Specialitása a luxusszállodák megnyitása

Több évig tartó felújítást követően a közelmúltban átadták Budapest legújabb, immár 14. ötcsillagos luxusszállodáját, a New York Palace-t. A néhány meghökkentő belsőépítészeti megoldást is felvonultató történelmi épületben újra megnyílt a legendás New York kávéház. A budapesti előtt a prágai Boscoloszálloda beindítását levezénylő igazgatóval, Antonio Delpinnel beszélgettünk.

'
Ez már a tizennegyedik ötcsillagos szálloda Budapesten. Ön szerint mekkora a kereslet ebben a szegmensben?

– Véleményem szerint négy-öt évig még kiválóak a lehetőségek a budapesti luxusszállodák számára. Mivel előzőleg Prágában dolgoztam az ottani Boscolo-szálloda megnyitásán, ismerem az ottani helyzetet. Szerintem Prága a szállodai fejlesztések szempontjából egy-két évvel Budapest előtt jár, így az ottani tapasztalatok itt is alkalmazhatók: vagyis még mindig van néhány olyan világmárka (például a Ritz Carlton), amelynek megjelenése előbb-utóbb a magyar fővárosban is várható, mivel Prágában már nyitottak házat. A két város turisztikai kínálata pedig nagyon hasonló, hasonló közönséget vonz.

Apropó, Budapest. Alig egy éve él nálunk, mit gondol a városról?

– Lenyűgöző városnak tartom, bár sok még a tennivaló. A városvezetés részéről erősebb kontroll kellene, a városi szolgáltatásokon muszáj lenne javítani. Jobban oda kellene figyelni a köztisztaságra, egyáltalán nyitottabbnak kellene lennie a városnak a turizmus felé. El kellene hinnie a városnak, hogy mekkora lehetőség van a turizmusban. És valóban ehhez minden adottsága megvan Budapestnek. Nagyobb köztisztaságra, jobb tömegközlekedésre és komolyabb városmarketingre lenne szükség. Mivel elsősorban a téli hónapokat nehéz eladni, ki kellene találni jellegzetes, csak itt átélhető budapesti programokat erre az időszakra.

Az utóbbi néhány évben sorra nyíltak meg a történelmi hangulatú szállodák környéken a Corinthia Grand Hotel Royaltól az Ibis Centrum Palace-ig. Ezek versenytársak, vagy éppen erősítik egymást jelenlétükkel?

– Jó, hogy itt vannak ezek a szállodák, nem zavarjuk egymást. Különösen a Royallal tervezzük az együttműködést.

Hová pozicionálja a szállodát?

– Hogy én hová pozicionálom, az nem igazán érdekes, sokkal fontosabb, hogy a szakma hová pozicionál minket. Mi nem próbálunk sem egyik, sem másik luxusszállodával, még a Four Seasonsszal sem versenyezni. Csak egy-két fokkal magasabb színvonalat akarunk nyújtani náluk! (Nevet.) de félre a tréfát, a történelmi épületekben működő luxusszállodák népszerűsége folyamatosan nő, mivel a vendégek túl azon, hogy gyönyörködnek az épület szépségében, annak történelmébe is beleélhetik magukat. A Boscolo-csoport ezért döntött úgy, hogy vannak ugyan négycsillagos egységei is, de a jövőben kizárólag történelmi épületekben kialakítható ötcsillagos szállodák megnyitására fókuszál, a legmodernebb megoldások felhasználásával.

Ha már szóba hozta, néhány kritikusa szerint inkább sokkoló, mint szép néhány belsőépítészeti megoldás a lakosztályokban, illetve a kávéházban.

– Szándékosan akartunk meghökkentő elemeket is alkalmazni a szálloda kialakítása során. Az volt ugyanis a célunk, hogy aki nálunk lakik néhány napig, annak emlékezetes maradjon az itttartózkodás. A történelmi háttér mellett ezért szándékosan használtunk élénk, harsány színeket. Ez egyébként a Boscolo-csoport ötcsillagos szállodáiban mindenhol így van. Alig egy hónapos működésünk során egyébként már volt kiadva a többi luxusfelszerelés mellett hatalmas vörös csillárjáról elhíresült elnöki lakosztályunk.

Egy új szálloda piaci bevezetése mindig komoly feladat. Milyen ügyfélkörre számít, mely piacokról, és hogyan igyekeznek őket elérni?

– Most indul a marketingkampányunk Észak-Amerikában, utána a japán és az orosz piac meghódítására készülünk. Ezek után a legfontosabb európai küldőországok, Nagy-Britannia, Francia-, Olasz- és Spanyolország következik. Nem sietünk, felkészültünk arra, hogy a szálloda foglaltsága decemberig nem lesz túl magas. Az árainkat nem csökkentjük, mivel ez a gyönyörű épület és a piac megköveteli ezt a szintet. Az induláskor inkább legyen kevesebb vendégünk, de csak azt fogadjuk, aki hajlandó megfizetni a színvonalat. Az idén átlagosan 25 százalékos töltést várunk, jövőre szeretnénk 58-60 százalékos foglaltságot elérni, és 2008-ban, amikor majd elkészül a hotel új szárnya, 65 százalékos töltést tervezünk elérni. A városlátogató turistákon kívül vörös szőnyeget terítünk az üzleti utazók, a kongresszusi és az incentive csoportok elé is.

