SZÉP Kártya: az MKB is beszállt

Kedden átadták a Magyar Külkereskedelmi Bank első Széchenyi Pihenő Kártyáját, a pénzintézet elnök-vezérigazgatója szerint a kártya nagyon szép jövő előtt áll, a kibocsátással és felhasználással kapcsolatos feladatok ellátására kinevezett miniszteri biztos pedig jövőre az üdülési csekk forgalmának ötven-hatvan százaléka elérésére, 2013-tól pedig a forgalom meghaladására számít.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ünnepélyes keretek között adták át a MKB Bankcsoport első Széchenyi Pihenő Kártyáját; a bank ezzel az OTP után másodikként lép be a hazai turisztikai piacot és a munkavállalók pihenését egyaránt előmozdítani, segíteni kívánó konstrukcióban. A MKB elnök-vezérigazgatója, Erdei Tamás szerint a Szép Kártya szép jövő elé néz, és a várakozások szerint egyszerűbb, átláthatóbb, költségkímélőbb lesz az üdülési csekknél. 

Lehoczky László, a MKB SZÉP Kártyát kibocsátó MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. vezetője szerint alig két hónap alatt közel négyszáz szerződött szolgáltató partner csatlakozott a szállodákból, panziókból, apartmanokból, kempingekből és magánszállásokból álló hálózathoz. A konstrukcióban részt vevő legjelentősebb szolgáltató partnerek között található a Magyarország számos városában szállodákat üzemeltető Hunguest Hotels, valamint a Danubius Hotels szállodalánc. Az eddigi tapasztalatok alapján a kibocsátó ez év végére több mint ezer szerződött partnerre számít, ami pedig a szolgáltatás jövőbeni fejlesztését illeti, készen áll az úgynevezett „többzsebes” lehetőség bevezetésére.

Egyedüli bevétel az 1,5 százalékos jutalék

Lehoczky László szerint a szolgáltatók alacsony, legfeljebb nettó 1,5 százalékos jutalék-költséggel számolhatnak, kizárólag az igénybevett szolgáltatások után. Ez óriási változás lesz az üdülési csekkek hat-hét százalékos jutalékaival szemben. A legkisebb és a legnagyobb szolgáltatók egyaránt egyszerűen és ingyenesen kapcsolódhatnak a SZÉP Kártya elfogadói köréhez, mindezt rugalmasan választható elfogadási rendszerben (banki terminál, telefonos vagy internetes engedélyeztetés). A telefonos engedélyeztetés tekintetében elsősorban azokra a kis vidéki, falusi magánszállókra gondoltak, ahol például nincs internet. Nagyon fontos változás, hogy a szolgáltatók a szolgáltatás ellenértékéhez külön összesítés nélkül, a fizetést követően, rövid időn belül automatikusan átutalással hozzájutnak, mentesülve a korábbi adminisztrációs tehertől.

Az üdülési csekk forgalmának ötven-hatvan százaléka

A Turizmus Online-nak Körtvélyessy László András, a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásával és felhasználásával kapcsolatos feladatok ellátására kinevezett kormánybiztos elmondta: 2012-ben lesz a SZÉP Kártya első teljes éve, jövőre minősül teljes értékű terméknek, ezért komoly felfutást várnak. Ez számokban kifejezve az üdülési csekk forgalmának ötven-hatvan százaléka, amennyiben ez megvalósul, a terméket abszolút mértékben is sikeresnek nevezhető.

Körtvélyessy László András elmondta azt is, hogy 2013-ra nézve már abban reménykednek, hogy a SZÉP Kártya meghaladja az üdülési csekk forgalmát. (Ismeretes, hogy az üdülési csekkek kedvezményes adózása 2011. október 1-jével megszűnt, kedvezményes adózással csak szeptember 30-ig volt adható ez a béren kívüli juttatás. Az idén kiadott utalványok még egy évig, 2012. szeptember 30-ig felhasználhatók – a szerk.)

Munkáltatói és munkavállalói érdeke

Lehoczky László szerint nem csupán a szolgáltatók, hanem munkáltatók és munkavállalók felé is kínál előnyöket a konstrukció. Így a munkáltatók kedvezményes adózással biztosíthatják munkavállalóiknak a béren kívüli juttatás e lehetőségét, egyszerűen, gyorsan, rugalmasan és költségmentesen igényelhetik a szolgáltatást. Minimalizálhatják továbbá adminisztrációs terheiket, és eldönthetik, hogy a kártyát maguk adják át dolgozóiknak, vagy annak postázását kérik.

A felhasználók, azaz a munkavállalók a munkáltató által utalt támogatás összegét levonás nélkül, az utalványszámlán történt jóváírást követően, néhány napon belül felhasználhatják, könnyen, naprakészen ellenőrizhetik a rendelkezésükre álló összeget. Arról nem is szólva, hogy a kártyahasználat díjmentes, a felhasználás során nem kell címletekhez igazodni, a kártya kibocsátása ingyenes, ellenérték fejében tetszőleges számú társkártyát igényelhetnek, valamint bármikor javasolhatnak szolgáltatót a SZÉP Kártya elfogadó helyeinek bővítéséhez.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.