Számos balatoni település várja a korcsolyázókat

A tartós hidegnek köszönhetően megfelelő vastagságúra hízott a jég a Balatonon: a tíz-tizenkét centiméteres jégpáncél már alkalmas a sportolásra, de természetesen nem árt az óvatosság!

Pöttyös Guru-szpot
Termék: Pöttyös Guru
Ügyfél: Frieslandcampina
Kampánycél: termékbevezetés
Ügynökség: HPS / Frank
Kreatívigazgató: Vekkel László
Art director: Radler Szilvia
Szövegíró: Tollner Dávid
Produkciós cég: Argus Film
Rendező: Herz Péter


Internetes szemétdombunkon leegyszerűsítve a dolgokat, annak idején két kategóriába soroltuk be a reklámokat. Ott vannak a negatív oldal képviseletében a Világ Legelcseszettebb Szlogenjei, ezek ellenpólusaként pedig a pozitív példákat bemutató Lecke rovat.

A Pöttyös Guru reklámfilmje a negatív jelzőt mindenképpen nagy ívben elkerüli, de nem feltétlenül ragadtam volna billentyűzetet, hogy a Lecke újabb bejegyzéssel szaporodjon. Jó reklám, szép reklám, izzadtságszagtól mentes, tisztes iparosmunka. Megtekintésekor nem az lebegett a szemem előtt, hogy vajon milyen trükkökkel, kutatási adatokkal és másokkal tudták a megrendelőt a koncepció és a storyboard elfogadására rávenni, hogy az a nevét és a marketingbüdzséjét adja hozzá. Tisztán látszódik, hogy ehhez nem kellett védekező állásba vonulni. Sőt, megkockáztatom, hogy kés a vajban nem csúszik olyan simán, mint amilyen az elfogadás menete volt.

Kicsit konkretizálva a dolgokat, zseniális, hogy annak ellenére, hogy a Pöttyös még mindig nem tud lejönni a nyitószalag csodálatáról, amelyre közel tíz éve minden reklámjában felhívja a figyelmet, mintha legalábbis a perpetuum mobile feltalálásával lenne egyenértékű, most végre úgy sikerült ezt a fantasztikus találmányt elővezetni, hogy egy kis geget is hozzácsaptak a férfi, majd a nő vetkőztetésével. Ott van még kikacsintásként a főnökasszony, illetve a meleg kolléga elalélása, akit szerencsés módon nem „esténként női ruhában flangálok” fickóként tálalnak.

Nem mennék bele annak részletezésébe, hogy valóban jólesik-e a férfiembernek, ha olyat harapnak belé, mint a hölgy teszi a Guruval, amire főhősünk extázisban omlik a földre, ezt meghagyom a Showder klubos fiúknak. Egy biztos, a reklám eléri célját. Emlékezetes, szépen forgatott képek és ügyes technikai kivitelezés, hozzá teljes egészében passzoló zene, szuperközeli, lassított termékképek, megjegyezhető packshot jellemzik, záróakkordként pedig még egy humoros csattanót is kapunk.
 

{video|id=1385|width=480|height=385}


A héten két hipermarketben jártam – amivel persze nyilván nem képezek reprezentatív mintát – és mindkettőben üresen ácsingóztak a gurus dobozok, ami Nielsen-adatok hiányában is jó értékesítést sejtet, új termék révén nyilván a reklámnak is köszönhetően. Jó irányba indulnak most a dolgok: a Pöttyös-reklámok a megboldogult Team ügynökség kezei alatt szárnyaltak, azt követően néhány éves mélyrepülés következett, most viszont az ügynökségváltás után a HPS és a Frank – úgy tűnik – megtalálta a hangot.

De távol álljon tőlem, hogy dicshimnuszokat zengjek egy reklámról, ami szimplán jó, olyanra pedig még utalni sem akarok, hogy ez most a legjobb. Nem. Egyszerűen ennél rosszabbat, kevésbé kidolgozottat nem akarok látni. Akkor kicsit kihúzhatjuk magunkat, és halkan egy kis bullshitet is elereszthetünk. Apró betűvel, utóirat jelleggel megjegyzem: ehhez persze szükséges egy nyitott ügyfél is.

Értékelés: 4


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.