A budapesti Four Seasons szálloda megnyitásakor elhangzott, hogy a hotellánc törzsvendégeit jóformán nem érdekli, hol nyílik egy új Four Seasons szálloda, elmennek oda, és kipróbálják, annyira bíznak a márkában. A Boscolónak is vannak ilyen fanatikus törzsvendégei?

– Úgy gondolom, hogy a szálloda és a város csak együtt képes megfelelő vonzerőt jelenteni, ezt láttam Prágában, és szerintem így lesz Budapesten is.

Az interneten jelenleg a New York Palace legolcsóbban foglalható szobája 270 euró. Ilyen jellegű szállodai szolgáltatásért más európai nagyvárosokban többet vagy kevesebbet kell fizetni?

– Mivel az ár arányban áll a nyújtott szolgáltatással, ezért egy hasonló minőségű szállodai szobáért Rómában is körülbelül hasonló összeget kellene fizetni. Londonban egy kicsit magasabb lenne az ár, és Prágában is, ez utóbbiban azért, mert nagyon nagy az érdeklődés az ottani szállodánk iránt. Jellemző, hogy már háromszor tudtunk árat emelni Prágában a nyitás óta.

A szálloda megnyitóján elhangzott, hogy a kávéházban számítanak a budapesti városlakókra is, akik számára nem lesz megterhelő egy kávé 375 forintos ára. Beigazolódtak a várakozásaik?

– Nézzen körül, tele van a kávéház. Kétségtelen viszont, hogy 80 százalékban külföldi turistákkal, ugyanis a legtöbb külföldi útikönyv ír róla, így tulajdonképpen nem kell reklámozzuk. Egymásnak adják a kilincset a turisták, sorban állnak az épület előtt a buszok. A magyarokat még ide kell szoktatnunk.

Egyébként a szálloda dolgozói között akadnak külföldiek?

– A 150 dolgozónk 99 százaléka magyar, a többi európai. A magyarok egyébként lelkesek, látszik rajtuk, hogy szeretnének tenni a szálloda érdekében. Hamarosan tréninget is szervezünk a dolgozóknak.

Milyennek látja a magyarországi gazdasági környezetet? Mit szól ahhoz, hogy a kormány a vendéglátás áfáját 15-ről 20 százalékra emeli?

– A legtöbb gondunk az építés, felújítás során volt, a szállodaüzemeltetés Budapesten is körülbelül úgy működik, mint Prágában. Az áfakulcs mértéke általános gazdasági kérdés, ha a kormány emeli, biztos megvan rá az oka. A lényeg, hogy a kormány a befektetők számára kedvező körülményeket biztosítson. Ha van elég bevételünk, egy kicsivel több kiadást is elviselünk. Én személy szerint örülök, hogy részese lehetek Magyarország gazdasági fejlődésének.

London, Antigua és Prága után jött Budapest

Antonio Delpin 18 évig dolgozott a Forte Hotels kötelékében, majd miután a vállalatot a Le Meridien-lánc felvásárolta, további nyolc évet töltött el a régi-új cégnél. Feladata az új luxusszállodák megnyitása volt a világ több nagyvárosában, így New Yorkban, Londonban, Madridban és Genfben. „Szakmai karrierem a Le Meridennél csúcsosodott ki” – hangsúlyozza. Ezután tett némi kitérőt a karibi szigetvilágba, ahol két évig vezette a szuperluxus K-Club üdülőközpontot Antiguán. Majd visszatért Európába, és immár 3,5 éve a Boscolo-csoport keleteurópai projektjeiért felelős vezetőként tevékenykedik. Ő nyitotta meg a lánc prágai luxusszállodáját, és a budapesti átadást is ő vezényelte le. A Boscolocsoport stratégiája, hogy műemléképületeket vásárolnak, majd azokat felújítva luxusszállodát alakítanak ki bennük. A cég tervei között további regionális terjeszkedés szerepel, elsősorban Lengyelországban és Oroszországban gondolkodnak szállodák nyitásában. A régión kívül Londonban, Párizsban és Milánóban tervezik további luxusszállodák üzemeltetését, immár csak az ötcsillagos kategóriában. Amikor két év múlva elkészül a New York Palace 100 szobás másik szárnya, illetve a mellé tervezett 500 férőhelyes konferencia-központ, a 400 állásos parkolóház, továbbá a 30 luxusüzletnek otthont adó kereskedelmi részleg, Delpin úr is továbbáll, hogy levezényeljen egy új projektet.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.