Százezres tétel is lehet a határ menti mobilszámla

Az Európai Unióban érvényes roamingrendelet szerint legkésőbb 2010. március 1-jéig minden hazai szolgáltatónak - összegszerűen vagy az adatmennyiség vonatkozásában - ingyenes tájékoztatást kell biztosítania barangolást végző ügyfeleinek fogyasztásáról.

A hírközlési fogyasztói jogok képviselője egy keddi sajtótájékoztatón arra kérte a hazai mobilszolgáltatókat, hogy az előírt fogyasztóvédelmi intézkedéseket még a jövő márciusi határidő előtt vezessék be. Takács Péter szerint az elmúlt egy évben csökkent ugyan az országhatár mentén az a terület, ahol a mobiltelefont vagy mobilinternetet használó előfizetőknek problémája támadhat a szándékolatlan roaming miatt, de a jelenség továbbra is fennáll. Nem annyira a panaszok száma, mint inkább az egyes esetekben kifogásolt többletköltség mértéke riasztó: ez akár százezres, milliós összegre is rúghat. A Nemzeti Hírközlési Hatóság megújította a szándékolatlan hálózatváltás által leginkább érintett országrészeket tartalmazó térképét, a jelenséggel olyan népszerű belföldi turisztikai célpontokon is gyakran találkozhatnak a felhasználók, mint Esztergom, Győr, Sopron, Szombathely, Szeged vagy Sárospatak. Az előfizetők elsősorban azzal védekezhetnek a jelenség ellen, hogy készüléküket kézi hálózatválasztásra állítják át. A júliustól változó uniós roamingtarifák mellett bekerül a szabályozott körbe az sms-küldés és egyelőre nagykereskedelmi szinten, de szabályozottá válik a mobilinternet-roaming is.

 A legfontosabb változások:

- SMS-szolgáltatás: A jelenlegi átlag nettó 0,28 euróról maximum nettó 0,11 euróra csökken a külföldről küldött SMS díja. - Adat roaming (web böngészés, internetes tartalmak letöltése): 1 megabájt bármilyen adat letöltésének maximális ára 1 euró (jelenleg az átlag 1,68 euró).

- Mobiltelefonálás: A külföldről kezdeményezett hívások maximális nettó ára 0,43 euró a külföldön fogadott hívások díja 0,19 euró lesz (az árak ismét csökkennek 2010-ben és 2011-ben, lásd a lenti táblázatot)

- Másodperc alapú számlázás: A külföldről kezdeményezett hívásoknál kötelező lesz a másodperc alapú számlázás a 31 másodperctől. A külföldön fogadott hívásoknál pedig az első másodperctől.

- 2010 márciusáig kell bevezetniük a cégeknek a „számla sokk” elleni szabályt: eszerint a szolgáltatóknak lehetővé kell tenniük, hogy a roaming szolgáltatás automatikusan megszűnjön, amikor a fogyasztó számlája elérte az 50 eurót, kivéve a fogyasztó ennél magasabb limitet határoz meg. (Napi Gazdaság)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?