítani a vendégek figyelmét a bakancsos túrákra, a kerékpáros- és a lovas turizmusra, a várakra, illetve egy földtani barangolásra a Nógrád Geoparkban. A falvakban a helyi adottságokra épülő hagyományokkal és a kézművesség portékáival erősíthetik a kínálatot.

Az első fél esztendőben az északi régió szerte a három és négy csillagos szállodák iránt érdeklődtek leginkább a turisták. Ezekben a hotelekben jól képzett szakemberek dolgoznak, akik eredményesen működnek együtt a piaci munkában a marketing igazgatósággal.

Különlegességnek számított, hogy a táji adottságokhoz igazodva az első hat hónapban nyílt meg Tállyán a négy csillagos és Gyöngyösön, Farkasmályban a három csillagos borhotel. Emellett megjelentették az Egészségturizmus, aktív turizmus Észak-Magyarországon című kiadványt is.

A regionális marketing igazgatóság vezetője azt is jelezte, hogy 2012 második felében tovább erősítik kapcsolataikat a térségi és a helyi TDM-ekkel. Szeretnének még hatékonyabban együttműködni. Erre jó példa lehet, hogy az Aggtelek- Edelény térségben a Cserehát Településszövetség által pályázott és nyert támogatással nemrég alakították ki a több települést átfogó História Völgyet, mint turisztikai attrakciót. A szövetség ebben is jól együttműködött a közvetlen szomszédjában levő tokaji TDM-el. Sőt az is várható, hogy egy mátraaljai TDM-el is összefognak és a História Völgy tapasztalatait felhasználva tesznek konkrét ajánlatokat, ezzel is az ország legmagasabb hegyvidékén a turizmusfejlesztést.

A következő hat hónapban több nagyobb turisztikai attrakció, illetve magas színvonalú szálláshely fejlesztése várható a régióban. Így például elkezdik az egri vár felújítását. Befejeződik a demjéni, a noszvaji és az egri Platán négy csillagos hotelek építését. Átadják a felújított boldogkői- valamint a siroki várat és várhatóan megnyitja kapuit a megújult egri Tűzoltó Múzeum is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.