Stabil kínálat

Az idén is bőséges a hazai turisztikai vásárkínálat. A szervezők egy része ingyenes belépővel próbálja becsalogatni a látogatókat, mások szakmai konferenciát és programokat ajánlanak. Vásári lista a www.turizmusonline.hu oldalon.

Farkas Ágnes, a Majoros International Kft. társtulajdonosa elmondta, hogy 2007-ben kérte fel őket a Csongrád Megyei Idegenforgalmi Bizottság a vásár megrendezésére, miután a korábban a város széli Hangárban rendezett turisztikai vásáron alacsony volt a látogatószám. „Mi visszahoztuk a vásárt Szeged központjába, ahol már 120 éves hagyománya van a vásárok tartásának. Tavalyi debütálásunk a várakozásnak megfelelő eredménnyel zárt, 38 szakmai kiállítót és 3500 fizetett látogatót regisztráltunk. Az idei börzét egy héttel a budapesti Utazás után rendezzük, és több látogatóra is számítunk.”

A győri utazási és idegenforgalmi szakkiállítás kinőtte a korábbi helyszínt, a Győri Nemzeti Színházat, ezért az idei, immár kilencedik vásárt az egyetemi csarnokba költöztetik, ahol ideális helyszínt tudnak biztosítani a kísérő programok számára is. „A vásár a tavaszi fesztivál nyitórendezvénye lesz. A tavalyihoz hasonlóan az ideire is legalább négyezer vendéget várunk” – emelte ki Németh Katalin, a szervező Stadex Reklám irodavezetője.

Sáry Sándor, a Pécsi Rendezvényszervező Kht. vásárszervezője hangsúlyozta, hogy tavaly helyszínt változtattak a növekvő kiállító- és a látogatószám miatt, az idén pedig a börzét szakmai konferenciával egészítik ki. „Az új helyszín, az Expo Center lehetővé teszi a vásár hosszú távú fejlesztését is. 2007-ben 156 kiállítónk és ezer szakmai látogatónk volt, és a vásár tízezernél több látogatót vonzott. Hasonló számú látogatót várunk az idén is, ugyanakkor száz-száztíz kiállítóval számolunk.”

Bárdos István, a miskolci Szerviz Iroda igazgatója elmondta, hogy 2007-ben 134 kiállító és 14 700 látogató vett részt a rendezvényen, ezzel az eredménnyel a miskolci seregszemle országos szinten is rangos helyen szerepel. A 2008-as év külföldi díszvendége Csehország, a belföldi díszvendég pedig a matyóság egyik központja, Tard lesz. A jelentkezések alapján az idei rendezvény is várhatóan rekordot dönt. A kiállítás az első napon szakmai találkozókkal indul, amelyet a második napon koncertek és egyéb programok színesítenek. A harmadik napon elsősorban a családokat várják. Ekkor kerül sor a szokásos ingyenes miskolci autóbuszos városnézésre, a korszerű autóbuszok közé beállítanak egy 1962-es old timer Ikarust is.

Reményiné Tihanyi Klára, a Hungexpo kiállításdivízió igazgatója a legnagyobb sikernek azt tartja, hogy közönségvásáraik töretlenül népszerűek a kiállítók és a látogatók körében egyaránt. A tavalyi Utazáson, illetve a Budapest Boat Show-n minden eddiginél több ország mutatkozott be. „Sikerrel debütáltunk a Spa & Wellness kiállítással. Az idei Utazást a szakmával egyetértésben a megszokottól korábbi időpontban, február 28. és március 2. között rendezzük meg. A kiállítás díszvendége Szlovénia lesz, hangsúlyos témája pedig a hazai vízi világ, ezzel a Magyar Turizmus Zrt. Vizek éve címen meghirdetett kampányához kapcsolódunk. Kiemelt megjelenési lehetőséget adunk Vietnamnak is, ahová egyre többen utaznak, főleg a kalandtúrákat kedvelő fiatalabb korosztály. Ez lesz az utolsó alkalom, hogy megbontjuk a hazai kiállítók bemutatkozását. Jövő év őszére már elkészül az új G pavilon, amely a belföldi kínálat jövőbeni otthona lesz. Idén is lesz utazásárverés, illetve gasztroshow, a LEADER Expo hazai gazdái pedig finom háztáji ízeket vonultatnak fel.”

 A nyíregyházi „Vakáció” kiállítás 2008-ban is a folyamatosságot képviseli, sem a szervezőkben, sem a helyszínben nincs változás. „A turizmusra is ható gazdasági nehézségek ellenére reméljük, hogy a tavalyi év során kialakult kiállítói nagyságrend megmarad, amikor is Magyarország harmadik legnagyobb sportcsarnokának 1800 m2-es küzdőterét szinte teljesen megtöltötték a kiállítók. 2007-ben az 5900 eladott jegy mellett több mint 2000, tiszteletjeggyel érkező látogatónk is volt. Az idén kiemelt figyelmet kapnak a szlovákiai, kárpátaljai és belső-ukrajnai turisztikai vonzerők, és a Magyar Turizmus Zrt. által elindított vizek évéhez kapcsolódva a tiszai vízi turizmus” – emelte ki Szabó Attila vásárigazgató.

Mégis lesz kiállítás Kaposváron

Korábbi információnkkal ellentétben idén mégsem rendezi meg a Kaposvári Turisztikai Kiállítást és Konferenciát a Capital & Culture Pécs Kft. A városban március elején azonban mégis rendeznek turisztikai kiállítást, a „Mindenkinek van egy álma” Utazási Kiállítás 2008. vásárt a Domján Design szervezésében március 8–9-én a Dorottya Szállodában tartják.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?