Szaúdi nászutasok és fesztiválozók jöhetnek Magyarországra

Szaúd-Arábiában elsősorban nászutasok és a fesztiválozók érdeklődnek a magyarországi üdülések iránt - ez derült ki az arab ország turisztikai kiállításán. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Turizmus Zrt. a közelmúltban részt vett három társkiállítóval Szaúd-Arábia legjelentősebb utazási kiállításán. Újdonság, hogy egyre több fiatal pár szeretne nászútra jönni Magyarországra, illetve a fiatalok is szép számmal érdeklődnek a nyári fesztiválok iránt. A Riyadh Travel Fair 2015 nevű vásárra 2015. április 14. és 17. között mintegy 10.000 látogató – köztük utazási irodák vezetői, a média képviselői, minisztériumi dolgozók és a potenciális utazóközönség – érkezett.

Magyarországot a Magyar Turizmus Zrt., az Atlasz World Travel, a B2Sky Hungary Kft. és a Prime Travel képviselte. A magyar standon az elmúlt évekhez képest érezhetően megnőtt a konkrét ajánlatokat keresők száma, akik már elhatározták, hogy ezen a nyáron hazánkba utaznak. A többség más európai úti céllal, például Ausztriával kötné össze magyarországi látogatását, sokan azonban csak hazánkba jönnének egy hét budapesti és egy hét vidéki tartózkodással.

A nyugodt vidéki pihenés a zöld természetben ugyanis egyre népszerűbb az arab utazók körében. Természetesen továbbra is kiemelt érdeklődés figyelhető meg az egészségturisztikai lehetőségek és a vadászat iránt. Újdonság, hogy a nagycsaládok mellett egyre több fiatal pár is szeretne Magyarországra utazni nászútra és feltűnően sok, fiatalokból álló társaság érdeklődött a nyári fesztiválok iránt is.

Turizmusdiplomáciai szempontból kiemelt jelentőségű, hogy a magyar standot felkereste a szaúdi kereskedelmi kamara elnöke His Excellency Khalid Al-Otabi, aki Czunyi Tímeával a Magyar Turizmus Zrt. piacfejlesztési menedzserével folytatott megbeszélést. Az elnök hamarosan egy hivatalos delegáció tagjaként érkezik hazánkba.

A Magyar Turizmus Zrt. külpiaci marketingmunkájában továbbra is rendkívül fontos szempont az új célcsoportok megnyerése, ezért az Arab-öböl menti országok a stratégiai küldőpiacok között szerepelnek a társaság hároméves stratégiájában. Az Öböl-menti országok piaca turisztikai értelemben a világ egyik legmagasabb növekedési ütemű piaca. Utazói számára Európa, így hazánk is, a légi összeköttetések fejlődése miatt könnyen megközelíthető úti cél.

A szaúdi statisztikai hivatal adatai szerint a külföldre utazó szaúdiak turisztikai költése évről évre nő. 2014-ben közel 4 millió szaúdi költött 24 milliárd szaúdi riált az utazásai során. A szaúdi kormány szerint 2020-ra a turisztikai költések a 100 milliárd szaúdi riált is elérik az egyre intenzívebben növekvő utazási kedvnek köszönhetően.

A turisztikai marketingmunka kiemelt célja, hogy a potenciális arab utazók biztonságos és vallási szempontból is toleráns országként tekintsenek hazánkra. A térségből érkező turisták rendkívül igényesek és személyre szabott szolgáltatásokat várnak. Fontos számukra, hogy hazájuktól távol is megfelelő módon gyakorolhassák vallásukat. A fogadásukra való felkészülés éppen ezért nagy kihívás, ugyanakkor rendkívüli lehetőség is a magyar turisztikai szolgáltatók számára


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.