Sikeres volt a 2013-as stuttgarti GTM

A 2013-as GTM pozitív eredménnyel zárt: a 39. GTM Germany Travel MartTM Stuttgartban kiemelkedő számokkal és nagyon elégedett résztvevőkkel ért véget. Az úticél Németország legfontosabb B2B-platformján több mint 610 nemzetközi vásárló és újságíró vett részt 42 országból, akik több mint 350 német szolgáltatóval találkozhattak a vásáron.

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2013-ban ismét egy közösségi médiariporttal és multimédiás megjelenésekkel számolt be online a vásár történéseiről. Az érdeklődők képeket, videókat és audio-podcastokat láthattak és hallhattak, illetve megtalálhatták a rendezvény háttéranyagait is, amelyeket a Storify platform tartalmaz. A Twitter idén szintén központi kommunikációs eszköz volt: a GTM előtt, közben és után összesen kereken 300 tweet lett közzétéve az #gtm13 hashtag alatt. A stuttgarti Porsche-múzeumban 2013. május 6-án megrendezett sajtókonferencia élő közvetítésben volt látható az interneten a www.j.mp/gtm2013press linken. A www.germany.travel/gtmlive oldalon ezidáig több mint 920 felhasználó klikkelt rá az élő beszámolóra, és ezzel kereken kétezer „page impressions”-t, azaz teljes oldalletöltést generáltak.

Professzionális szervezés

Idén a DZT a GTM 2013 vásárt a Stuttgart-Marketing GmbH-val és a Regio Stuttgart Marketing- und Tourismus GmbH-val közösen rendezte meg. Az értékesítési rendezvény központi elemeként szereplő kétnapos workshop a stuttgarti vásár- és kongresszusi központban minden résztvevő számára nagy sikerrel zárult. A szolgáltatók külön dicsérettel illették a DZT-t a workshop és a két esti rendezvény professzionális szervezéséért – az esti összejövetelek tökéletes keretet szolgáltattak a kötetlen networkinghez. Ezen felül a szolgáltatók különösen pozitívan értékelték a nemzetközi vásárlók magas minőségét.

Elégedett GTM-kiállítók: növekszik a megkötött üzletek száma

Közvetlenül a GTM után a DZT villám-körkérdésének eredménye alapján a részvevők majd 98 százaléka elégedett, illetve nagyon elégedett volt az egész rendezvénnyel, és a GTM-et kifejezetten fontos és eredményes vásárnak tartja. A megkérdezettek 89 százaléka már máskor is részt vett a GTM-en. A résztvevők idén is különösen sok üzletet és szerződést kötöttek meg, ezen felül pedig számos új szakmai kapcsolattal gazdagodtak, illetve a meglévőeket megerősítették. Ennek a központi platformja a DZT által már harmadszor felkínált online networking tool volt: a GTM-et megelőzően ezzel az eszközzel több mint 12 ezer időpontot egyeztettek egymással a résztvevők, a szolgáltatók itt kapcsolatba is léphettek a nemzetközi látogatókkal.

Blogger@GTM

A résztvevők különösen pozitívan értékelték a BlogSpotokat és a BlogDatingeket a workshopok keretén belül: egy-egy workshopon kereken 30 résztvevő érdeklődött a DZT közösségi oldalakért felelős munkatársainál és a német utazási bloggerek kollektívájánál az utazási blogok trendjéről és kihívásairól. Majd minden résztvevő (99 százalék) már most tervezi, hogy részt vesz a következő, 2014. május 11–13. között Brémában megrendezett GTM-en.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?